Мирослав Бобошик: Сателитната система за пътни такси е по-ефективна

Ръководителят на отдел "Стратегии и маркетинг" в SkyToll пред "Капитал"

Визитка

 Мирослав Бобошик  е ръководител на отдела "Стратегии и маркетинг" в SkyToll. Преди да започне работа за SkyToll, Бобошек е бил маркетингов и продуктов директор на словашкия телекомуникационен оператор Slovanet. Работил е и за словенския отдел на IBM.

През седмицата Бобошик  представи проекта в България по време на Шестата годишна конференция "Стратегическа инфраструктура, България 2011. Приоритети 2020".

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 4
    • + 20

    "Всички разработки са наши, цялата инвестиция е наша. В съответствие с договора, който сме подписали с държавата, ние покриваме изцяло разходите за разработване и експлоатация на системата."
    Да, нали, а вие работите на добра воля, нямате никакви приходи...
    Доста по-добра идея би била да се добави таксата към цената на горивата, като в Германия. Така е най-честно: който кара повече, ще плаща повече. Освен това се стимулира и екологията, защото която кола харчи по-малко, ще плаща по-малко. Единственият проблем е, че част от населението използва само общински пътища, но това може да бъде лесно решено чрез създаване на фонд за общински пътища, пред които общините да могат да кандидатстват за реконструкция/изграждане на нови пътни артерии.

    Нередност?
  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 4
    • + 17

    За справка, Холандия се отказа от точно такава система съвсем скоро, заради високата стойност за изграждането и експлоатацията й.

    Нередност?
  • 3
    rip_russia avatar :-|
    Рашистката федерация е империя на злото
    • - 9
    • + 25

    И Германия въведе подобна система и се отказа от нея. Тая система означава всеки собственик на автомобил да бъде принуден да купи GPS за 500лв и после постоянно да бъде следен. Кой ще продава такива сертифицирани усройства? Мерси, но не искам такава система. На ченгесарското правителство със сигурност много му е допаднала сателитната тол система. Данъкоплатците пак да бъдат изтръскани. Това което ни се готви е грабеж. Ако се въведе тази система, то ще срещне огромна съпротива и ще се провали. Първоначално са замислили да издоят фирмите, а впоследствие и гражданите. ГЕРБ-аджии мошеници! Предтавям си как хората с лади и москвичи си купуват подобни GPS устройства, за да се извозят един път до морето и 2-3 пъти до големия град. Тия GPS устройства се и развалят и кой ще ги ремонтира и заменя? Концесионера? Егати лапачницата! Най-ефективната тол система е тази с касите! Проста, ефективна и удобна за всички, включително и за чужденците. Нека се учим от Италия, Франция, Германия...а не от словашки екперименти. Правителството ни следи и-мейлите, подслушва ни телефоните, а сега иска да ни следи и къде ходим. И за всичко това си плащаме. ГЕРБ трябва да бъдат изхвърлени от политиката! Боклуци!

    Нередност?
  • 4
    godmouth avatar :-|
    Постовете на някой друг
    • - 3
    • + 10

    Хората нямат пари да ремонтират апартаментите и баните си, та пътищата ли?

    Тези GPS-и кой ще ги плаща? Против следенето съм! Споделям коментар [#3] . Неговият автор знае ли за ДОИП като алтернатива на революцията с оръжие?

    Нередност?
  • 4erenmetar
    • - 2
    • + 7

    НЕ МЕРСИ!!!
    В цената на горивото е най-справедливо!

    Нередност?
  • 6
    frequentflyer avatar :-|
    frequentflyer
    • - 2
    • + 2

    макар и не г-п-с базирана в сингапур даже моторите са задължени да имат подобно на п-о-с устройство и така $ директно се теглят от дебитната карта на водача

    Нередност?
  • 7
    kamendc avatar :-|
    Камен
    • + 4

    с пътна такса като част от акциза в цената на горивото е лесен и евтин вариант, но какво правим например с турските тирове, които влизат пълни с нафта от безмитната бензиностанция на границата, и не зареждат чак до сърбия? в момента те си лепят винетка.

    Нередност?
  • 8
    valdes avatar :-?
    Valdes
    • - 1
    • + 1

    Важно е да се отбележат 2 неща:
    1 - Таксите били за МПС с тегло над 3,5 тона. А за леките коли как се плаща?
    2 - Приходи от системите
    2009 - около 40 млн. евро
    2010 г. с въвеждането на електронната тол-система постъпленията нараснаха на 141 млн. евро.

    Това и повече от 3 пъти увеличение, а парите не падат от дърветата!! Ние ще си ги платим!!
    Много Ви благодаря!

    Нередност?
Нов коментар