С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 19 мар 2010, 13:11, 10461 прочитания

Черният PR срещу ГЕРБ бил платен с пари на данъкоплатците

Клиповете "Гласуваш за Бойко, получаваш Костов" финансирани с държавна субсидия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Субсидията за НДСО

Партията на Илия Киров Национално движение за спасение на отечеството (НДСО) е получила държавната субсидия като мандатоносител в предишното 40-то Народно събрание в коалиция "Национално обединение Атака". Коалицията е регистрирана в ЦИК за парламентарни избори през 2005 г. Другият мандатоносител е партията "БНПП". Предишен одит на Сметната палата установи, че
председателят на НДСО Илия Киров е наел с парите от държавната субсидия апартамент за офис от жена си. Освен това Киров е купил бойлер, телевизор и офис техника с държавни пари, като освен това е давал заплата на себе си за дежурство в "партийния офис".

Скандалните телевизионни клипове "Гласуваш за Бойко, получаваш Костов", които агитираха да не се гласува за ГЕРБ преди изборите за европейски и национален парламент, са били платени с пари на българския данъкоплатец. Това стана ясно от доклад на Сметната палата, която по закон има задължението да проверява отчетите на партиите.

Автор на скандалните клипове беше партия "Нова зора" с лидер Минчо Минчев, която беше един от сателитите на БСП и участник в "Коалиция за България". Тогава Минчев твърдеше пред медиите, че рекламните клипове са изготвени безвъзмездно от симпатизанти на партията.


Проверката на Сметната палата е показала, че за изработването на клиповете в периода 8-16 май 2009 г. са били похарчени 221 627 лева, които не са включени в отчета на "Коалиция за България". Рекламната кампания е била финансирана със средства на друга малко известна партия - ПП "НДСО" (Национално движение за спасение на отечеството), които тя е получила от държавата като субсидия. Това е едно от многото "ментета" на НДСВ, които се пръкнаха след завръщането на Симеон Сакскобургготски в политиката. Партията е регистрирана през 2003 г. с лидер Илия Киров.

Цялата рекламна кампания в полза на "Нова зора" е струвала 463 863 лева. По този начин предизборната кампания на "Коалиция за България" е била подпомогната с почти половин милион лева, които не са включени в отчета на коалицията. Пред Сметната палата лидерът на "Нова зора" Минчо Минчев обяснил, че изразходваните средства не са включени в отчета на коалиция, защото са за реклама "за излизане на партията от състояние на анонимност и нейното популяризиране в страната".

Сметната палата обаче смята, че приемането на дарение от юридическо лице е нарушение на закона за политическите партии. "Проведената рекламна кампания от ПП "НДСО" е извършена в полза на ПП "Нова зора", участник в "Коалиция за България", което е скрита форма на финансиране на предизборната кампания на коалицията", пише в доклада на Сметната палата.



Пълният текст на доклада на Сметната палата може да откриете тук.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: София разпределя бизнеса с боклука, президентът наложи вето за изтребителите Вечерни новини: София разпределя бизнеса с боклука, президентът наложи вето за изтребителите

Борис Джонсън е новият британски премиер, "Атака" опитва да освободи ББР от новите правила за контрол над държавните компании

23 юли 2019, 1023 прочитания

София обяви търг за почистващи фирми за над 430 млн. лв. София обяви търг за почистващи фирми за над 430 млн. лв.

Във ваканционния август и малко преди изборите столицата ще разпредели между играчи най-скъпата си задача

23 юли 2019, 802 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
До следващия банкет

Едно на ум за волята на управляващите за борба с корупцията в съдебната система

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Нищо, следващия път

България почти сигурно загуби битката с Турция за завода на Volkswagen, но натрупа безценен опит, който може да използва за привличането на други проекти

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото