Враждебна, имаме проблем

Злоупотребите и влошените резултати на "Летище София" не притесняват новото правителство

От края на 2006-та летището в София си има чисто нов терминал
От края на 2006-та летището в София си има чисто нов терминал
От края на 2006-та летището в София си има чисто нов терминал    ©  Надежда Чипева
От края на 2006-та летището в София си има чисто нов терминал    ©  Надежда Чипева

Ако 3 млн. души минат през едно място за година, задължително ще оставят следи след себе си. В повечето случаи и пари. През последните две години през летище София са преминали над 3 млн. пътници. Много от тях са били изпращани или посрещани от някого, така че общият поток от хора е много по-голям. Ако говорим за столичното летище като клиенти, претенциите към обслужването, търговското разнообразие и удобството могат да бъдат много. Но като данъкоплатци би трябвало да искаме още повече. "Летище София" е държавно дружество и то съвсем не е машина за пари.

През последните години въпреки нарастването на пътниците и инвестициите в нов терминал и писта приходите са замръзнали, разходите растат бързо, печалбата се топи. Тенденцията за влошаване на резултатите е отчетлива, услугата не се подобрява. Ако ставаше въпрос за частно дружество, директорът му да беше изхвърчал досега. Директорът на "Летище София" Пламен Станчев управлява малко над четири години. Сегашното правителство необяснимо избра да го запази и да го "подпре" с нови назначения в борда - в стил "партийни". Ресорният министър по транспорта не дава убедителни аргументи защо, а това неприятно контрастира с едно от предизборните обещания на кабинета "Борисов" – за по-добро управление на държавната собственост.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове