България е...

Марката "България" е важна за всички - бизнес, правителство, общество. Защо тя е или повредена, или липсва и какво да направим, за да променим това

"Кой беше чувал за Казахстан преди Борат?" Коментарът е от един форум в интернет с преобладаващи американски участници в отговор на въпроса дали Борат носи позитиви или по-скоро негативи на страната си. Друго мнение допълва предното: "Не знам за вас, но аз нямам никакви географски познания. За мен Казахстан беше просто една от онези "-стан" страни, преди Борат да привлече вниманието ми".

Със сигурност образът на Борат (дори няма нужда от уточнение кой е героят) не е този, с който една страна иска да се асоциира. Но той действително има и положително влияние: страната влиза в информационното пространство, името й става разпознаваемо, тя се отличава от всички останали.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
50 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gt avatar :-P
    гт
    • - 1
    • + 40

    Хубаво написано!

    Да се прочете!

    Непременно!

    :-)

    Успех в начинанието!

    :-)

    Нередност?
  • 2
    litvi avatar :-|
    Георги Литвиненко
    • - 1
    • + 69

    Според мен трябва всеки да се стреми да бъде по-добър в работата си всеки ден, имиджа сам ще дойде. Немците все едно са комуникирали имидж последните 30-40 години. Просто са бачкали здраво.

    Нередност?
  • 3
    maniask avatar :-|
    maniask
    • - 1
    • + 34

    Поздравления за начинанието. А иначе по темата - колкото повече хора почнат да се "замислят" за нещата, толкова по-добре. Тогава може и да почнем да си говорим за някаква промяна в манталитета. Хората не трябва просто да приемат нещата за даденост и да ги изживяват, а да ги дискутират, да ги анализират, да се замислят кое може да се подобри. Въпросът не е да се срамуваш от "ракийката и салатката", сякаш те те дърпат в някакво селско минало, от което да се комплексира човек, а да ги представош подобаващо, да ги разясниш, да си направиш изводите и т.н. На един германец няма какво да му хвалиш България с ракийка и салатка, дето са най-вкусните. По-скоро му обясни защо и как нещата стоят така.

    Човек също трябва да свикне на компромисите. Няма начин без тях. Като искаш солидна работа, ще разполагаш с по-малко време. Просто точка по въпроса. Останалото са приказки и филми. Поставяш си приоритети - жертваш едно за сметка на друго и т.н. Всеки иска само да има време за филми, музика, за излизане, въобще за всякакви лични потребности, но не става. И няма смисъл да се търси оправдание с "нечестно напреднали западняци" и т.н., когато се сравняваме с тях, защото това само отлага проблемите.

    Относно обществените последици от наши професионални и лични действия - веднъж завинаги да се сложи точка на патриархално-съседско-роднинско-приятелски строй. Всеки може да помогне на друг, но поголовното експлоатиране на тази схема руши перспективите, които другите целят и към които се стремят и които най-вече са благоприятни за цялото общество.

    И т.н. и т.н.. Просто обективност, замисляне, реалистична оценка на живота и себе си, морални ценности - тогава със сигурност ще почнем да променаме представата за нас.

    Нередност?
  • 4
    applause avatar :-(
    dido.pro
    • - 19
    • + 15

    Добре де, един умен човек нагледно изобрази имиджа ни на едно изложение, а нашите веднага го покриха с черно... Срамяло ни... Ми срам ме е, че съм българин, но истината понякога боли, а друг път е брутална - както в случая с турската тоалетна.

    Нередност?
  • 6
    yanislav_russev avatar :-|
    yanislav_russev
    • - 2
    • + 17

    Страхотна статия, всичко е точно така, както е описано.
    Абсолютно съм съгласен и с г-н Литвиненко - не трябва самоцелно да гоним добър имидж, а да работим здраво в сферите си.
    Една държава не може да бъде разглеждана като продукт (или поне аз не мога да си я представя така), който трябва да бъде пробутан на клиента/инвеститора/туриста. И имиджът на страната не трябва да е продукт, а следствие..

    Нередност?
  • 7
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг
    • - 34
    • + 3

    Аз съм за промяна името и знамето на страната първо. Докато това не стане, не бих разсъждавал над имиджа на старото име:

    http://ime.edno.info/

    Нередност?
  • 8
    skydiver avatar :-|
    Skydiver
    • - 5
    • + 24

    Египет десетки години се рекламира като перфектна туруистическа дестинация и стабилен бизнес партньор.
    Докато сега се оказа, че бил диктатура, нуждаеща се от военен преврат за да се превърне в нормална държава...
    Рекламата МОЖЕ да прави чудеса.

    Нередност?
  • 9
    blue_blood avatar :-|
    blue blood
    • + 37

    Преди да има имидж, трябва да има съдържание, пълнеж. Не можеш да рекламираш нещо, преди да е ясно какво е то. Все едно: абе тука имаме един продукт, още е в процес на разработка (разбирай преход), не знаем как точно функционира и какво ще прави, ама дай да го рекламираме и да му изграждаме имидж. Не става...

    Нередност?
  • 10
    sam_m avatar :-|
    sam_m
    • - 3
    • + 15

    С промяна на името или флага 1во нищо съществено няма да се постигне, второ не знам...аз лично никога не бих гласувала за такова нещо - това не е магазин, че просто да сменяш името...Историята ни, съзнанието ни и на моменти самочувствието ни е свързано с това име, не може просто да го смениш. Малко като киселото мляко :) колкото и хубава кофичка да направят, вкуса пак ще е на нишесте и сухо мляко(да не говорим за подозрително дългият период в който не се разваля), а не на истинско...домашно...като едно време в бурканите (колкото и сантиментално да звучи).
    Имиджа... се гради бавно и постепенно, като сграда. Трябват хубави и здрави основи, за да е стабилна конструкцията. Имиджа ни е калпав, защото и ние сме се превърнали в калпав народ ( не се обиждайте веднага моля). Привидна дисциплина (да не кажа изсилена), привидна заетост, песимизъм, пренебрегнато качество (на каквото и да е) - всички тези неща ужасно ни пречат и трябва да се превъзпитат едва ли не във всеки един от нас. Западните страни не са по-богати и развити само заради вековете прогрес (които при нас за съжаление липсва), а и защото имат силна социална политика. На запад не се чувстваш роб на работа,а си доволен, харесват ти условията и атмосферата и не защото получаваш еди каква си заплата,а защото шефовете не те третират като крепостен селянин, а се грижат за работниците си. Защото щастливият работник е по-продуктивен. Това е всеизвестен факт,които за съжаление нашите шефове не проумяват или просто не ги интересува. Трудно е да създадем имидж,когато всеки прави каквото си иска,напук на всички и всичко и когато целодневно те заливат с негативизъм. За да създадем хубав имидж на България първо трябва да станем по-добри българи. Да си спомним какво е да си един народ и да имаш цел....да си спомним защо Левски и други са си дали живота,за да построим една нова държава. Нямам за цел да пробутвам национализми и глупости, просто...мисълта,че тези хорица са се обединили в онези времена и са направили нещо за себе си и за следващите поколения (това е много важно,моля ви да си припомните този мъничък факт)...а ние днес...само в моя вход в момента се водят 3-4 "войни", понеже примерно някои хора не искат да дадат пари за ремонт на покрива, или някои хора не искат да се съберем една събота и да пребоядисаме входа вместо да даваме пари на работници. Ей от такива дреболии се стига до големите каши.
    Имиджа се гради като сграда...тухличка по тухличка, човек по човек.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал