"Марица" става най-евтината магистрала

Фирма, контролирана от Васил Божков, и австрийско дружество предложиха 1.83 млн. евро на километър

С оферта от 122 млн. лв. контролираното от Васил Божков дружество "Пътностроителна техника" и австрийската компания Porr Technobau са на път да спечелят търга за строителството на втората отсечка (наречена Лот 2) от магистрала "Марица".

Сдружението "Марица Хайуей" между двете компании предложи най-ниската цена за изпълнение на 34-километровия участък между Димитровград и Харманли. Тя се равнява на 1.83 млн. евро на километър – рекордно ниска оферта за магистрално строителство дори на фона на ниските нива при търговете за "Тракия" миналата година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 4
    • + 17

    Предпочитам да е българска фирма и да мине през одит.

    Нередност?
  • 2
    epoc avatar :-|
    epoc
    • - 1
    • + 27

    Всъщност 1-2 години след пускането ще се разбере, дали качеството е съответствало на ниските цени. За съжаление в последните 20 години не съм видял един качествен път, строен от българска фирма - все са били чуждестранни.

    Нередност?
  • 3
    vdk avatar :-?
    vdk
    • - 3
    • + 8

    Нищо радостно няма в избора на най-ниската цена. Ако няма с какво да компенсира (метро-отсечка, кьорфишек обект), главният изпълнител ще направи компромис с качеството или ще го начука на подизпълнителите.
    Пример - крив монтаж, прозираща армировка, без бетоново покритие - необходимо саниране преди експлоатация.
    http://content.marica.bg/galleries/90/1504_big.jpg

    Нередност?
  • 4
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ
    • - 7
    • + 11

    Бре, бре!... Каква прозрачност на процедурата! То цени, мени... Защо ли обаче оставам с впечатлението, че има и други фактори?... Все пак Васил Божков не е кой да е.

    А за качеството ще разберем след първата зима.

    Нередност?
  • 5
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично
    • - 9
    • + 19

    Ами това е - с такава оферта ще имаме там някакъв път, двулентов, който ще трябва на всеки 2,5 години да ремонтираме.

    Чудя се колко време още трябва да мине, за да се научим, че трябва като правим нещо - ДА ГО ПРАВИМ ДОБРЕ!

    Съжалявам, че съм черноглед, но защо никой не споменава нищо за качеството на строеж? Колко дебела ще е настилката, от какви материали и т.н.??? В Германия масово подменят настилките и слагат нови, по които като мине кола се чува само двигателя й, а шумът от гумите се потиска. Ако някой иска - могад а му направя клипче и да му покажа за каква огромна разлика става въпрос.

    Но да речем, че на тоя етап искаме просто магистрала - ами дайте някакви параметри де. Като за обикновени хора, все пак не всички сме пътни инженери.

    Нередност?
  • 6
    deemer avatar :-|
    Deemer
    • - 1
    • + 15

    Като гледам магистралата край Пловдив в какво състояние е, спокойно можеш да хванеш морска болест. А за новата, ще видим..

    Нередност?
  • 7
    anihilator_jack avatar :-?
    anihilator_jack
    • - 2
    • + 32

    Чайте са, когда един километър от "Тракия" се строеше на цени близки до един километър от метрото не бяхте доволни. Сега когда цените са ниски пак сте недоволни. Като гледам офертите, то с изключение на гърчолята, всички останали са в горе-долу един диапазон така че не виждам какъв е проблема. А и гърчолята с техните 13ти и 14ти заплати то нищо чудно поради това да им е такава цената. Също така тази магистрала ще минава през голи поля - колко да бъде цената?

    До коментар [#5] от "Delta Sigma":

    Значи така - хем искаш повече информация относно параметрите на магистралата и стандартите на строежа, хем да не било като за пътни инжинери. Айде реши какво искаш, защото хич не е ясно.

    Нередност?
  • 8
    arch_ avatar :-|
    arch_
    • - 12
    • + 8

    Няма толкова тъп и безполезен документ като българският закон за търговете. "Необосновано ниска" цена в нормалните държави е причина да те дисквалифицират още на първия етап. Един километър в Германия струва между 5 и 10 милиона в зависимост от терена. Дори да се нулират разходите за труд, пак няма начин да се построи нещо качествено за 2 милиона на километър, освен ако не е от мукава. Гаранцията на пътното в Германия май е 10 години. Колко анекси, подобрения и ремонти ще се прибавят към тия 2 милиона за 10 години? И крайният продукт ще е лента пропаднал асфалт, осеян с кръпки, укрепвани постфактум свлачища със стърчаща арматура и заблатени участъци без отводняване.

    Нередност?
  • 9
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала
    • - 4
    • + 5

    До коментар [#8] от "arch_":Да ,ама това ще е после,а комисионната е сега.И когато Трейс даваше най-ниската цена ,обяснението беше ,че имали кариери покрай терена.Сега е същото. Сигурно сгуроотвалите около Димитровград ще изчезнат,а ние щекараме по коловози и ще плащаме толтакса.

    Нередност?
  • 10
    andro43 avatar :-P
    andro43
    • - 2
    • + 4

    И магистралките са най-евтини !

    Нередност?
Нов коментар