Дестинация зад ъгъла

България (изненада!) е известна най-вече с евтин туризъм

България на три картинки    ©  Капитал

На Unter den Linden, между Бранденбургската врата и университета "Хумболт", се намира може би най-големият мегаборд в Берлин (онези огроооомни реклами, които опасват цели сгради). Толкова е голям, че впечатлява дори рекламните експерти. На него е Полша.

Пред централния вход на най-голямото изложение за туризъм ITB в Берлин хилядите посетители се сблъскват с нагъсто подредения резултат от спешната антикризисна кампания на Египет. Призивът е също подходящ - "Елате в страната на мирната революция".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
17 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    morchagan avatar :-|
    morchagan
    • - 6
    • + 44

    Много добра статия. Аз от години не ходя на почивка в България и не съжалявам. Това, което най-много ме шокира, е липсата, както казват в статията, на "приветлив персонал". Всички са навъсени, готови да се скарат при най-малкото... Жалка работа

    Нередност?
  • 2
    belkalpakoff avatar :-|
    Бѣлкалпаковъ
    • - 1
    • + 31

    До коментар [#1] от "morchagan":
    това е един от жалките остатъци от социализма, когато клиентът нямаше никакви права и всъщност трябваше да се моли за стоки и за добро обслужване. правилно правите, че бойкотирате лошото обслужване по единствения начин, който го кара да се промени. само когато и последният отчаян посетител се оттегли, нагласата за краткорочно правене на печалба, така дълбоко залегнало в психиката на повечето и съществуващо още от 1930-те, ще се промени.

    българските хотелиери и ресторантьори имат нужда от усмивки, компетентност, по-дългосрочно мислене и по-високо ниво на грижа. докато това все още е в процес на бездействие, ще ходим на почивка в кейп таун.

    Нередност?
  • 3
    antropos avatar :-|
    antropos
    • + 29

    Добре ще е българските хотелиери и ресторантьори да проумеят най-после, че не може само да мрънкат за ДДС-то или че държавата не подготвя качествени кадри, а да вземат и да инвестират точно в човешкия ресурс.Да спрат да задоволяват тщеславието си с яхти и лимузини, а да заделят средства сами да обучават.Имат си сдружение, значи не е проблем да стане.

    Нередност?
  • 4
    moreni avatar :-|
    moreni
    • - 4
    • + 24

    Ето ви нещо уникално на фона на другите страни: природата и биоразнообразието. Можем ли да излезем с него пазара? Можем. Какво правим с него? Затриваме го.

    Нередност?
  • 5
    pezar avatar :-|
    pezar
    • + 32

    И как да е приветлив персонала като хотели и ресторанти по морето се държат от такива криви глави.Каквити шефовете такъв и персонала.
    Не може за 16 часа работа да ти даде 20 евро и да си и свеж на другия ден.Липсва мотивация за работа,защото повечето от хотелите и рестирантите се направиха от хора,които никога не не са носили табла или готвили,а от тъпи мутри.

    Нередност?
  • 6
    pezar avatar :-|
    pezar
    • + 28

    Туризма е връцете на мутрите,а те как разбират от туризъм.Малеее.Особено като им сложиш едно определение еко и те си мислят,че това значи два бакъра,малко сено,колело от каруца,някой чан за асортимент,червени покривки,гледжосани чинии с кебапчета и изкуфяла маруля за украса+мощно чалга.

    Нередност?
  • 7
    tims avatar :-|
    tims
    • + 20

    Гостоприемството е ключът към печелившия и устойчив туризъм! За съжаление, гостоприемството не е между ценностите на нито един от занимаващите се с туризъм в България днес. Българският туризъм няма човешко лице. Хората, които се занимават с него са аматьори, институционални инвеститори, държавни служители доволни от поредната командировка в чужбина или от държавната поръчка на бездарна и по-скоро вредна за България реклама, случайно попаднали мениждъри и какви ли не гастрольори, гонещи лесна сезонна печалба. Затова и туристическият ни продукт е толкова жалък и не насочен към никакаква определена група туристи.

    Нередност?
  • 8
    miroslav55 avatar :-|
    miroslav55
    • - 3
    • + 1

    България, както я виждам от моя прозорец

    http://avtorski.pogled.info/article/19454/Balgariya-kakto-ya-vizhdam-ot-moya-prozorets

    Нередност?
  • 9
    serafin avatar :-|
    serafin
    • + 15

    Ами това е - когато не знаеш накъде си тръгнал задължително стигаш някъде другаде!
    1. Домораслите представи за лукс - не може категоризиращият орган да ти сложи 5 звезди а в каталога на туроператора да си изписан с 3. В дебелите и празни тикви на т.нар. хотелиери и ресторантьори трябва здраво да се набие, че не може с еднозвезден персонал да се предлага услуга 4-5 звезди. Не е толкова важно колко пари си хвърлил в камъни Сваровски, италиански мрамор и др.п., а персонала ти да не знае и дума чужд език и да бяга от клиентите да не би някой да го заговори:-)
    2. Инвестициите в човешки ресурси са по-важни от инвестициите в басейни, сауни и СПА простотии.

    Нередност?
  • 10
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • - 5
    • + 5

    това какъв туризъм искат да правят, си е проблем на хотелиерите и браншовата им асоциация. да не кажат сега, че искат ние с нашите данъци да им платим рекламната кампания и брандирането?

    иначе аз пък съм доволен от почти всички хотели, в които съм бил последните години в българия. доста са напреднали в сравнение с 2005, например. не говоря за инфраструктурата около тях, но в самите хотели и по морето, и на банско, и на пампорово, и на девин, и в трявна, и в сигурно още поне 10 града, нито съм останал гладен, нито съм спал на несменени чаршафи, получил съм това, за което съм платил, и ако не винаги с усмивка, то с дружелюбно отношение винаги.
    голям зор е да пътуваш надалеч за почивка, като и в българия имаме и море и планина, а да не говорим и че не е въглеродно-ефективно ;-)

    Нередност?
Нов коментар