Румен Янчев: Застраховката не пази колата от кражба

Румен Янчев, председател на управителния съвет на "Булстрад Виена иншурънс груп"
Румен Янчев, председател на управителния съвет на "Булстрад Виена иншурънс груп"
Румен Янчев, председател на управителния съвет на "Булстрад Виена иншурънс груп"    ©  Надежда Чипева
Румен Янчев, председател на управителния съвет на "Булстрад Виена иншурънс груп"    ©  Надежда Чипева

През годините няколко пъти беше поставян въпросът какво общо има маркирането на колите със застраховането и той не получи адекватен отговор. Защо?

Той е актуален отдавна, но през 2008-2009 г. излезе отново на преден план. Като че ли с някаква последователност потърпевши от кражбите на автомобили бяха определени дружества, и то от тези, които са със сериозни чужди инвеститори. Всички на пазара извършват в частта автомобилно застраховане една и съща дейност, разминават се единствено по структура на портфейла. Проблемът доби по-голяма сила, когато се установи, че се крадат немаркирани автомобили и расте не толкова броят на откраднатите, колкото, че предмет на посегателства са автомобили със значима стойност – доста скъпи и нови. Това постави въпроса пред тези застрахователи "заслужава ли си да се занимаваш с тази работа" в държава, която се намира в ЕС и има законодателство, по чиято хармонизация се работеше 5-6 години. Тези въпроси започнаха да си ги задават и акционерите - какво се е случило при вас, какъв е ефектът от прилагането на законодателството, защо кражбите са толкова, а на други места не са? Може би си вършим лошо работата и не правим подходящия подбор, анализ на всеки един от кандидатите за застраховка? Като се направи анализ, се вижда, че едва ли е това причината.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар