Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Профил
Саймън Анхолт е създателят на идеята за Nation brand. Международното обществено мнение е последната останала суперсила, смята той и го изследва. Британският изследовател поддържа три индекса - Nation Brands Index, City Brands Index и State Brands Index, за които ежегодно интервюира и следи мнението на 20 хил. души от 25 държави. Той е носител и на престижната Nobels Colloquia Prize for Economics, която се дава от комитет от десет носителя на Нобел за икономика.Анхолт е водещият експерт в света по въпросите на националната репутация и подсилването на конкурентоспособността на отделните държави. Освен дългогодишен съветник на британското правителство, Анхолт е работил с над 40 държави и международни организации по различни аспекти от тяхната стратегия за глобалния пазар. Едно от предимствата му е, че успява да разчупи рамките на институционалното мислене.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
Самата машинария не е кой знае колко впечатляваща, тъй като нямате никоя от съставките, които правят великите нации. Затова и не сте велика нация и сте сравнително анонимна. Но това не значи, че не може да станете водеща нация, просто трябва да измислите как.
- ей този се подигра много лошо с нас - Аланколу когато сме били най-голямата държава в европа вие сте живеели в сламени колиби и сте гледали на горени кости!!!
"Образът на държавата се променя по-лесно, ако тя е умна"
Това звучи доста обезсърчително.
За съжаление умните отдавана не са в Държавата=
До коментар [#3] от "exit13":
Тук там се намира по някой заблуден и останал, или не можещ да тръгне заради невидимите вериги поставени му от близките около него!
само че цирка приключва! да му мислят оставащите!
Държавата е богата! Ама много богата на умници!
Предпочитам да съм тъп докато съм тук на тази територия!
Мале-ее!Как ми блъска този на англикански проповидник от Индиите,който е надушил нови територии за приобщаване на папуасите към ценностите на империята!А пък как му личи вродения английски комплекс -Франция!Хайде,ходи да си говориш с Адриановия вал-наволя!
България, както я виждам от моя прозорец
a-kakto-ya-vizhdam-ot-moya-prozorets
http://avtorski.pogled.info/article/19454/Balgariy
За мен не е нова тази тема, често говорейки "между мен и мен" си разсъждавам на тази тема... Но като икономист нещата ги виждам не като празно лого, което да си измислим, А ДА СИ ЗАДАДЕМ ВЪПРОСА " В КАКВО СМЕ НАЙ-ДОБРИ ?" францизите правят мода и шампанско, имат си Париж и са грандомани, каквото правят го правят голяма пък било то и една кула за някакво си изложение. Италянците са специализирани във виното,културния туризъм, в известна степен като братовчедите си в модата, в кулинарията, дизайна,колите ферари и т.н. Германците в технологийте,мерцедес, фолксваге, ауди,порше,бмв ....и така англия, испания...китай ,русия..А ние? В какво сме добри, в какво ще се специализираме , ще се специализираме ли в нещо , с което да станем известни ? Това са въпроси,които трябва да си зададе всеки един от нас, не само силните на деня. Или ще си останем онази страна близо до Турция, сива зона, която всеки избягва и подценява като такава. Аз съм живял в чужбина и трябва да ви кажа , че имаме данни за да вървим напред , абсолютно нищо не ни липсва, може би трябва да опознаем своите силни и слаби черти без да се самозалъгваме и да "продадем",да реализираме нашите силни черти . Това е нашата съдба, вътрешния ни пазар е много малък и трябва да разчитаме на външния и трябва да намерим нашата ниша. Според мен нашето бъдеще е селското стопанство и земеделието, продуктиекологично чисти и качествени, никакво ГМО, някои незамърсяващи пройзводства(но кои немога да кажа), туризма-всякакъв, логизъм ...
На г-н Анхолт мога само да му кажа да се радва,че живее в UK и че е намерил начин да си изкарва парите с такива празни теории.Иначе, в това,което прочетох, мисля,че няма нито икономическа логика,нито, подобаваща на нивото му на експерт,аргументация.Качес твото на един продукт зависи от възможността той да бъде реализиран т.е продаден,а за продажбите търговската комуникация -рекламата е изключително важна,защото именно тя,заедно с логото и слогана,създава представата за бранда.Ако България не се рекламира как ще се справи с конкуренцията на други европейски и неевропейски държави и как ще се отърсим от синдрома да произвеждаме качествени продукти,за които си знаем само ние и в същото време да пием Кока Кола и да ядем шоколад Милка, не защото са най-добрите,а защото са най-рекламираните?Бенетон, Найк, че напоследък и Турция са добри примери, как чрез агресивна реклама сравнително бързо се постига и поддържа брандова устойчивост .Въпросът е не дали,а как да се рекламира България и кои са най-важните характеристики на които да се наблегне?Ако ние не поработим върху изграждането на имидж за България рискуваме някой друг да ни представя като "циганска страна " и да ни дава за пример Бутан-най-затворената страна в света,където телевизията е разрешена от средата на 90-те и Ирландия,която в момента е една от най-фалиралите в Европа.Подходът трябва да бъде търговски, а не демагогски.
Прочетох и двете статии на "експертът". Подобно на много други такива, всичко за мен е едно голямо "бла бла", докато дойде време за банкета (който той толкова настойчиво оплюва в другото интервю). Дебати, конференции, презентации и тем подобни "събития" отдавна в България са се преврнали в символ на "дайте да похарчим едни пари, ще хапнем, ще пийнем и ще си почешим езиците, правейки се на важни". След като "експертът" говори за велики нации, да беше дал пример какво за него е велика нация. Как може изобщо да ни сравнява с Индия - царството на мизерията. Каквото и да направи Индия, тя си остава такава - най-мизерната страна в света. Проблемът ни е ориенталщината. Колкото по-бързо се отървем от нея и всичко лошо, което сме наследили от Турция, толкова по-бързо ще ни приемат за истински европейци. Да започнем да произвеждаме качествени продукти, да правим модерен бизнес (а не по български), да бъдем професионалисти и резултатите ще дойдат сами. Едва ли англичанин може да ни е ментор. Хора, за които лицемерието е норма на поведение в родината им и когато дойдат на море в България им лъсва цялата свинщина, да ни казват колко сме малки и анонимни...Хайде малко по-сериозно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.