Още по-ниска цена за строителството на магистрала "Тракия"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още по-ниска цена за строителството на магистрала "Тракия"

Километър път от Нова Загора до Ямбол ще струва 1.57 млн. евро

Още по-ниска цена за строителството на магистрала "Тракия"

Гръцката Aktor предложи да изгради отсечката Нова Загора-Ямбол за 111 млн. лева

Яна Бодурова
6106 прочитания

Километър път от Нова Загора до Ямбол ще струва 1.57 млн. евро

© Анелия Николова


Гръцката компания Aktor предложи най-ниската цена -  111.164 млн. лв. без ДДС. в търга за строител на 36-километровата отсечка от магистрала "Тракия" между Нова Загора и Ямбол. Това е наполовина по-ниско от очакваната стойност и значително под тази за отсечката от Стара до Нова Загора. Общо 11 компании подадоха оферти, но четири бяха отстранени от изборната комисия (виж карето).

Офертата на Aktor е изненадваща, тъй като прогнозната стойност на проекта беше 108 млн. евро. Това значи, че за километър път държавата ще плати 1.576 млн. евро, което е далеч по-ниско от цената предложена от победителя в предишната процедура за участъка между Стара и Нова Загора - "Магистрали Трейс". Тогава компанията изненада всички с изключително ниската си цена от 2.2 млн. евро за километър. Втората най-ниска оферта също впечатли: 121 797 000 лв. без ДДС от обединението е между хърватската Konstruktor и българската "Балканстрой".

В тази процедура за разлика от предходната, когато оферти подадоха седем компании, конкуренцията беше по-голяма, като четири от чуждите кандидати за пръв път участват в български търг. След обявяването на резултатите от търга акциите на "Холдинг Пътища" се сринаха с 10.4% на БФБ до 1.70 лв. Компанията подаде оферта от 164.98 млн. лв без ДДС в консорциум с "Мостстрой" и "Галчев".

В търга за тази отсечка имаше неочаквано прегрупиране на българските компании, а най-очакваният участник - "Трейс", изненадващо не подаде оферта с неправдоподобното обяснение, че са изпуснали срока.

"Не само имахме банкова гаранция, но и напълно готова оферта. Просто заради нелепо стечение на обстоятелствата изпуснахме крайния срок за подаването й. И то за малко", обясни  тогава главният изпълнителен директор на "Трейс груп холд" Цветан Цонев пред "Капитал". По думите му собственикът и основател на компанията Николай Михайлов е бил част от делегацията, придружаваща премиера Бойко Борисов по време на посещението му в Сирия, и не е успял да се върне достатъчно рано, за да подпише всички необходими документи. Все пак той успява да "кацне" в офиса часове преди изтичането на крайния срок. Документите са подписани и тръгват към сградата на агенцията. Но тъй като нещастията винаги се движат в комплект, колата, с която се превозват, се поврежда и срокът е изпуснат.

Кандидатите

Dogus Insaat , Турция - отстранена

Strabag , Австрия - 187 916 986.57 лв. без ДДС

Български магистрали – консорциумът включва само български фирми. Това са "Автомагистрали Черно море ", "Главболгарстрой" , "Пътстрой 92" и "Иса 2000". Според неофициална информация предлаганата от тях цена за лот 2 е била 160 млн. лв. 131 437 550.00 лв. без ДДС

Terna-Сиенит – Този път гръцката "Терна" не участва сама, а в партньорство с българската "Сиенит". - отстранена

Alpine -Австрия най-висока цена 191 570 661.29 лв. без ДДС

Aktor, Гърция - печели с 111 164 921.69 лв. без ДДС

Konstruktor - Балканстрой - обединението е между хърватската Konstruktor и българската "Балканстрой" 121 797 000.00 лв. без ДДС

Азеркорпу - Една от премиерите в търга е на азербейджанската "Азеркорпу", като това е й първото и участие в търг в България. отстранена

Сдружение тракия III - В него влизат контролираните от Васил Божков "Холдинг Пътища" и "Мостстрой", както и компанията "Галчев". 164 980 000.00 лв. без ДДС

Rubau - Пътстрой- Една от големите испански строителни компании Rubau участва за пръв път в търг в България, а старозагорската "Пътстрой " беше един от подизпълнителите на "Трейс" в изграждането на отсечката "Оризово-Стара Загора". 151 930 833.33 бв. без ДДС

ДВ Тракия лот 3 ХСС-КБ-ГП ДЗЗД- Обединението между българската ХСС ЕООД и двете немски компании KEMNA BAU Andreae и Verkehrs Wegbau. - отстранени

 Повече по темата в следващия брой на "Капитал"

Гръцката компания Aktor предложи най-ниската цена -  111.164 млн. лв. без ДДС. в търга за строител на 36-километровата отсечка от магистрала "Тракия" между Нова Загора и Ямбол. Това е наполовина по-ниско от очакваната стойност и значително под тази за отсечката от Стара до Нова Загора. Общо 11 компании подадоха оферти, но четири бяха отстранени от изборната комисия (виж карето).

Офертата на Aktor е изненадваща, тъй като прогнозната стойност на проекта беше 108 млн. евро. Това значи, че за километър път държавата ще плати 1.576 млн. евро, което е далеч по-ниско от цената предложена от победителя в предишната процедура за участъка между Стара и Нова Загора - "Магистрали Трейс". Тогава компанията изненада всички с изключително ниската си цена от 2.2 млн. евро за километър. Втората най-ниска оферта също впечатли: 121 797 000 лв. без ДДС от обединението е между хърватската Konstruktor и българската "Балканстрой".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    m17 avatar :-|
    m17

    Това почва да става доста съмнително. Мога да приемем че българска компания, чиято централа е в района на строеж, работниците и са от региона, има собствени кариери и собствени асфалтови бази може да предложи ниска цена. Обаче как точно една гръцка компания, без ясни под-изпълнители, без собствени бази може да постигне тази цена не ми е ясно. Накрая пак ще стане като испанците с дунав мост 2 - купили си земя и искат сами да си добиват насипни материали както им кефне ? Или както стана с турците на люлин - безкрайни анекси за още и още пари.

  • 2
    b52 avatar :-?
    B52

    По анексите 6те ги познаем.... Пилците се броят 2013 нейде...

  • 3
    birdman avatar :-|
    birdman

    Дълбоко ме съмнява че на тази цена ще бъде завършена отсечката ...

  • 4
    t_ avatar :-|
    t_

    Да се надяваме, че са включили достатъчно клаузи в договорите, гарантиращи, че някой тарикат няма да предложи най - ниската цена, а после ще оскубе двойно. Ако това го има - стискам им ръка на управляващите.

  • 5
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    сичкото южнобалкански мургаф магисрталостроител... дето досега е лежел под фадромите на сянка... за инфраструктурни денги... от брацкият юропейси съюз... търси трескаво...балама... комуто да лежи под фадомите на сенка... за инфраструктурни денги... :)

  • 6
    ahab avatar :-|
    Ahab

    Какви анекси, ако договора се направи с мисъл за това, няма да има никакви анекси - вършат си работата и вземат колкото са поискали. Парите им се отпускат на няколко пъти за свършена работа и ако започнат да хитреят - хоп пари нема.

  • 7
    babameca avatar :-P
    babameca

    До коментар [#5] от "tucker case":

    Ти кат не искаш да си Българин, какво онанираш тука във форума???


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK