Намерената магистрала
След четири години строителна сага връзката между София и Перник бе пусната в експлоатация
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Четири години след започването на строителните работи, магистрала "Люлин" най-после е факт. Историята на 19-километровата отсечка между софийското околовръстно шосе и пътен възел "Даскалово" изобилства от проблеми, проверки и преговори. От спряното финансиране през 2008 г. до неколкократните промени в сроковете на завършване и в крайна сметка – порасналата с над 45 млн. евро цена (виж хрониката).
Заради всичко това преди време Европейската комисия обяви проекта за провален, а миналата година рискът страната ни да загуби парите за магистралата и да трябва да я дострои с пари от бюджета изглеждаше повече от реален.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
Браво Бате Бойко.
май има лека грешка в данните от 2002: за 19 метра - три тунела, 26 моста
:)
Та викате 12 месеца гаранция за съоръжение струващо 185 милиона евро?
Браво бе...купувал съм си маранотки Адибас от Илиенци с по дълга гаранция.
Иначе искрено браво на г-н Плевнелиев!
Сега топката е в ръцете на Диков и Фандъкова, що се касае Западната дъга.
До коментар [#1] от "EkcTa3u":
даже цели две - "Тръсето е с дължина" - една правописна и една по смисъл :)
Може ли обаче някой да ми го обясни ей това:
"Истината с магистрала "Люлин" е, че още с подписването на договора и с първата копка тя вече е започнала да се оскъпява", каза министърът.
Той хубаво е казал, ама някой да ми го преведе какво значи ?
"За да затвърди триумфа си премиерът покани..." - бая пари наляха, как да не ги покани!
До коментар [#3] от "fccf":
Всяко забавяне на проект струва пари или води до неговото оскъпяване! Самият договор с турската фирма е сключен некадърно, после спират средствата по ИСПА и в крайна сметка тъй като крайния срок е 2011 и време за нов изпълнител няма, а поради така сключения договр нямаме и лостове, с които да задължим турската фирма да работи по-бързо и в крайна сметка всички неудачи, забавяния и некадърност поставя фирмата изпълнител в господстващо положение и тя прехвърля всички финансови рискове и оскъпяване на българската държава, което води до колосално увеличение на цената! Това е!
Защо убиждате Бойко . Магистралата не е 19км а 20км и 400метра. Борисов след като поправи Ризова и тя вече знае точните метри на магистралата,
Да обобщим - България се сдоби с нови 19км. автомагистрала, които и струваха 77млн. евро на страната. Не е никак малко, предвид факта, че 115 километра от Тракия ще бъдат построени за 50млн. евро от нашите пари.
И все пак това е капка в морето в сравнение с 300-те милиона които щеше да струват 31км. от Стара до Нова Загора, ако предишното правителство бе финализирало собствения си търг спечелен от близки до него фирми.
Г-н Варненски тунелите,мостовете и виадуктите са много скъпи съоражения.Не е удачно да сравнявате строеж на магистрала в равнинен терен "Тракия" и планински терен "Люлин"!
Публикувано през m.capital.bg
Живея в Княжево и не вярвах , че мошенниците от НДСВ , а след това и техните другари крадците от БСП ще пуснат някога в близките 10-15 год тази магистрала Поне за това браво на Бойко , може и да се краде , но е в пъти по малко Навсякъде в Европа се краде , но имат мярка и нещата се правят Тук до преди две години само се крадеше
Флашка за 20-30лв - "доживотна" гаранция. Твърд диск за 100лв - 5години гаранция. LCD TV - 1000лв - 3год. гаранция. Магистрала 185Млн Евро - 1 год. гаранция. Искам и аз да строя магистрали - много пари и никаква гаранция. :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.