С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 29 яну 2010, 15:33, 5864 прочитания

"Виждаме се за последен път"

В митниците наистина вече се работи по нов начин, но чиновническото поведение трудно ще си отиде

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
 "Виждаме се за последен път", отвръща с видимо облекчение служителка на пощите иззад малкото прозорче на въпрос на гражданин дали ще си получи следващата пратка от страна от ЕС в местния пощенски клон. Павел* е дошъл в познатата ни Разменна пощенска станция на "Веслец" 84 рано сутринта преди да отиде на работа, за да вземе пакет с дрехи, които съпругата му е поръчала от френския сайт La Redoute. 

"Сега са намаленията", доверява ни млада майка, която чака няколко пратки от около 4 кг от същия сайт. Както и редица други потребители, които маршируват между гише 13 и гише 31, за да си "освободят" пратките, които чакат от страни в рамките на ЕС. Досега те са правили упражнението с разходката до "Веслец" 84 напълно безсмислено, тъй като според правилата на общността пратките от ЕС не подлежат на митнически контрол и следва да се получават в местния пощенски клон или у дома (ако е заплатено за такава услуга). Заради лоша координация между "Български пощи" и Агенция "Митници" досега пакетите над 2 килограма задължително се получаваха на Разменната пощенска станция. А пощите събираха по 4 лева комисионна за услугата "представяне пред митници", без ясно обяснение защо. 


От 25 януари обаче тези изисквания отпаднаха като част от съгласуваните действия между "Български пощи" и Агенция "Митници" за облекчаване на процедурата по освобождаване на пратки от чужбина. "Заедно с няколко приятелки от форума bgmamma се борим от няколко години за отпадане на тази сума от 4 лева. Пишехме писма до институциите, задавахме въпроси, но нямахме отговор", разказва Мария и е доволна, че повече няма да й се налага да идва до Митницата.Твърди, че повечето от служителите на "Веслец" 84 я познават добре, тъй като често си пазарува онлайн от европейски сайтове. И е повече от ентусиазирана, че е свършила работата си за по-малко от десет минути. 

Както впрочем и другите граждани, с които се запознаваме на гише 13. Новата процедура в действителност отнема максимум 10 минути, а обслужването се случва не на едно, а на две гишета - на първото срещу лична карта и известието за получена пратка, получаваш малка бележка, с която отиваш на гише 31 да си получиш пакета. Ако пратката ти е от страна извън ЕС и е на стойност между 15 и 150 евро, първо заплащаш дължимото ДДС на гише 13 и след това си получаваш пратката. Еднакъв е пътят и на физическите лица, и на фирмите. 

Нашата проверка обаче показа, че липсват обещаните от митниците и пощите информационни табла на видими места с описание на новата процедура на български и на английски език. Този на пръв поглед дребен детайл би спестил лутането на хората. Повечето първо се отправяха към дъното на мрачен и студен коридор, водещ към гишето, от което неотдавна започваше четиричасовото им обикаляне из сградата. На това място сега те очаква лист с хартия, на който с черен маркер е написано: "Получаването на пратките става на гише 13". За по-неориентираните, се чува назидателен глас от стаичката, който също те насочва към гише 13. 



"Никой нищо не ти обяснява", продължават да недоволстват хората, а за това настроение допринасят и служителите, които дъвчат банички пред клиентите си, застават с гръб към тях на гишето или просто не са си на мястото. И ако отпадането на безсмислените такси и съкращаването на пътя на потребителите до тяхната пратка е факт, то чиновническото пренебрежително отношение към хората все още владее атмосферата на "Веслец" 84.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първи сблъсъци в новия Столичен общински съвет Първи сблъсъци в новия Столичен общински съвет

Рокадите в "Топлофикация София", застрояването на парк "Витоша" и новият правилник за работата на съвета станаха повод за дискусии

19 ное 2019, 472 прочитания

Опозицията срещу Нинова в БСП не успява да се наложи Опозицията срещу Нинова в БСП не успява да се наложи

Лидерът отвърна на групата около Станишев с контравъпроси за отговорността за ДПС и Пеевски

19 ное 2019, 392 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
След ремонта - рекламации

Обявяването на Илиян Михов за вицепремиер предизвика въпроси, на които Борисов не отговори

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10