Новият брой: Накъде след вота
Close

Най-скъпата жп магистрала

Бързият влак по трасето София-Видин ще струва 2.6 млрд. евро

Високоскоростни релси ще има най-рано през 2014 г. За подходящи влакове още не се знае
Високоскоростни релси ще има най-рано през 2014 г. За подходящи влакове още не се знае
Високоскоростни релси ще има най-рано през 2014 г. За подходящи влакове още не се знае    ©  Надежда Чипева
Високоскоростни релси ще има най-рано през 2014 г. За подходящи влакове още не се знае    ©  Надежда Чипева

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
52 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 32
    • + 16

    не се кахърете, нито трасе ще имате, нито ще ебързо, много интересно защо трябва да "бързам" и то с влак от Свиленград за Видин, след като премина по още строящият се мост попадам в Мамалигария?!?!
    Ако попадах в Париж, Виена или поне Мако или Сегед иди дойди, амо до Мако от Калафат са таман 380 км през Мамалигария....
    Пак ще трошим по европски едни пари, а ракията вече стана 12 лв. половинката.....

    Нередност?
  • 2
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 8
    • + 45

    Най голям приоритет за ЖП транспорта трябва да е от Калотина до Свиленград през Пловдив - с 2 интермодални терминала на двата края на трасето + отбивка към Бургас и Варна

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 12
    • + 62

    На основата на най-общ човешки разум казвам веднага – проект на стойност 2,6 милиарда евро за една железница до Видин е смехотворен! Ако за Белене има вероятност да излезне на печалба, то тук загробването е гарантирано. Как може ей така мимоходом да се изброяват като „рискове” неща, които ще се случат на 99%?

    „- Първият е проектът да не бъде завършен от румънска страна”
    >>> Припомням, че отне 130 години да изкрънкаме от тях Дунав мост 2!!! Какви ли мъки ще бъдат за цяла ЖП-линия....

    „-Сърбия да бъде приета в Европейския съюз и да спре да се заобикаля.”
    >>> За 8 години, колкото щял да трае проектът, приемането ще е факт. Както виждате, днес Белград и Прищина седнаха на преговори. Косово го прежалиха в името на ЕС. Други проблеми със Запада те нямат. И изобщо ЕС за съсед не е риск, а благодат, за която трябва да ударим едно рамо. Но ако се набутаме и с милиарди за псевдоалтернативни коридори, излиза че на един от двата коня ще загубим залога със сигурност.

    „- високата скорост на жп линията ще ни направи по-конкурентни пред трасето през Сърбия и Македония за Гърция”
    >>> Ако румънците не си изградят участъка, този въпрос e безпредметен; освен това, такава баснословна сума ще ни направи конкуренти товарите, но като цъфне целият бюджет, да не ни направи неконкурентни по отношение на цялата икономика, а?

    Стойте надалеч от този проект и не слушайте какво обещават испанските „консултанти”. Те ще си вземат парите и ще си заминат, ние ще го плащаме….Като виждаме как строят у нас един мост, пази Боже да ни дават акъл за цял транспортни коридори….

    Нередност?
  • 4
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 11
    • + 49

    5млрд.лв. за ж.п. "магистрала" Видин-София ??? Тва е малоумно отвсякъде , каква е икономическата и транспортната обосновка , какво и какво ще свързва този ж.п. път ? Каква ще е натовареността каква ще е възвращаемостта ?! Само луд би ни заробил със строежа на подобно соц "лапало за пари"- без никаъв смисъл !

    Нередност?
  • 5
    drake avatar :-|
    drake
    • - 8
    • + 76

    Моето алтернативно предложение е линията за свръхбързи влакове Трън-Тутракан (българският влак-стрела). Ще струва само 3.8 милиарда евро ( от тях 12 евро платени от ЕС , а останалите от данъкоплатците), а пътя ще се изминава само за 2 часа. Ще се свърже Сърбия с Румъния и оттам с Молдова. Това са балкански икономически тигри, които ще осигурят огромен поток на пътници и товари. Готов съм да се обоснова в състезание с консултантите по алтернативния проект София-Видин. Обещавам, че състезанието ще е по-добро от повечето комедии излъчвани по телевизията.

    Нередност?
  • 6
    dusty avatar :-|
    dusty
    • - 15
    • + 30

    Не знам защо някои разсъждават за проекта, като за някаква си жп линия Видин-София.

    Както и в самата статия пише, това е част от "европейския коридор 4, свързващ страните от Централна Европа с Турция и Гърция. Коридорът е приоритетен за ЕС, като параметрите на жп линията са зададени от съюза"

    Пешката, а за какво да строим мост над Дунав със жп линия, ако ще развиваме алтернативни жп проекти.

    Решението е правилно и от гледна точка на това, че донякъде ще се развие цял регион на страната, който досега беше изолиран в известна степен. Крайно време е Северозападната част да живне и да е най-близка до Европа не само географски. :)

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 15
    • + 23

    До коментар [#6] от "dusty":

    Как реши, че точно от чифт релси ще се оживи районът? Навсякъде първо ги е имало товарите, после са правили железница за тях

    Нередност?
  • 9
    dusty avatar :-|
    dusty
    • - 3
    • + 14

    Виж, не знам колко точно ще го оживи, но съм сигурен, че в обратния случай, ще го изолира още повече. А и още нещо...

    Цитат:
    "От друга страна, от няколко години (макар и бавно) на местна почва се работи по други проекти от същия този коридор, които могат да се превърнат в паметници, ако целият път не бъде завършен. Това са мостът над Дунав при Видин..."

    Нередност?
  • 10
    chasovnik avatar :-|
    chasovnik
    • - 6
    • + 22

    аз за 5 милярда ще ги нося на гръб, един по един

    Нередност?
Нов коментар