И "Марица" пое по пътя на евтините магистрали

Италианската Cmc di Ravenna предлага най-ниската цена – 2.1 млн. евро за километър

Ако процедурата за "Марица" върви в планираните срокове строителството на магистралата ще завърши до средата на 2013 г.
Ако процедурата за "Марица" върви в планираните срокове строителството на магистралата ще завърши до средата на 2013 г.
Ако процедурата за "Марица" върви в планираните срокове строителството на магистралата ще завърши до средата на 2013 г.    ©  Мария Съботинова
Ако процедурата за "Марица" върви в планираните срокове строителството на магистралата ще завърши до средата на 2013 г.    ©  Мария Съботинова

Един от най-неочакваните кандидати – италианската компания "Кооператива Муратория Чементисти" (Cmc di Ravenna), предложи най-ниската цена за изграждането на първия лот от магистрала "Марица" - между Оризово и Димитровград. Офертата на дружеството за изпълнение на 31-километровата отсечка е при цена от 133 129 678 лв. Това се равнява на 4.29 млн. лв. (малко над 2.1 млн. евро) на километър.

Компанията участва за първи път в пътна процедура в България. Преди това фирмата опита да стъпи на пазара у нас на търга за строителството на железопътната отсечка Септември – Пловдив.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pag avatar :-?
    pag
    • - 11
    • + 63

    Мда, очевидно за да задоволи високите изисквания на някои, магистралата трябва да е много, много скъпа.
    Например като по времето на Дедо, когато за малко да ни ощастливят с такси за преминаване. Опа, той нищо не построи, защото се разбраха за комисионните ама не можаха да намерят будала да ги финансира.
    Или като по времето на Хамстера, който много искаше да строи по 10 млн. на километър, според мен достатъчно скъпо, щеше да има доволно в копанката за всички. Опа, и той не можа да построи нещо, защото на европейците им се видя малко прекалено и му (ни) резнаха парите.
    Сега все пак нещо се строи, обаче "прекалено евтино", не сме доволни.....
    Диалектика, разби'йш.......

    Нередност?
  • 2
    james1 avatar :-|
    james1
    • - 34
    • + 54

    Ей, това българинът е най-негативният човек на света. Ако е скъпа магистралата - защо е скъпа и има ли корупция. Ако е евтина - защо е евтина. Това правителство е възможно най-коректното и възможно най-реформаторското до момента.
    А Плевнелиев е прото човек професионалист.
    Вестник "Капитал" просто чака Иван Костов да дойде на власт, но няма да дочака.

    Нередност?
  • 3
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • - 2
    • + 52

    Браво! Ето какво правят прозрачните процедури - участниците започнаха да предлагат реални оферти, а не да дават завишени оферти и да се надяват на връзки.

    Затова всички оферти са толкова близки.

    Нередност?
  • 4
    ventsy avatar :-|
    ventsy
    • - 2
    • + 30

    Една забележка до автора на статията - пишете всички цени в една и съща валута (или в скоби даите цената в евро). Иначе е объркващо, дори и да забележе човек че са в различна валута, трябва да знае обменния курс ...

    Нередност?
  • 5
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 3
    • + 47

    Значи ако всички оферти са горе долу в еднакъв диапазон на цените - според Капитал излиза че има нещо съмнително!??? Нали за това се правят търгове - за да определят пазарната цена - следователно в момента по света криза - бизнес няма = цените падат! Какво по-хубаво от това за да си оправим пътищата и то на ниски цени!

    Нередност?
  • 7
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • + 22

    Еми при положение, че минава през голи полета то не бива да учудваща тази цена. Пък и колкото е евтина "Марица" толкова по-скъпа ще излезе "Струма".

    Нередност?
  • 8
    gogich avatar :-|
    Гогич
    • - 2
    • + 53

    Вижда се разликата при търговете на Плевнелиев. Добре работи и резулатите са налице.

    Нередност?
  • 9
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 1
    • + 24

    Няма страшно.. Хубаво е цаните да вървят надолу. Доскоро всичко беше хем скъпо , хем некачествено именно защото е скъпо.. И този български парадокс имаше своето обяснение - колкото по-скъпо е, толкова по-дебели следва да са комисионните за да мине..

    Нередност?
  • 10
    milenio avatar :-|
    Milen Petkov
    • - 3
    • + 35

    Едно от малкото неща, който ми харесват в това правителство е именно Плевнелиев и начина му на работа - не се изказва днес а утре да го отменя, разсъждава като професионалис и резултати те му са видими, смислени. Ако всички бяха като него , а не а се помислят за велики, ехей. Тук премиеранайстина може да си пише реална червена точка за избора на министър.

    Нередност?
Нов коментар