Повторението е майка на знанието

Министерство на образованието отново представи добри намерения за реформи. И отново само на хартия

Промените ще влязат в сила най-рано от по-следващата учебна година
Промените ще влязат в сила най-рано от по-следващата учебна година
Промените ще влязат в сила най-рано от по-следващата учебна година    ©  Красимир Юскеселиев
Промените ще влязат в сила най-рано от по-следващата учебна година    ©  Красимир Юскеселиев

Детето и ученикът са в центъра на обучението, учителят е лидер на промяната, уроците са гъвкави и интерактивни. Обикновено, когато трябва да се пише стратегия, се прибягва щедро към подобни разтегливи и пожелателни сентенции и новата концепция на Министерство на образованието, младежта и науката (МОМН) не прави изключение.

Ако сте следили всички опити за някаква реформа в сферата на образованието, тези идеи, които ще са базата на новия закон за предучилищното и училищното образование, сигурно ви звучат като дежа вю. Те бяха официално представени днес, но в по-голямата си част се припокриват с тези на предишния проектозакон, който МОМН писа до преди близо една година, след което го остави за обществено обсъждане, само за да го отхвърли в средата на февруари т. г. Ако се върнем още по-назад, ще видим, че някои от "новите" идеи всъщност бяха част от проектозакона на предишния министър на образованието Даниел Вълчев, който така и не влезе в парламента до края на мандата на тройната коалиция. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове