Две страници меморандум
Споразумението между правителството и "Лукойл" за цените на горивата е пределно кратко и не казва нищо за поетите от държавата ангажименти към компанията
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Правителството и "Лукойл" подписаха кратко споразумение за цените на горивата, с което "Капитал" разполага. Документът (вижте прикачения файл) е от две страници и накратко гласи:
Първо: "Лукойл" поема ангажимент спрямо правителството да запази цените на горивата в своите бензиностанции в страната на нивата, на които те са се намирали на 23 март 2011 г. за срок до 23 април 2011 г. включително, въпреки икономическите вреди, които може да претърпи нефтената компания.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
А колко дълго е правилно да бъде?!
:-)
Нали беше секретно?!
:-)
От какво собственостто сте недоволни, от замразените за месец цени, от махането на етанола от "сместа", от възможното поевтиняване при "падане" на цените на нефта или от възстановяването на ДДС на чуждите потребители за да зареждат повече в България и да правят БВП за нас не за Турция и Сърбия?
калинче,
каква антипазарна мярка и какво да им дава държавата, нали цял завод му даде на другаря за 100 милиона долара, а той твърди, че само ДДС-то му на месец е повече. има фючърсни сделки, с които е купил горивото за 1 месец напред, искат се 5% от цената за това и готово, така е заключил е фиксирана цена за 1 месец напред. със сигурност нищо няма да загуби, пък и да има малка загуба от 1-2-3-5%, ще ни я калкулира следващия месец в цената.
това е абсолютно безмислен 'жест' към палаша му боко, да го вади като коз пред малоумното население какво прави за тях преди изборите.
Съвсем ни взеха "за мезе"!
Нашия народ си е "семпличък", ама пък чак толкова!?
Напоследък имам някакво усещане, че т.н. Управляващи или имат някаква статистика, че българския народ е доста тъп, или някой много сериозно ги подръчква... може би и двете!?
До коментар [#4] от "aldimi":
в интерес на истината българският народ е доста тъп.
иначе нямам обяснение как от 20 години преход, начело на държавата са комунисти за около 15 години, 5 години демократи и 2 години популисти.
разумен народ, който се учи от грешките си, разбира историята си и не иска да повтаря грешките си не допуска подобни свинщини.
П.П.с позицията си против АЕЦ и против Лукойл министър Трайков ми се издигна в очите. малко. явно тайно от медиите има правилна позиция, но Бойко го нахоква и той се снишава...
До коментар [#2] от "boby1945":
оооо, Буби,
ти още ли си жив, долна комунистическа гнидо?
и какво да харесваме на тия популистки мерки? това пазарни мерки ли са? ти да не живееш в 1981, вместо в 2011?
яж ла*на, първанов пубис!
Проблемът, който този документ решава не е на държавата или обществото. Този документ се опитва да осигури пазар на Лукойл, които заради неефективно производство са неконкурентни извън България. Така се получава, че имат мощности, които не могат да реализират. Но за това не трябва да плащаме ние, а руските собственици да инвестират в оптимизация, която накрая да осъзнаят, че правят за себе си, а не да оправдаят инвестиционна програма пред правителството.
a/2011/03/16/1060504_diskusiiata_za_cenata_na_dize la_se_ojestochi/
'Той оправда поскъпването на дизела с 12% с намаленото производство при все така високи фиксирани разходи: "В момента от 7.5 млн. тона, което е нормалното производство, ние сме на 5.2 млн. тона." Също така той обясни, че докато по цял свят увеличението на горивата е 23%, Лукойл вдига цената на бензина с 12%.'
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgari
До коментар [#7] от "mapto":
А причината изобщо да са конкурентни в България е, че поради неспособността си да събира данъци, държавата регулативно осигурява монопол на Лукойл - просто им е по-лесно да контролират монополист, вместо пазар. За съжаление виждаме, че и с тази уж по-проста задача не могат да се справят.
А мисля, че повечето хора ще се съгласят, че историята е показала, че пазара е по-ефективен от монопола. Разликата е, че монопол се контролира с договорки, а пазар с работеща система за контрол. За съжаление на Бойко Борисов отново опираме до провала му да реформира прословутите "вътрешен ред и сигурност". Ако не си свършиш работата, неволята няма да ти я свърши вместо теб, нали г-н Борисов.
Голям майтап за пореден път в БГ! просто глупост след глупост!Не е за вярване 4е това се слу4ва!
Не вярвам текстът на споразумението да не е бил известен на "Лукойл" поне на 22-ри, ако не и по-рано. Кой може да гарантира, че нефтената компания не си е надула цените на 23-ти за да компенсира едномесечният им застой?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.