Улици с изтекъл срок на годност
Дупките в София няма да изчезнат скоро заради липса на пари и къс управленски хоризонт


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
"Една дупка в зависимост от това дали ще паднеш в нея, ти се вижда голяма, или ако си отстрани ти се вижда малка." Думите са на премиера Бойко Борисов и са по повод пробойните в бюджета, наследени от кабинета "Станишев". Те обаче с пълна сила важат и в буквалния смисъл за кратерите в София, а асоциацията на министър-председателят сигурно не е случайна, все пак беше кмет на столицата четири години.
Едва ли някой си спомня, но още в нощта на победата му през 2005 г. той изпълни и първото си обещание - дупката на бул. "България" до НДК беше запълнена почти преди изгрев слънце. Ефектно, но не ефективно. Пет години по-късно София е осеяна с кратери и пукнатини и вече на всички е ясно, че кърпежът върши работа, но за кратко. В края на тази зима дупките отново се отвориха и по субективното мнение на повечето шофьори те са повече и по-дълбоки.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
30 коментара
Общините трябва да се замислят за варианта на концесиониране на улици, при който концесионерът ги поддържа в изправен вид, а събира приходите от синя зона върху тях. Другият вариант е да го направят сами, но нямат такъв управленски капацитет и финанси, какъвто ще имат примерно 3-4 хиляди частника. Във всеки случай не може да продължава сегашното положение с вътрешноградските улици - хем в безобразно състояние, хем джунгла при паркирането. А в джунглата владеят дзверовете. Мисля, че всеки знае за достатъчно случаи на побоища и автовандализъм с предмет на спора "Тук си паркирам аз"
"Според общината задължение на фирмата концесионер "Софийска вода" е да поддържа отводнителните шахти, а според официален отговор оттам за "Капитал" "задължение на съответната община е да почиства дъждовните шахти, които се намират на територията й." = Е това ме разби. Поредното доказателства за абсолютния безспорен хаос, който цари навсякъде и все още....
В Бургас има един конкретен случай - нахални превозвачи и свръхпретоварени камиони с дърва за Кроношпан ежедневно мачкат и разрушават асфалта на ул.Одрин. Една година помня с цялата си наглост същите тези бяха излезли и да протестират, заедно с таксиджиите че им е разбит пътя. Няма ли общините да почнат да дерат подобни наглеци и няма ли ДАИ да ги качва на кантара и да ги глобява за наднормено тегло и парите да постъпват в пътни фондове. Срещу няколкостотин лева винетка нанасят поражения за стотици хиляди левове. Добре може би пътя не е направен качествено, добре може да трябва да дърпаме ушите на Трейс и разни други знайни и незнайни,но претоварвайки го положението става направо трагично. Леките коли сме последните виновници за проблема, а ние понасяме основния негатив.
както и да се гъните, ако не правите "текущи" ремонти пътища в София ЙОК! Вижте втората графика, тази истина "проста" даже кметът на Гълъбово я разбира и "правлява", без "храна няма борба", без ремонт няма читави улици... просто барабойковците толкова могат.......
Кога най-после ще арестуват вероломната банда, която всяка нощ копае дупки по улиците и пътищата из страната ?! До кога ще ги търпим ?!
Кофти.. данъците за недвижимите имоти ще се вдигат ударно... иначе парите за улиците в градовете няма откъде да дойдат.
Сега пък.. държавата трябвало да помага за поддържане на имотите/апартаменти/ на хората??? Странно аз си мислех, че при частната собственост всеки сам трябва да се грижи за имота си.
Запълването на дупки (подържането на пътната мрежа) е една от най-удобните корупционни практики. Кои фирми са отговорни, колко количество асфалт се използва, цена или пък каква е гаранцията за извършените дейности никога не е ясно. (За гаранцията всеки може да даде пример от ежедневния си маршрут :) Мисля, че ако има ясни правила и строг контрол върху разходите на парите ни, положението ще бъде малко по-различно. За съжаление, не заня как можем да осъществим такъв контрол.
Пълно с разбойници и в това управление. Борбата е единствено за преразпределяне на плащанията - който целува ръка, той ще има. И който не е разбрал, си е за негова сметка.
Пътен данък!!! Ла-ла-ла.....За всичко друго, но не и за пътища! А освен данъка къде са постъпленията от паркингите в синята зона? Или мафията, плащаща на който трябва, си вее пак байряка. Защото за бизнеса не е важно кой прави чадъра, важно е кинтите да текат. Как общинските терени за паркиране се раздадоха на анонимни (и не дотам), фирми на на някой лоялен наш човек, които не само че прибират ненормални пари за паркиране и то без да издават касова бележка или фактура, а и наемат паркинга за смешни пари? Или премиерът не знае, защото не живее в София? Айде, нема нужда...
А паяците? Колко снасят в общината и колко наляво? Ама ни имат всичките за идиоти, каквито сме си ...явно. Всичко се прави не за българина, а за да се замажат очите на гласоподавателя и на Брюксел и да се продължава пладнешкия обир по тези земи. Е, докато не се научиме като гърците да си отстояваме правата пред политиците-разбойници, ако трябва и на улицата с нетрадиционни методи, така ще е. А дотогава ще си събираме бъбреците от петите по уличните дупки и ще караме скапаните си коли на сервизи до спукване.
Уважаеми Елена Старидолска, Яна Бодурова, дупки има не само в София. Вземете си команидировъчно и се разходете малко из страната. За голямо учудване на софиянци живот "на морето" има и в другите сезони освен лятото.
Няма как да стане. Дори асфалта/битума/ не е с необходимото качество-ЗАЩО-питайте В. Златев!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.