Branding Bulgaria
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Branding Bulgaria

Branding Bulgaria

Утре "Капитал" ще търси отговори на това какъв е имиджът на България и как можем да го променим

Огнян Георгиев
6977 прочитания

© Saatchi & Saatchi


Утре е конференцията "Branding Bulgaria", за която може да научите повече тук. След ползотворния и интересен дебат, който проведоха днес част от участниците и консултантът в областта на националния имидж Саймън Анхолт в рамките на тричасов мастърклас, утрешното събитие се очертава като начало на истински разговор за това, каква държава сме и каква държава искаме да бъдем.

"Капитал" ще ви направи съпричастни към този дебат с обобщение на идеите от конференцията, както и с тема на броя, посветена на темата следващата седмица - следете capital.bg. Можете да проследите най-важното от конференцията и в Туитър с хаштаг . Ето и припомняне защо се захванахме с това събитие и какво искаме да постигнем с него. 

В ЕС, където е по-разпознаваема, България страда от предимно негативен имидж (корупция, престъпност, несправяне с правилата), а останалото е шопска салата и евтино море. Извън този клуб, името България не навява дори тези асоциации. Това не минава без последици както в културен, така и в бизнес аспект. Преди две седмици започнахме дебат на capital.bg за това какъв трябва да е имиджът на България и какво да го формира.

Събрахме и мнения на представители на бизнеса за това кои фактори формират образа на България и какво трябва да се промени в бизнес средата, за да се повлияе положително на имиджа.

Посоки за правилния път към по-добрия имидж ще ни даде Саймън Анхолт, един от най-добрите консултанти в тази област. Повече за него можете да прочетете тук. Целта на "Branding Bulgaria" е да започне разговор на тази тема, да предложи концепция, да формулира най-важните задачи и послания, свързани с изграждането на бранда "България".

Утре е конференцията "Branding Bulgaria", за която може да научите повече тук. След ползотворния и интересен дебат, който проведоха днес част от участниците и консултантът в областта на националния имидж Саймън Анхолт в рамките на тричасов мастърклас, утрешното събитие се очертава като начало на истински разговор за това, каква държава сме и каква държава искаме да бъдем.

"Капитал" ще ви направи съпричастни към този дебат с обобщение на идеите от конференцията, както и с тема на броя, посветена на темата следващата седмица - следете capital.bg. Можете да проследите най-важното от конференцията и в Туитър с хаштаг . Ето и припомняне защо се захванахме с това събитие и какво искаме да постигнем с него. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара
  • 1
    borabora54 avatar :-|
    borabora54

    Това е чудесно, макар и позакъсняло! Конференции и "кръгли маси" по въпроса - бол! Докато едни заседават - други го правят - хвърлете едно око на това - www.bulpromo.com - не е реклама, но там - в тази част на Франция, имиджа на България е съвсем друг. Защото надали има другаде в Европа - официална Седмица на България!! Обаче на тези хора никой не им оказва помощ, защото търговете по туризма, нали се досещате, се печелят от "хора, които разбират!", (нищо, че вече години няма резултат) и защото игноранса в България си е един перфектен способ за отстраняване на "случайните". Ако инициативата не е на бтв, нова и ала-бала, и ако по нея не се изкаже някой министър или "фактор" - нямаш никакъв шанс. Нещо повече, някои си въобразявят, че ти въобще не съществуваш! Само че, това съществува! И хора с идеи, има, нищо, че няма кой да им обърне внимание. И така ще си я караме - едните в една посока, другите - в друга....
    Колкото и да викате световни светила, подобни на Саймън, те само ще ви направят "рамката". После, обаче остават детайлите. А тях няма кой да ги разработи. Щото те не се правят в кабинетите, а с добро познаване на "терена". И не стават с "да усвоим едни пари..." - най-простия пример е с безкрайното и досадно повтаряне на рекламните клипове за България по българските телевизии... Като прескочим въпроса - Към кой точно таргет са насочени те? - единственото, което остава е "Ей, докарали са го някак....".

  • 2
    reveal avatar :-|
    Reveal

    Няколко силни български бранда ще направят и марката България силна. Обратното е невъзможно ако се набляга на чисто нашенски уникални белези колкото и привлекателни да са.

    Имиджът може да го бъде само ако хората навън усетят, че тук заедно с нас могат да споделят нещо специално и изпитано за тях. В момента имиджа на България

    е нещо като надписа ПРОБНА в голям безлюден магазин в мол, далеч от арената където търговските марки се борят да спечелят вниманието на клиентите.

  • 3
    jackdaniels avatar :-|
    jackdaniels

    англичанин специалист по държавен имидж. тва само англичанин може да го измисли и да лъже балъци по света да му плащат. евала

  • 4
    gapopov avatar :-|
    Georgi Popov

    С интререс ще очакваме резултатите от начинанието ви, НО. . . като става дума за България, защо не се стараете да пишете статиите си с колкото може повече БЪЛГАРСКИ ДУМИ - това може би ще допринесе
    повечко за нашия "ИМИДЖ" пред българските ви читатели.Има много хубав превод на ТАЗИ дума - "ОБЩОПРИЕТА ПРЕДСТАВА".Колкото да БРАНД-а, оставям на вас да изберете подходяща равностойна наша дума.И дано някой се сети отново за рекламите с латински букви по улиците и моловете, за изостаналите надписи по автобусите на градския транспорт, закупени на старо от Европа - наскоро мои гости от Германия с умиление ми казаха зарадвани, като видяха в Пловдив автобус с маршрутна табела "Мариенплатц" (не зная защо тук не мога да ползувам латиница?) "Оо, и вие имате Мариен платц"!

  • 5
    jackdaniels avatar :-|
    jackdaniels

    ако прочетете инфото за него ще видите че поддържа три индекса за имиджа на държави, градове и села и взима пари от държавите да ги съветва какво да правят че да се представят добре в неговите индекси.
    все едно да си плащаш на организатора на шоу за таланти да те съветва как да се представиш добре в неговото шоу че да си по напред в класацията му, без да е предвидил награди.

  • 6
    jackdaniels avatar :-|
    jackdaniels

    и на всичкото отгоре конференции, статии за тоя имидж гуру. що не вземете да направите един обективен анализ какви точно са ползите от някакви такива мероприятия и да кажете какво се плаща на тоя магьосник и за каква точно услуга. щото едно време Кашпировски лекуваше през телевизора

  • 7
    benitakoalazebra avatar :-|
    benitakoalazebra

    за съжаление, и заради такива като джакданиелс нямаме много шансове нещо да променим в репутацията ни. представям си колко е добавената му стойност, предвид времето, което е отделил да пише хейтърски коментари тук. поне да знаеше къде се слагат запетайките

  • 8
    geomilew avatar :-|
    Гео Милев

    Ако си мислиш, че да напишеш, че хората имали добавена стойност те прави различна от героя Даниел, си в заблуждение :)

  • 9
    roadie avatar :-|
    road fox

    Reklamno video za Iceland (mnogo dalech ot tova, koeto si predstaviate pod "reklamno video") http://vimeo.com/12236680


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK