Новият брой:
Какво се случва в държавата

Саймън Анхолт: Образът на държавата се променя по-лесно, ако тя е умна, а не богата

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Профил

Саймън Анхолт е създателят на идеята за Nation brand. Международното обществено мнение е последната останала суперсила, смята той и го изследва. Британският изследовател поддържа три индекса - Nation Brands Index, City Brands Index и State Brands Index, за които ежегодно интервюира и следи мнението на 20 хил. души от 25 държави. Той е носител и на престижната Nobels Colloquia Prize for Economics, която се дава от комитет от десет носителя на Нобел за икономика.

Анхолт е водещият експерт в света по въпросите на националната репутация и подсилването на конкурентоспособността на отделните държави. Освен дългогодишен съветник на британското правителство, Анхолт е работил с над 40 държави и международни организации по различни аспекти от тяхната стратегия за глобалния пазар. Едно от предимствата му е, че успява да разчупи рамките на институционалното мислене.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pesheff avatar :-|
    pesheff
    • - 30
    • + 8

    Самата машинария не е кой знае колко впечатляваща, тъй като нямате никоя от съставките, които правят великите нации. Затова и не сте велика нация и сте сравнително анонимна. Но това не значи, че не може да станете водеща нация, просто трябва да измислите как.

    - ей този се подигра много лошо с нас - Аланколу когато сме били най-голямата държава в европа вие сте живеели в сламени колиби и сте гледали на горени кости!!!

    Нередност?
  • 2
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 4
    • + 30

    "Образът на държавата се променя по-лесно, ако тя е умна"

    Това звучи доста обезсърчително.

    Нередност?
  • 3
    exit13 avatar :-|
    exit13
    • - 4
    • + 18

    За съжаление умните отдавана не са в Държавата=

    Нередност?
  • 4
    midilev avatar :-|
    Марин Мидилев
    • - 3
    • + 8

    До коментар [#3] от "exit13":
    Тук там се намира по някой заблуден и останал, или не можещ да тръгне заради невидимите вериги поставени му от близките около него!
    само че цирка приключва! да му мислят оставащите!

    Нередност?
  • 5
    midilev avatar :-P
    Марин Мидилев
    • - 2
    • + 1

    Държавата е богата! Ама много богата на умници!
    Предпочитам да съм тъп докато съм тук на тази територия!

    Нередност?
  • ром
    • - 7
    • + 6

    Мале-ее!Как ми блъска този на англикански проповидник от Индиите,който е надушил нови територии за приобщаване на папуасите към ценностите на империята!А пък как му личи вродения английски комплекс -Франция!Хайде,ходи да си говориш с Адриановия вал-наволя!

    Нередност?
  • 7
    miroslav55 avatar :-|
    miroslav55
    • - 4
    • + 3

    България, както я виждам от моя прозорец

    http://avtorski.pogled.info/article/19454/Balgariya-kakto-ya-vizhdam-ot-moya-prozorets

    Нередност?
  • 8
    valentin_a4 avatar :-|
    valentin_a4
    • + 9

    За мен не е нова тази тема, често говорейки "между мен и мен" си разсъждавам на тази тема... Но като икономист нещата ги виждам не като празно лого, което да си измислим, А ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСА " В КАКВО СМЕ НАЙ-ДОБРИ ?" францизите правят мода и шампанско, имат си Париж и са грандомани, каквото правят го правят голяма пък било то и една кула за някакво си изложение. Италянците са специализирани във виното,културния туризъм, в известна степен като братовчедите си в модата, в кулинарията, дизайна,колите ферари и т.н. Германците в технологийте,мерцедес, фолксваге, ауди,порше,бмв ....и така англия, испания...китай ,русия..А ние? В какво сме добри, в какво ще се специализираме , ще се специализираме ли в нещо , с което да станем известни ? Това са въпроси,които трябва да си зададе всеки един от нас, не само силните на деня. Или ще си останем онази страна близо до Турция, сива зона, която всеки избягва и подценява като такава. Аз съм живял в чужбина и трябва да ви кажа , че имаме данни за да вървим напред , абсолютно нищо не ни липсва, може би трябва да опознаем своите силни и слаби черти без да се самозалъгваме и да "продадем",да реализираме нашите силни черти . Това е нашата съдба, вътрешния ни пазар е много малък и трябва да разчитаме на външния и трябва да намерим нашата ниша. Според мен нашето бъдеще е селското стопанство и земеделието, продуктиекологично чисти и качествени, никакво ГМО, някои незамърсяващи пройзводства(но кои немога да кажа), туризма-всякакъв, логизъм ...

    Нередност?
  • 9
    streenger avatar :-|
    streenger
    • - 5
    • + 6

    На г-н Анхолт мога само да му кажа да се радва,че живее в UK и че е намерил начин да си изкарва парите с такива празни теории.Иначе, в това,което прочетох, мисля,че няма нито икономическа логика,нито, подобаваща на нивото му на експерт,аргументация.Качеството на един продукт зависи от възможността той да бъде реализиран т.е продаден,а за продажбите търговската комуникация -рекламата е изключително важна,защото именно тя,заедно с логото и слогана,създава представата за бранда.Ако България не се рекламира как ще се справи с конкуренцията на други европейски и неевропейски държави и как ще се отърсим от синдрома да произвеждаме качествени продукти,за които си знаем само ние и в същото време да пием Кока Кола и да ядем шоколад Милка, не защото са най-добрите,а защото са най-рекламираните?Бенетон, Найк, че напоследък и Турция са добри примери, как чрез агресивна реклама сравнително бързо се постига и поддържа брандова устойчивост .Въпросът е не дали,а как да се рекламира България и кои са най-важните характеристики на които да се наблегне?Ако ние не поработим върху изграждането на имидж за България рискуваме някой друг да ни представя като "циганска страна " и да ни дава за пример Бутан-най-затворената страна в света,където телевизията е разрешена от средата на 90-те и Ирландия,която в момента е една от най-фалиралите в Европа.Подходът трябва да бъде търговски, а не демагогски.

    Нередност?
  • 10
    hedger avatar :-|
    Hedger
    • - 7
    • + 7

    Прочетох и двете статии на "експертът". Подобно на много други такива, всичко за мен е едно голямо "бла бла", докато дойде време за банкета (който той толкова настойчиво оплюва в другото интервю). Дебати, конференции, презентации и тем подобни "събития" отдавна в България са се преврнали в символ на "дайте да похарчим едни пари, ще хапнем, ще пийнем и ще си почешим езиците, правейки се на важни". След като "експертът" говори за велики нации, да беше дал пример какво за него е велика нация. Как може изобщо да ни сравнява с Индия - царството на мизерията. Каквото и да направи Индия, тя си остава такава - най-мизерната страна в света. Проблемът ни е ориенталщината. Колкото по-бързо се отървем от нея и всичко лошо, което сме наследили от Турция, толкова по-бързо ще ни приемат за истински европейци. Да започнем да произвеждаме качествени продукти, да правим модерен бизнес (а не по български), да бъдем професионалисти и резултатите ще дойдат сами. Едва ли англичанин може да ни е ментор. Хора, за които лицемерието е норма на поведение в родината им и когато дойдат на море в България им лъсва цялата свинщина, да ни казват колко сме малки и анонимни...Хайде малко по-сериозно.

    Нередност?
Нов коментар