Руски влак се композира...

Комисията за защита на конкуренцията не намери нарушения в поръчката за доставка на 18 влака за метрото в София

Строителството на втория метродиаметър в София изпреварва графика с два месеца. Отчасти това се дължи и на специалната машина т.нар. къртица, която направи пробива при Лъвов мост.
Строителството на втория метродиаметър в София изпреварва графика с два месеца. Отчасти това се дължи и на специалната машина т.нар. къртица, която направи пробива при Лъвов мост.    ©  Капитал
Строителството на втория метродиаметър в София изпреварва графика с два месеца. Отчасти това се дължи и на специалната машина т.нар. къртица, която направи пробива при Лъвов мост.
Строителството на втория метродиаметър в София изпреварва графика с два месеца. Отчасти това се дължи и на специалната машина т.нар. къртица, която направи пробива при Лъвов мост.    ©  Капитал

Една от пречките пред доставката на 18 влакчета за софийското метро на стойност над 153 млн. лв. без ДДС вече не съществува. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила жалбата на фирмата, изгубила обществената поръчка - испанската Construcciones y auxiliar de ferrocarriles (CAF), на 28 април. Решението беше публикувано в понеделник на страницата на КЗК. Освен това стана ясно, че комисията е разрешила предварително изпълнение на договора още на пети април т.е. столичната общинска компания "Метрополитен" вече е сключила договор с победителите в конкурса - руската компания "Метровагонмаш".

"Налице са обстоятелства, които биха могли да доведат до заплаха за нарушаване на особено важни държавни или обществени интереси", мотивират се от КЗК, за да допуснат да влезе в сила договорът, преди да са приключили всички процедури по обжалване. "Бързото изграждане на метрото е от изключително важен обществен интерес, доколкото досега действащата транспортна инфраструктура на София не е в състояние да отговори на нуждите на нарастващия брой жители", пише в решението.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


18 коментара
  • 1
    jamaisvu avatar :-|
    jamaisvu

    Сега очаквам поне десет коментара с лозунги от тип-а долу мръсните комунисти, смърт на комунягите и прочие... А всъщност московското метро е едно от най-старите и големи, а тия испанци усетиха, че тука могат да точат пари и веднага дойдоха- първо Видин мост, сега метрото..

  • 2
    schlupf avatar :-|
    Нищо лично

    Лично на мене ми се струват малко шумни тези руски влакчета, които в момента се движат. Също и малко грозни. Не се заяждам - просто живеем в 21-ви век, купуваме метро, което ще ползваме в следващите 50 години сигурно, та нямаше да е лошо да купим някакви влакчета малко по-футуристичен дизайн, нещо с което да се открояваме сред останалите, да стане дори някаква мини туристическа атракция. Като съм ходил по Европата винаги екскурзоводите са се хвалели с метрото, въпреки, че изобщо не е било кой знае какво.

    Както и да е, дано поне влакчетата да са сигурни, издържливи, икономични и дуракоустойчиви. И да ги докарат навреме!

    Трябва да сме благодарни, че поне имаме метро, че намаляват задръстванията и нервите, а пък дизайна - той да ни е проблема :))

    Поздрави на всички :)

  • 3
    soregashi avatar :-|
    soregashi

    Точно пък испанците са дошли да точат тук, да знаеш, [#1]. Аз съм свидетел как през целия ми съзнателен живот руски компании точат от тук и техните интереси биват защитавани като писани яйца, докато за испански компании не съм чувал. Чудно как ли.

  • 4
    budimir avatar :-P
    Будимир Генов

    До коментар [#2] от "Delta Sigma":

    Прокапали станции с футуристични влакчета ще е най-голямата атракция за следващите 50 години! Бъди сигурен! И сега можеш да видиш на какво приличат станция Сердика и малко по-нататък към Уюуин... Да не говорим, че няма никаква физическа възможност човек с количка да слезе от пешеходния тротоар над земята до нивото на перона под земята именно на Сердика... Мъка, мъка! Колко мъка има на тоя свят...

    А и едни ретро вагончета винаги ще са привлекателни, ако им се направи лек лифтинг на интериора, вместо да миришат на застояло. И стъкълцата да се посменят няма да е лошо. С тези темпове на развитие футуристично днес само след 5-10 години ще е тотално демоде...

    Не се заяждам. Просто ме хвърли в лек усмихнат размисъл. :)

  • 5
    sql_dude avatar :-|
    PMK

    Май пак ще ни спрат парите от ЕС.

  • 6
    npaine avatar :-(
    NPaine

    Не знам дали осъзнавате абсурдноста на ситуацията.

    Самите руснаци предпочитат Сименс пред собствената си продукция, ние обаче веднага да налапаме руският...локомотив.

    То това не е и русофилия дори, избива на сериозни сексуални смущения и проблеми. Щеше да е смешно ако не беше много, много жалко.

    http://www.siemens.com/press/en/pressrelease/?press=/en/pressrelease/2011/industry/i20110441.htm

  • 7
    napukist avatar :-|
    Филанкишията

    Въпросът не е кои влакове са по-качествени, а дали за пореден път държавата не е организирала обществена поръчка така, че победителят да бъде известен предварително. Всъщност отговорът изглежда доста очевиден.
    А иначе лично аз бих платил 6.944606945% повече за СЕАТ вместо за Москвич и харесвам Мадрид повече от Минск, но всички знаем колко силно чувство е братската любов.

  • 8
    ajsajder avatar :-|
    ajsajder

    .."докато за испански компании не съм чувал. Чудно как ли..."
    -----------------------
    Ами толкова ти акъла- не е чудно...човекът ти го написа "Дунав Мост".. или 52 млн, бълха ни ухапала ??

  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Е така е, някои, които не четат инструкциите към търговете и не "влизат" в детайли губят.... особено и ако нямат наладено производство на това което е специфицирано.....
    Така че по втори метро-диаметър за сега на руски влакчета, натам за трети метро-диаметър ще мислим после....

  • 10
    vanja969 avatar :-|
    Ваня

    "Бързото изграждане на метрото е от изключително важен обществен интерес, доколкото досега действащата транспортна инфраструктура на София не е в състояние да отговори на нуждите на нарастващия брой жители"
    Знаете ли, че бързото изграждане на блок 2 от АЕЦ Чернобил беше от изключително важен обществен интерес. Има много български поговорки за бързането. За мен е по-важно да стане качествено. Що се отнася до руската компания, горките испанци не са разбрали, че са поканени само за парлама. Иначе, както винаги, всичко е било предварително решено.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход