Софийска приказка

Как биха могли да се подобрят най-проблемните участъци на столичните улици

На "4-ти километър" средно на ден стават по два пътни инцидента, по думите на представителите на компанията анализатор.
На "4-ти километър" средно на ден стават по два пътни инцидента, по думите на представителите на компанията анализатор.
На "4-ти километър" средно на ден стават по два пътни инцидента, по думите на представителите на компанията анализатор.    ©  Красимир Юскеселиев
На "4-ти километър" средно на ден стават по два пътни инцидента, по думите на представителите на компанията анализатор.    ©  Красимир Юскеселиев

Оказва се, че улиците и кръстовищата на София биха могли да бъдат красиви и уредени. Или поне с такова впечатление можете да останете като гледате доклада на Mott MacDonald, консултантската компания, наета да разработи Генерален план за организация на движението на територията на Столична община.

Въпросният план ще бъде готов до края на годината, пояси заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов на пресконференция днес, на която бяха представени част от резултатите от последния етап на анализа*. Предложените промени имат за цел проблемните участъци от столичните пътища да се подобрят с малко разходи, без големи бавноизплащащи се строежи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dow_jones avatar :-|
    dow_jones
    • - 13
    • + 14

    В 99% от случаите произшествията по софийските кръстовища стават поради хорската глупост и безумие, а не защото самите кръстовища са изначално опасни.

    Синя зона от 1 на 2 лв[email protected]$#% С ценови решения инфраструктурни проблеми като липса на достатъчно паркинги или ленти за движение по булевардите не се решават...

    Нередност?
  • 2
    baba avatar :-(
    bahil
    • - 11
    • + 7

    Времето им мина да умуват 20 години как трябва да се реформира столицата, че да бъде безопасна и приятна като метрополис в Европа.
    ПРимери имаме госпожо и господа от общината. Това е Барцелона, да речем, или в Срастбург... Много приказки на ветъра не са за никого...

    Нередност?
  • 3
    plaats avatar :-P
    Луд Общественик
    • - 9
    • + 18

    Големите консултанти - светофар на 4-ти километър??? тия болни ли са кво са?

    Върнете парите, крадци такива!

    Нередност?
  • Хри_Ло
    • - 1
    • + 52

    Как няма да е проблемно кръговото на 4-км, като шофьорите не подават мигач като искат да го напуснат. По този начин заблуждават другите, които се включват в него, че искат на продължат направо (демек продължавайки в кръга).

    П.П. Дами и Господа - Мигачите са за това, да осведомяват другите участници в движението за Вашите намерения ( колкото и безумни да са те). Те не са просто светлинки, на които да се радват децата. ИЗПОЛЗВАЙТЕ ГИ

    Нередност?
  • 5
    dimi_z avatar :-|
    dimi_z
    • - 6
    • + 6

    До коментар [#2] от "cacvi":
    БарЦелона така ли?!?! И СтрасТбург?!?! Просто човек като е неграмотен по-добре да си мълчи и да се поучи още малко. Щото от такива простаци като вас управия няма.

    Нередност?
  • 6
    tafricanski avatar :-P
    Теодор
    • - 2
    • + 3

    Най-после някой да се хване да помисли. Остана освен да се мисли, и да се направи. Освен това да не се мисли само инцидентно, а да се мисли винаги, като се строи нещо ново. Освен това всичко старо трябва да се премисли и преправи. А може и мисленето да го ин-сорснете, защото би трябвало да е основно занимание на хората, които се занимават с пътищата.

    Нередност?
  • 7
    tony avatar :-|
    Darth Plagueis
    • - 4
    • + 13

    Тоя план е изключителен дебилизъм. А това, че хората били виновни, както се твърди в един коментар горе е чутовна глупост. Значи, на година на това кръстовище стават 700 катастрофи, а на съседното с Шипченски проход 50. Сигурно на едното карат само тъпаците, а на другото само умни шофьори според тая логика..
    Баси елементаното мислене..

    Нередност?
  • 8
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • + 5

    Конкретно на 4 ти км има план за изграждане на източна скоростна тангента, трябва да преминава тунелно под цариградско и предполагам да продължава по Г.М.ДИмитров.
    http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=885721

    Поне това разбирам от статията. Та ако идеята е под сегашното кръстовище на 4ти км да мине тунел, то мисля проблемът с кръговото ще се реши поради безконфликтното преминаване на двата основни потока. Ако се мисли за друго решени то ще се плаща за едно и също нещо два пъти.

    И за софиянци, поствам един линк с гигапикселови снимки на София, загубих няколко часа днес в безметежно разглеждане на града:

    http://bit.ly/idek6Y

    Снимките са нови очевидно, има пътен възел Драгелевци в завършен вид. Съвсем леко в ляво от строящата се в момента Икеа пък им случайно заснет парапланерист в полет. Абе мега яко :).

    Нередност?
  • 9
    ssemov avatar :-|
    ssemov
    • - 1
    • + 7

    Един от най-големите проблеми за движението в София са огромният брой неправилно спрели или паркирали автомобили на основните пътни артерии и липсата на каквото и да е прилагане на закона и санкционирането им. Булевардите са достатъчно широки и с достатъчен брой ленти. Когато обаче най-дясната лента е отредена за паркиране "Синя зона", а в средната лента е пълно със спрели идиоти с мигащи светлини, спрели за "минутка" да си купят цигари или нещо друго и когато няма органи, които безкомпромисно да ги глобят 200 лв, тогава остава една единствена лентичка на големия булевард. Какво трябва да се направи - 1.На основните пътни артерии да се забрани напълно спирането и паркирането в "Синя зона", ако има такава, от понеделник до петък от 7.30 до 9.30 и от 17.00 до 19.00 часа, за да могат тези артерии да обслужват с всичките си ленти натоварения трафик при отиване и връщане от работа. 2. Частни паяци - Еднолоични търговци, които всеки гражданин да може да извика 24 часа в денонощието, за да вдигнат безоабразно паркиралите в нарушение на всякакви правила превозни средства със съдействието на специални общински полицаи по паркирането; 3.Забрана на сините лампи за всички видове автомобили на администрацията, съда и прокуратурата;

    Нередност?
  • 10
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • - 3
    • + 5

    До коментар [#9] от "ssemov":

    Не са нужни въобще паяци. Просто трябва да се види как е в другите страни, там просто катаджиите или общинска полиция поставя на всяка неправилно паркирала кола фиш с глобата и готово. За половин час един полицай може да постави 100 глоби без да бърза. А сега с тия паяци, 1 се глобява за половин час. Просто - глобата трябва да е на собственикът на автомобила, а не на шофьора и готово. Паяците са само за краен случай.

    А 2 лева в синя зона си е добре, но трябва да е за всички - няма живущи, няма полицай с пропуски и т.н.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал