За какво е България
Branding Bulgaria се оказа упражнение по мислене за същността на една успешна държава
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Каква искаме да е марката "България" и за какво може да ни помогне тя? На тези въпрос се опитаха да отговорят бизнес и правителствени лидери на събитието Branding Bulgaria, организирано от "Капитал".
Специалният гост на конференцията Саймън Анхолт, който направи доста голямо впечатление на присъстващите, успя да обобщи в рамките на около час основната идея, заради която проведохме това събитие. Репутацията е най-важното нещо на този свят. Точно както доброто ви име е важно за вас, така доброто име на страната, в която живеете, е ключово за начина, по който тя прави бизнес или просто общува със света. Казано просто, ако сте Франция, Швеция или Германия, продавате продуктите и услугите си много по-лесно, бързо и с много по-малко допълнителни инвестиции в промотирането им. Хората вече знаят (или си мислят, че знаят) за вас и вярват на това, което им казвате. Ако сте Руанда, например, това не е така - трябва да похарчите много пари, за да накарате хората изобщо да поискат да чуят за това, което правите. Репутацията е, по думите на Анхолт, онова свещенно нещо, което правителствата поемат, когато дойдат на власт и имат за задача да предадат нататък непокътнато или променено за по-добро. От нея зависи колко туристи ще привлечете, какви стоки ще продадете, колко лесно ще ви е да убедите инвеститори да дойдат и колко силно ще звучи гласът ви по света.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
26 коментара
На няколко пъти г-н Анхолт спомена парите на данъкоплатците да не се харчат за глупости :) И че лога, слогани, маркетинг и дори PR не са излишни, но трябва да има съдържание и действия, които да седят зад тях не само в туризма, но и в други сектори. Това беше есенцията.
нско общество), но дискусия с гражданското общество също нямаше (визирам публиката, която беше готова с много въпроси). Добре, че публиката успя да си изпроси микрофона накрая и се докопа до Twitter акаунта на министър Младенов. Отговорите обаче пак си бяха "по принцип", когато ги имаше.
Иначе харизматичен оратор в първия панел (Анхолт), който даде конкретни примери (макар и не толкова много конкретни идеи за път напред). На неговия фон последваха монолози в стил "по принцип" (http://bit.ly/foDgdc), крайно неуверен и неподготвен модератор и слаби "лектори", а дискусия нямаше дори на сцената. Освен неуместните за събитието вътрешни и стари спорове между някои от участниците.
Неколкократно се спомена "Светата Троица" (Правителство-Бизнес-Гражд
Simon says: See you next year :)
Много по-важно е не да "Branding Bulgaria" ,а да "Branding BulgarianS"
дано тоя не зарази много хора с английско лицемерие. иначе със сигурност събитието е дало възможност на много млади интелектуалци да си направят супер сними за фейсбук и за някоя друга свалка срещу което аз нямам нищо напротив
Виждам, че джакданиелс има задачата да хейти точно под тази тема. Може би има смислени идеи и в някой следващ коментар ще ги даде?
целата кампания с досадната реклама и още по досадното каканижене на маркетчийски клишета изглежда тотално излишна... можеби наверно с нея некой гони некакви други цели... което (ако е така) хич, ама хич не помага на фамозният имиж на драгата мамковина... инак секи нормален бизнесмен знае че от подобни парлами единствената практическата файда евентуално би бил некой полезен контакт, снимка или свалка :)... както ногу точно е отбелезал колегата жак дениълз по-горе... разбираем е напънът на некой пишман-маркетчии да осмислят своето съществуване с национални стратегии и блесък в очите на екзалтираната публика... но за бизнеса е по-добре да не се омацва с подобни политически помади... щото не консултанти и стратези, ми именно той прави имижът на една територия...
До коментар [#2] от "Meister Eckhart":
Чипа,чипа...
До коментар [#5] от "benitakoalazebra":
коалазебра спирам с хейтването и почвам веднага с идеите след като ми обясниш как тва "Nation branding" не е тотали факинг мейд ъп консепт ами е теория с практически измерения, и също така да ми обясниш какъв е модела за изработка на такава кампания и метода за измерване на резултатите от нея. плийз експлейн
Той човекът (Анхолт) изрично им го е обяснил, че така както си го мислят няма да стане, но едно си баба знае, едно си баба бае. И естествено им е виновно населението, че не им се възхищава на гениалните инициативи.
Егати зашеметяващата идея: "Николай Младенов се оказа готов с няколко предложения за предефиниране на мястото ни на европейската карта, като най-забележимото от тях е идеята да бъдем домакини през май месец на среща между арабския свят и бившия комунистически блок, на който да бъдат обсъдени уроците и грешките от прехода. " !!!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.