Липсващото звено

Ключът към по-модерно образование са добре обучени и адаптивни учители

   ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

- "Дай си мейла."

- "Не мога - не го нося."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    |
    • + 7

    Модерно образование не означава използване на нови технологии. Нивото на използване на компютри и Интернет е най-малкия проблем на българското образование.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Nikolay UK
    • + 7

    За съжаление, "чиповете в главите" на учителите са една от основните причини за проблемите в образованието. Но не може да се очаква друго ако възнаграждението прави учителската професия непривлекателна за умни млади хора. Каквото и да говорим, промяна в заплащането трябва да има. Както и засилено външо оценяване на което да се базира оценяването.

    Също има нужда от инвестиции в сивото вещество на учителите. Във Великобритания има привлекателно финансиране за млади докторанти да преподават за известно време в училище. Така там влиза свежа кръв - хора, които живо се интересуват от последните новости в науката. Само такива хора могат да събудят интерес у учениците. Само със зубрене не става.

    Но не само млади учители могат да бъдат "в час". Във Великобритания има финансиране за учители в напреднал етап от кариерата да поработят за година-две в изследователски лаборатории и да опреснят знанията си. С други думи, границата между наука и образование е размита. И като казвам образование имам предвид дори средното и началното такова. Дано някой ден и в България нещата узреят до там.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Nikolay UK

    Допуснах грешка по-горе. Казвайки

    "Както и засилено външо оценяване на което да се базира оценяването. "

    имах предвид

    "Както и засилено външо оценяване на което да се базира заплащането."

    Нередност?
  • 4
    hristomir avatar :-|
    Христомир Йорданов
    • + 1

    В тая статия има смисъл. Само да има действия...

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    |
    • + 2

    До коментар [#2] от "Nikolay UK":

    В САЩ учителите са длъжни (поне в района, където имах приятели-учители) на всеки две години да взимат курс в университет за опресняване на знанията.

    Но тези неща нямат нищо общо с използване на компютрите, а с подобряването на образованието.

    Нередност?
  • Ivan Hristov
    • - 1
    • + 1

    Към авторите на статията. Защо вместо "дигитално съдържание." не използвате "цифрово съдържание." ? Имаме си прекрасен еквивалент на английската дума "digital" (от където идва чуждицата "дигитално") и тя е "цифров". Думата дигитално няма никакъв смисъл за хората, които не знят английски.

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-(
    бивш учител

    От уроци в цифров вед направени като презентации няма никакъв смисъл!
    Правенето на уроци в техническите направления е във възможностите на много фирми които искат научени работници!
    Напр. урока за работата на ДВГ в интернет е направен с много пари и от много умни хора!!!
    Това не е във възможностите на удин учител даже и на нашето министерство!

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-(
    бивш учител
    • + 1

    От уроци в цифров вед направени като презентации няма никакъв смисъл!
    Правенето на уроци в техническите направления е във възможностите на много фирми които искат научени работници!
    Напр. урока за работата на ДВГ в интернет е направен с много пари и от много умни хора!!!
    Това не е във възможностите на удин учител даже и на нашето министерство!

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    учител
    • - 2

    Интересно ми е как един учител, който преподава чужд език да вмъкне компютър или друга техника в учебния процес. Езикът е въпрос на научаване, а не на визуализиране или дискутиране. Какво да се визуализира преводът на думата или друга лингвистична особеност. Не трябва всичко да се слага под един знаменател, за някой дисциплини има смисъл, но за други единственото спасение е ученикът да седне и да си научи урока, което може би на някои ученици им се струва доста "непривлекателно".

    Нередност?
  • 10
    Avatar :-|
    до учител
    • + 4

    Според мене и преподаването на чужд език може да се визуализира. В гимназията имах преподавател по английски език - англичанин, който току що беше пристигнал в България. Неговите познания по български език бяха изключително ограничени, но този човек успя в продължение на цяла година да ни преподава английски "визуално" - той просто "изиграваше" материала. И така след много проби, грешки, пак проби, смях, недоразумения и дори контузии ( някой думи са доста трудни :) ние успяхме да постигнем едно доста добро ниво на боравене с езика. Според мене преподаването е въпрос на въображение и талант - почти толкова, колкото и изкуството.

    Нередност?
Нов коментар