Хора, пътища, рушвети

И нито една цяла магистрала

Какво от това, че през България минават четири от общо 10 европейски транспортни коридора, след като колите са принудени да минават по такива пътища
Какво от това, че през България минават четири от общо 10 европейски транспортни коридора, след като колите са принудени да минават по такива пътища    ©  Юлия Лазарова
Какво от това, че през България минават четири от общо 10 европейски транспортни коридора, след като колите са принудени да минават по такива пътища
Какво от това, че през България минават четири от общо 10 европейски транспортни коридора, след като колите са принудени да минават по такива пътища    ©  Юлия Лазарова

Пътното строителство е сферата, в която резултатът от корупцията е най-видим. Всички са чували за Батко и скандалите в бившия фонд "Републиканска пътна инфраструктура", които оставиха България без еврофондове и почти доведоха до фалит фирмите от пътностроителния сектор, тъй като наложиха дълго и мъчително преструктуриране на фонда в агенция (със свързаните персонални рокади, нови правилници, наредби, контролни органи и т.н.).

Дори и да не си служител на ОЛАФ обаче, пак можеш да разбереш, че в сектора пътища има голяма корупция. То е очевидно - просто няма пътища. Вече звучи банално фактът, че България е единствената страна от евросъюза, която няма една цяла магистрала. Твърдението, че България е на кръстопътя между Европа и Азия, е само мит. Какво от това, че през наша територия минават четири от общо 10-те европейски транспортни коридора, при положение че тировете и автомобилите са принудени да пъплят през по-голямата част от трасето с 60-70 км/час.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


12 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    ega+i

    ... чуждата кокошка винаги е кон :)

    Моля, автора да ми каже коя е и къде е цялата магистрала в Румъния?

  • 2
    Avatar :-|
    Варненски

    И не само в Румъния. Къде е цялата автомагистрала в Полша, Ирландия и т.н. Много е тъпо това "нямаме цяла автомагистрала"! Какво значи цяла?! Магистралите се правят по най-натоварените направления. За да е лесно ориентирането по тях им се дават номера. А имена като Тракия, Хемус и т.н. са измислица за по-голямо благозвучие. Иначе офоциално от София за Бургас се пътува по А1, за Варна по А2 :) Така даже ми звучи по-делово!

  • 3
    Avatar :-|
    киро акционера

    аз да се престраша да попитам...ъъъ какво става с Батко?
    нещо не се чува напоследък пък мина време, проверките как вървят, виновни има ли, ПАРИТЕ къде са, то ясно добри пътища няма ...

  • 4
    Avatar :-|
    ттт

    Я 1 и 2 да прескочат до братските Унгария и Чехия и да проверят колко цели магистрали има там.

  • 5
    Avatar :-|
    шшш

    На връщане могат да проверят Словения и Хърватска

  • Чеп

    Е заради мисленето като на първите двама сме на такова дереже. 2 от 5 коментара гледат кво било в Румъния. Е, след като и в Румъния е така значи сме ОК!

  • 7
    Avatar :-|
    opinionated

    иване,
    нещо връзката ти, че повече магистрали води до по-малко катастрофи не се вързва. за справка погледни словения: от 22 държави, са 2ри по количество магистрали и 5ти по брой на катастрофи.
    по-скоро причините са:
    -натовареност на движението,
    - топография на релефа,
    - култура на автомобилистите.

  • 8
    Avatar :-|
    друг Иван

    Поздравления за обхватната статия!

    Благодаря на автора за ясното, точно и методично посочване на проблемите.

    Едно добро начало за фокусиране на общественото внимание върху този изключително наболял проблем!
    А след диагнозата идва и лечението...

    Да, корупцията и извратеното, антиобществено мислене на посочените в статията институции ни доведоха до този шосеен парадокс - пробвали ли сте да пътувате от София до Варна и да спазвате всички знаци, безумни ограничения, недомислени решения и т.н., без да се докарате до лудост!?

    От 20 години ползвам шосейната мрежа на цяла Европа и мога да твърдя с основание, че след каро се добере човек до западната ни граница пътните проблеми остават в нашата мила "майковина".
    Избягвал съм винаги Румъния, но в бивша Югославия, дори и през войната им беше пъти над нашето пътно-дупково ниво, платената магистрала; Словения в момента има окло 15км незавършена магистрала, а преди 4 години почти нямаха...
    Австрия, Германия, Италия, Швейцария са мечта за нас.
    През 1998 гърците имаха само трилентов първокласен път Солун-Атина - вижте ги сега!
    Да, съгласен съм, че културата на участниците е от занчение, но част от участниците са и "симпатягите" с ярки жилетки и бели шапки, които инкасират 5-10-20лв за дребни нарушения и остават у нас чуството за безнаказаност. И не само овластените да правят това - пълно е с "ентусиасти" навлекли униформа излезли на пътя за да припечелят и те по някой рушвет. Ето как се създава съответната кулура на движение у шофьорите!
    А рано или късно това засяга и всеки от нас конкретно...

    Ето защо, за да има промяна подкрепете автора момчета коментатори, той е употребил част от времето си в помощ на това което още нямаме тук - гражданското обшество!

    поздрави...

  • 9
    Avatar :-|
    predatorzzz

    В Румъния наистина нямат мн магистрали, да ама там са една планиска верига наречена Карпатите и е се едно да прокарваш магистрала през Шипка. Да ама пък в Австрия са Алпите и имат, нали!? Аз мисля че трябва да се стремим да бъдем като по-добрите в Европа, а не да се успокояваме с последните.
    Само информативно Гърция има магистрали, Хърватска също (без Еврофондове), Сърбия имат една стара и работят мн сериозно върху втората (пак без Еврофондове)!!!
    Така че айде да не си търсиме оправдания.

  • 10
    the_european avatar :-|
    the_european

    От статистиките по-горе се впечатлих, че Португалия е построила за 9 години 1750 км магистрали, а БВП на глава от населението на Гърция е двойно по-голям от този на Португалия и се е изравнил с този на Испания.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход