Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ще се увеличат или ще се намалят местата за паркиране в центъра?
По-скоро ще се запазят, защото ще се забрани паркирането от двете страни по част от улиците. Пример е "Солунска" - преди време се паркираше от двете страни, а сега се паркира само от едната. Ако има увеличение, ще е под 5000 места. Още повече, че не се увеличава зоната. Външният обхват като цяло се запазва. с едно мъничко отклонение около Централна гара. И досега булевардите "Христо Ботев" и "Мария Луиза" бяха в зоната, но съседните улички, които са около Централна гара бяха обект на сериозен натиск в търсене на места за паркиране. Сега ще бъдат направени "синя зона". Това е съвсем малко каренце, иначе се запазва изцяло външният периметър на сега съществуващата зона. Просто я разделяме на две подзони.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Най-накрая общината действа разумно и с визия за бъдещето на града специално по този въпрос. Най-накрая се използват практики с доказан ефект, а не популистко строене на повече пътна инфраструктура в центъра на града, която само ще генерира повече трафик, но не и да го намали. Цялото планиране на територията на София не може да се подчинява само на автомобилите и на ползващите ги. Които, както показа другата статия на Михалев, са по-малко от 50% от жителите.
Рядко се среща смислено изказване от странапна общинар и наличие на идея и концепция. Браво!
Публикувано през m.capital.bg
Съдейки по един от отговорите, г-н Христов не е привърженик на популизма. Многомилиардните инвестиции в градски транспорт са похвални, но точно заради популизъм общината се дъни в неща, които изискват нула инвестиции. С просто око се вижда, че целият град е удавен в трошки извън движение. За последните 2 години от нашата улица са извозили една единствена, а са се появили нови 6-7. Тенденцията е еднозначна -след 3-4 години в същата посока, и-без-това-дефицитните места за паркиране ще бъдат окупирани на 100% само и едниствено от бракувани автомобили. И нека е ясно на всекиго – в момента общината не прави нищо по въпроса. Пълен застой! А положението е толкова плачевно, че дори утре да се размърда, едно 200 паяка ще имат поне 2 години да въртят денонощно курсове, докато прочистят града както трябва.
Да не пренебрегваме темата с автобусните линии. От прочутия запис на В. Стоилов "да има хлЕб за всички" насам нищо ново не се е случило. Отново популизъм в полза на общинското дружество. Там, където стъпиха частници (84, 204, 1, 6 и т.н.), в същия ден проблемите се оттекоха като мръсна вода в канала. Обратното по линии 413, 120, 305, 76 - грохнали рейсове, твърде високи за старите хора, недостъпни за болните, гипсираните, недовиждащите, които се качват и слизат масово на Токуда, Медицинска, Военна и на Окръжна болница - всички по маршрута на тези линии. Колко нафта харчат се вижда от ауспуха, а при тези цени на горивата няма да издържат дълго. На дългите вълни по светофарите изостават и пропускат вълната, после чакат още 5 минути, събират се, пътуват празни. Да не говорим, че изобщо няма нужда да са съчленени (видно от тролейбуси 11 и 4, които сега са едночленни и пак вършат същата работа). 20 икаруса ще могат да се заменят с 12 бързи, частни едночленни автобуса като 84-ката и пак ще излезне по-евтино на общината.
Това е! Много градски транспорт и силно ограничен трафик в центъра. В центъра само с метро, трамвай или пеша. И без това центърът на София е сравнително малък.
А живущите в центъра на София, които искат да притежават автомобил, ще трябва да си плащат цената за това. Или да се преместят да живеят извън центъра. Иначе, ако те ползват колата да си ходят на село през уикенда, а през останалите дни ходят пеша до работа, не е логично центърът на София да служи за личен паркинг на няколко души и да бъде задръстен от тях.
Голям проблем, който не е споменат тук е изключително неадекватната система за таксуване в градския транспорт.
Христов ми прави впечатление на компетентен - поне нещата, които казва са доста смислени. Това е приятна изненада имайки предвид общото ниво на българската администрация.
Всичко хубаво, но не виждам смисъл от трамвай през Дианабад до Дървеница. И двата квартала се покриват от метрото. Идеята трамвая да се удължи до Младост се обезмисля от удължаване на метрото до Бизнес парка. А без метро там няма да стане. И точно този лъч би намалил трафика.
До коментар [#3] от "cinik":
Между другото частниците получават около два пъти повече от общинската компания. Та ако ще правиш сравнение прави го с 111. Стопанисва се от СКГТ по същите правила като частните.
До коментар [#7] от "Цецо":
03&aid=11942
Бръмбарът с В. Стоилов беше записал, че точно общинското предприятие моли частниците, да не го бият в цената. Да ти припомня целия запис;
http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=5
моля се да доживея и в нашия квартал да стане платено. с радост ще си платя 120-те лева годишна такса, а ако ще и 240 да я направят (даже и повече трябва да е).
но ще разкара голфовете единички и варбурзите, които дядовците от махалата държат, за да отидат два пъти в годината на село. заради тях не може да се паркира 100 метра околовръст на блока.
Човека говори за инвестиции в градския транспорт, а репортера все го пита за паркинги и синя зона...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.