Агенция за основен ремонт

От догодина в Агенция "Пътна инфраструктура" ще се случат амбициозни промени

Божидар Йотов застана начело на АПИ  през януари тази година, но най-вероятно няма да посрещне 2011 г . на същия пост
Божидар Йотов застана начело на АПИ  през януари тази година, но най-вероятно няма да посрещне 2011 г . на същия пост
Божидар Йотов застана начело на АПИ през януари тази година, но най-вероятно няма да посрещне 2011 г . на същия пост    ©  Анелия Николова
Божидар Йотов застана начело на АПИ през януари тази година, но най-вероятно няма да посрещне 2011 г . на същия пост    ©  Анелия Николова

Преди близо година в сградата на Агенция "Пътна инфраструктура" започна освежаващ ремонт. Нищо специално, по една-две ръце латекс в коридорите и стаите, малко преустрояване на една от залите, тук-там ремонт на паркета и подмяна на плочките. Дано това да е подготвило агенцията за новия тотален ремонт, който й предстои. Този път целта не е да се скрият петната под пласт нова боя, а да се подсили структурата и преустрои начинът, по който работи основната българска институция за строеж на пътища.

Не, агенцията няма да се закрива. Нито пък някой в Брюксел е искал това, каквато информация циркулира през седмицата в медиите. Истина е обаче, че ремонтът е по препоръка Европейската комисия и че всеки ден отлагане ще струва по-скъпо на България. Според три независими един от друг източника на "Капитал" преустройството стартира от началото на следващата година с подмяната на двама от тричленния борд на директорите на АПИ. Това ще са сегашният председател Божидар Йотов и Клаус-Дитер Щоле. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев отказа да коментира тази информация. Той обаче потвърди планираната реорганизация в работата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lomv avatar :-|
    lomv
    • - 3
    • + 4

    "[...] през последните десет години реформите в пътната агенция се изчерпваха до смяна на ръководството или името й. Отговорността за действията й, [...] пък се прехвърляха като горещ картоф между министерството на транспорта и това на регионалното развитие, като дори се завъртя идея за пряко подчинение на Министерския съвет. "

    Янче, мило цвете на природата, за твое сведение през последните 10 години МТ нямаше практически нищо общо с агенцията (освен мъничко общо за кратък период), поради което нито за миг не е поемало някаква отговорност за пътищата.

    Никаква идея за пряко подчинение на МС не се е "завъртала", ами агенцията _беше_ на пряко подчинение на МС повече от година (както личеше и от името - НАПИ, демек - "национална агенция", демек - към МС).

    За Божо се твърди от _месеци_, че ще си ходи, дори оня ден чух от три _независими_ източника, че е уволнен, но ей го на, стои му още физиономията по вестниците.

    Общо взето, много има за коментиране и бъдещето е смело и прекрасно, макар и не всички електорални единици да са го прозрели.
    Затва и аз исках да прочета и повярвам на нещо от вестниците.
    Искам!
    Ама не мога...

    Нередност?
  • 2
    aralambi avatar :-|
    aralambi
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#1] от "lomv":

    Прав си. И освен това нито дума не пише за Батко и Братко, разчита се че ще се забрави.

    Нередност?
  • 3
    petko41 avatar :-(
    petko41
    • - 2

    Смисъла на тази административна структура трябва да бъде компетентна при всички технически нужди за пътищата. В този момент липсват пътни специалисти - коректни и честни, компетентни в пътното дело. Това включва специалисти по : конструкций- мостове, надлези ,тунели, поддържане на пътищата - зимно и целогодишно, проектиране на пътища от различни класове и автомагистрали, сп -ециалисти по асфалтови настилки, лабораторни инженери по бетон, инертни материали и бетум, специалисти по машини - асфалтови бази, кариери, уплътнителна техника, валяци, грейдери, багери и пътни инженери, профилирани в градски комуникаций и още много други. Всичко това го няма в АПИ/НАПИ, ГУП/. Там са свили гнезда бюрократи: юристи, икономисти, запасни офицери и други търтей. За жалост няма и журналисти,вещи в тази област./ Между другото, миналата година ви пратих статия за пътищата, която е актуална и сега. Отказахте ми публикацията, била много дълга. Текста остана в Яна Бодурова. Темата беше "пътищата в държавата -мащеха 2001-2009г./

    Нередност?
  • 4
    valdes avatar :-|
    Valdes
    • + 4

    Не ми е приятно да констатирам, че:
    - далаверите на Братко и Батко нанесоха по-малко щети на пътния бранш от камерите и микрофоните на следващите;
    - транспортното министерство е виновно, защото то произведе дебила Йотов (вярно е, че си признават вината но и още черпят за разкарването му);
    - Плевнелиев е министър на строежите а не на РРБ. Не че е строител, просто те му промиха мозъка;
    - където и да го местят АПИ, НАПИ, ГУП и т.н., все няма да се получи, защото въпроса не е в името и мястото а в съдържанието.

    Положението и критично, но в замяна на това и безнадеждно!!

    Нередност?
Нов коментар