Виж кой те застрахова

След разкритията около "Лев инс" идва време за ново пречистване на пазара

1998 г. - вече няма ВИС-2. Какво от това?
1998 г. - вече няма ВИС-2. Какво от това?
1998 г. - вече няма ВИС-2. Какво от това?    ©  Живко Ангелов
1998 г. - вече няма ВИС-2. Какво от това?    ©  Живко Ангелов

Разходете се на произволна улица и гледайте стикерите по стъклата на колите. Има едни с булдог на червен фон, други - с два бели коня, после - разгърната карта на света. Най-често ще срещате задрасканата ръка на "Секюри марк" (в стил "не пипай"), но и от тях има два-три вида – с бяла лента - с холограма или без, с жълта лента. Стикерите уж показват кой автомобил от кого е маркиран, но не много дълбоко скритият им код е "Застраховано в...". Почти като едно време, когато от витрините си магазините и кафенетата обявяваха кой ги охранява, тоест на кого плащат рекет.

Двайсетина години по-късно 70% от стойността на застрахователните договори е свързана с автомобили – "Каско" и "Гражданска отговорност". Ако говорим за истинско застраховане, идеята е професионални компании правилно да изчисляват цена, срещу която клиентите да получат сигурност, че при случайно събитие загубата им ще бъде възмездена от събрания пул пари. За тази цел застрахователите отделят достатъчно резерви. През 2010 г., обаче в българския случай най-големият сегмент от пазара все още не е построен само на тези принципи. Фактът, че отношенията между клиенти и компании в автомобилното застраховане продължават да имат нужда от "маркиране", налага три извода:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
57 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    ХХХХХХ
    • - 23
    • + 6

    Както Ламята има много глави,
    Октоподът има много крака.
    Не се е родил Юнакът.
    "При Капитализъм-а е така "Голямата Риба изяжда малката ".

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Zalepen
    • - 92
    • + 10

    Chestno kazano, az sum za lepenkite, ako tova e receptata za bezopasnost na avtomobila mi.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-P
    Косе Босе
    • - 1
    • + 32

    Ралица Агайн, колко неща не направи само! Плащаш си на едни адвокати /те си знаят кои са/ и нищо не ти се прави! Няма резерви, няма глупости! Всичко може да се "ненаправи"! Иначе проверки много, нали след това трябва да бъдат оправени или ненаправени нещата. Да им е честито на инвестиционните фондове и посредници!

    Нередност?
  • !!!
    • - 2
    • + 146

    Цялата работа в България е фундаментално обърката.

    Гражданската отговорност трябва да е застраховка на ШОФьОРА, а не на АВТОМОБИЛА. Автомобила не прави катастрофите, хората ги правят.

    По-този начин ще може да се диференцират различните шофьори спрямо риска, който носят.
    Много нарушения и катастрофи - много голям риск - много голяма Гражданска отговоност.
    Нула нарушения - минимален риск - намалена Гражданска отговорност.

    Това служи и за превенция на катастрофите. Хората започват да карат по-внимателно, след като знаят, че след 5 акта за минаване на червено и превишена скорот Гражданската им скача петроно (например). А и ще ги стимулира да не правят нарушения, защото така гражданската ще намалява, защото са нискорискови шофьори.

    НО ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО докато ГО се прави на АВТОМОБИЛА, а не на ШОФьОРА!!!!

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    лол
    • + 56

    А какво става около Булинс!? СИК-аджийте нещо не са закачани от властта ;)

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-P
    ....
    • - 1
    • + 44

    Бул Инс, Армеец и Лев Инс функционират. 2010та сме, да не се обърка някой. На фактите няма какво да кажеш.

    Нередност?
  • 7
    john_3volta avatar :-|
    john trivolta
    • - 1
    • + 26

    В статията имаше едно интересно изречение как "КФН е подходила формално при проверката на акционеритена Лев Инс". Имам 2 забележки:

    1. Това може да се каже и за други компании;
    2. Формално се подхожда и по въпроса кой управлява компаниите. Напр. не е тайна, че Павлова (макар и Председател на НС на Лев Инс) е ангажирана в оперативното управление на компанията.

    Нередност?
  • 8
    dealer avatar :-|
    Ivan Banev
    • - 5
    • + 20

    Аз знам примерно че ако искаш да не ти крадът колата-застраховаш в БулИнс...Но ако пък имаш няква щета по автомобила-много трудно плащат :) И ако го направят-оценките са минимални :)

    Нередност?
  • 9
    1951 avatar :-P
    1951
    • + 136

    Един, почти, документален случай.
    Да наречем нашият герой Иван Иванов. Иванов е среден бизнесмен, решава да си купи кола. Ауди А6, за да сме по-точно. След като Иван разглежда множество оферти, решава да си направи каско в "Лев инс" - цените са добри, общите условия също.
    Минават няколко месеца. Една сутрин Иван слиза пред блока си и какво да види?! Аудито го няма.След като се съвзел от пристъпа на паника, човека вдига телефона и звъни в "Лев инс". Там настава истинска суматоха, когато съобщава, че има открадната тяхна кола. Дават на Иванов телефон на който да се обади. Телефона е на "мобилна група по ликвидиране на щети?!". Иван звъни на въпросната мобилна група. От там хладно му казват след 20 минути да се появи пред кооперацията си.
    След 20 минути пред Иванов спират две Г-класи от които изкачат осем яки момчета. Шефът на момчетата отива при Иванов и директно му казва:
    - Гледай сега мой човек, нашите коли не ги крадат, кажи каква далавера направи!
    Иванов се шашва, но обяснява, че колата наистина е открадната, показва къде е седяла, показва останките от счупено стъкло. Шефчето пак повтаря:
    - Виж пич, последно предупреждение, кажи къде е колата, защото те уверявам, че нашите коли не ги крадат!!!
    Иванов прибелява, но отново разказва това, което знае.
    Мобилната група/бригада е видимо объркана. Следват кратки консултации по телефона. Шефът на групата с широка усмивка се обръща към Иванов:
    - Виж какво Иванов, както ти казах нашите коли не ги крадат. Успокой се сега, колата не е открадната. Качи се горе у вас, полегни си. Сигурен съм, че снощи си се напил нещо и си заебал колата някъде и не помниш. Ей сега тук с момчетата ще обиколим и ще я намерим.
    Иванов се качил в тях и след три часа му звънят да слезе долу. Когато слиза вижда колата си, както и мобилната група за ликвидиране на щети.
    Шефчето с усмивка му обяснява:
    - Ето бе иванов, нали ти казах, че нашите коли не ги крадат. Намерихме я пред една кръчма, нали ти казах, че си се напил и си я забравил някъде.
    Връчили му ключовете и по живо по здраво...

    Нередност?
  • 10
    x__com avatar :-|
    x__com
    • - 5
    • + 22

    До коментар [#6] от "....": А,пък за Армеец някой нещо да казва?! Май са по ниски от тревата, дори и в рекламите!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал