Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Столичният завод за отпадъци започваше да се строи "всеки момент" на няколко пъти. И така над десет години. Отговорността за вечните заводски неуспехи се прехвърляше постоянно между институциите, а всеки скромен напредък по проекта - в повод редица политици да се окичват със заслугите за бъдещата му поява. Накрая се стигна дори до символична първа копка месеци преди предишните парламентарни избори. За момента обаче заводът за преработка на отпадъците си е все така несъществуващ. И всичко това, след като общината похарчи 5 млн. лева за консултант по проекта; Европейската комисия съдидържавата за софийския боклук; страната скоро ще трябва да рециклира огромна част от него, иначе ще плаща глоби; а и само след няколко месеца София няма да има нито депо, нито завод и никой не знае къде ще се трупат отпадъците.
На този фон новината от тази седмица - че Брюксел не харесва подготовката по проекта, не е изненада, но някак си е неприятно след толкова политически хвалби. Проблемът според евроексперти е, че през април България е изпратила "изключително слаба" апликационна форма за кандидатстване за еврофинансиране и че Брюксел има три страници с въпроси по отношение на екологични, техническите и финансовите му параметри. Мненията се разделиха от апокалиптичното "Брюксел спира парите за завода", изказано от бившия премиер Сергей Станишев, до "това е нормална рутинна процедура и знак, че Брюксел гледа проекта приоритетно", на зам.-кмета по екологията на Столичната община Мария Бояджийска.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
За сведение на посрещачите Софийският завод за обработка на боклука започва да се строи "всеки момент" от 1976 години и то от къде по печени строители от барабойко и фандъчката.....
Но все черна котка му минава път... много черни котки у нас, много нещо....
Завод един ден ще има независимо от положените усилия на плеяда софийски кметове. На горката кметица Фандъкова й се налага да работи в условията тотална липса на време и пари, но да има завод заради сроковете на ЕС. Преди нея Бат' Бам-Бам с аристократична небрежност разпиля сума време в бездействие докато беше кмет. От периода на Софиянски ще останат само сълзите и затвореното сметище в "Суходол", а също и спомена за балите. Но главната вина да не се случи нищо в последните 20 години е безспорно на Бат' Бам-Бам, който заобикаляш проблема вместо да предприеме нещо за решаването му. Когато нещата станаха неспасяеми единственото, което роди облата му мисъл беше да се отвори "Суходол" с цената на няколко пребити местни жители, които веднага скочиха на протест. В момент на неотложна необходимост от тъпота не можа да измисли нещо друго освен най-лесното, но безперспективно решение, вместо най-сетне да започне реална работа по завода. А другата голяма идиотщина с разхождането на балите до разни малки депа из страната даже не подлежи на коментар. Това вече може да кандидатства за патент за антирешение, но на Бат' Бам-Бам главата му е куха, а хоризонта - нисък, какво да му се изумяваме на решителността да пилее чужди пари на входа на кризата.
Колкото до мястото и технологичние процеси в завода - има Комисия, те четат всички умотворения на Зам.-кметицата Бояджийска. Може да са се разсмяли на "експертните отговори", но е съвсем сигурно, че няма да позволят разхищение на европейски фондове в нашенски простотии. Несъмнено, кореспонденцията и отговарянето на въпросите ще продължи още поне половин година, докато там се убедят, че всичко е в приемливи параметри.
Яко заглавие :)
страната на пътуващите бали
Сега има експертно решение-да се препълни депото в Цалапица за година-две!Освен Пловдив,то обслужва и някои съседни общини.После-провдивските бали на път за София!
Транспорт!
Тези връщания на проекта и неговото бавене показва пълна липса на кадърни хора в управлението. Явно повечето хора там са назначени шуробаджанашката и не им пука нищо друго освен да се налапат за времето, което са там. Поне такова впечатление оставят в мен като страничен наблюдател.
@6 - те че са такива, такива са. но защо, аджеба, са имали и консултант, и сме му платили 5 млн. лева, като пак не е свършена работата? кой точно е този консултант, капитал защо не напише? и не би ли трябвало да е дал вече отговор на всички тези въпроси в консултантската си разработка?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.