С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 21 ное 2008, 13:43, 12033 прочитания

"Окей Супернаглост"

Нахални таксита менте грабят клиенти под безучастния поглед на институциите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Фалшивите таксита винаги са съществували. В последната година обаче броят им нарастна значително. По данни на шофьори в момента из софийските улици циркулират необезпокоявано между 800 и 1000 такива таксита. При общо 7000 регистрирани таксита в столицата шансът да попаднете на грешната марка никак не е малък.

Ако преди под менте се разбираше такси без документи, сега значението на думата вече е променено - вече не става дума за незаконни играчи на пазара, а за имитатори. Най-копирана е "О'кей Супертранс". Справка в търговския регистър показва, че само в София има регистрирани най-малко 25 таксиметрови фирми, които съдържат в името си знака ОК.


Нарояването на клонинги принуди собствениците на "О'кей Супертранс" АД да вземат мерки. През август фирмата подаде жалби в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу пет компании, които според нея упражняват нелоялна конкуренция. В жалбите е посочено, че колите на имитаторите са облепени със стикери, които копират почти напълно цветово и графически марката "ОК Супертранс", включително и дизайна на стикера с тарифата. При някои от случаите в рекламния стикер е посочен и телефон за връзка на мобилен оператор, като част от цифрите са изписани с дребен шрифт, а с по-големи цифри е обозначена комбинацията 93-21-21, което създава оптическа измама за клиентите. Същевременно пиратите предлагат тарифи, които са различни за всеки автомобил, но като цяло са значително по-високи. Те започват от 1-2 лева на километър и достигат до 7-8 лева на километър в някои случаи. Много често клиентите, които са станали жертва на менте, започват да избягват колите на "ОК Супертранс", тъй като не са сигурни дали в бързината няма да попаднат на такси с имитиран стикер.

Обвинените в нарушение фирми на свой ред обвиниха "О'кей Супертранс" АД, че упражнява дъмпинг, като нарочно държи ниски цените на таксиметровата услуга. Те твърдят, че тарифите им са по-високи, защото от съображения за сигурност автомобилите им се движат с дизел и бензин, които са в пъти по-скъпи от горивото на големите таксиметрови компании, които предпочитат да използват газ и метан. Според тях клиентите предпочитали да ползват такси, когато имат много багаж, а от бутилките за газ и метан не оставало място в багажниците на големите компании. Една от имитаторските компании стигна по-далеч в наглостта си, твърдейки, че "О'кей Супертранс" АД не търпи щети, а дори печели от имитацията на марката й. Зачестилите медийни публикации срещу пиратските фирми информирали постоянно гражданите за високите цени на конкурентите, което насочвало повече клиенти към "О'кей Супертранс". "Тоест същият не търпи загуби, а печели интереси, престиж и клиенти с необосновано ниските цени на услугата", пише в становището на фирмата до КЗК.

Тези пледоарии не трогнаха регулатора. От средата на октомври досега комисията санкционира четири от пиратските фирми - "СК-ОК Автотранс" ЕООД, "ОК Супершанс" ЕООД, "ОК - Софтранс" ООД и "ОК Мирчик". Всички те бяха глобени със 150 000 лева. До дни се очаква да приключи и процедурата срещу последната фирма - "ОК Суперлукс", която вероятно също ще бъде санкционирана. Решението на КЗК задължава изброените фирми да свалят имитиращите стикери от колите си. Никой не очаква обаче това да се случи реално, тъй като тепърва глобените фирми ще обжалват решението пред Върховния административен съд, където процедурата може да трае повече от година-две, тъй като делата се гледат от две инстанции. А дотогава нито една институция няма правото да спира от движение такситата менте. Това означава, че софиянци и гостите на града ще продължат да бъдат обирани от алчни шофьори под безучастния поглед на държавните институции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г. Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г.

И още: ЕС и държавите членки договориха компромисни екоизисквания за новите коли; Властта бърза да даде репресивни правомощия на антикорупционната комисия

18 дек 2018, 1240 прочитания

Закупена земеделска земя няма да може да бъде урбанизирана 7 години Закупена земеделска земя няма да може да бъде урбанизирана 7 години

Големите фермери няма да могат да участват в търгове за наем на държавни земи, се предвижда в подготвяния кодекс за земята

18 дек 2018, 1421 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Стъпките по неотъпкания път към Брюксел

Западният страх от Huawei

Китайският технологичен гигант се оказа под неочаквано мащабен световен политически натиск

Пазаруване без граници

EС забрани геоблокирането в онлайн търговията с изключение на някои сфери

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г.

Емисия

DAILY @7PM // 18.12.2018 Прочетете