"Изчистен" от системата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Изчистен" от системата

Престоят в столичния КАТ почти винаги означава много загубено време и скъсани нерви

"Изчистен" от системата

Как за пореден път си загубих времето в столичния КАТ

Йово Николов
7832 прочитания

Престоят в столичния КАТ почти винаги означава много загубено време и скъсани нерви

© Асен Тонев


Не съм от най-дисциплинираните шофьори. И не се гордея с това. Нещо повече: според един вече бивш шеф на КАТ съм бил нарушител рецидивист. Истината обаче е, че вече не правя чак толкова много нарушения. Сблъсъкът ми с безумната система за плащане на наказателни постановления ме отказа преди 4 години да посещавам сградата на столичния КАТ на бул. "Драган Цанков". Заради това си стоях толкова години без талон. Смяната на документите ме принуди все пак да се явя пред гишетата на пътната полиция, за да платя за нарушенията и да взема документа, който вървял в комплект с книжката.

А платих само последният от шестте акта, защото използвах пролуките на системата. На останалите пет просто им беше изтекъл давностния срок. И тъй като държавата не ме стимулира или наказва за лежерното ми отношение към наказателните постановления, се възползвам от правото си да се мотая. И така си минава времето. (Трябва да уточня, че бях предизвикан към такова отношение към КАТ и държавата, след като два пъти напразно се разкарвах до сградата на бул. "Драган Цанков" през 2007-ма, за да получа акта си за нарушение в провинцията, който така и не успя да пристигне от Нова Загора до София за два месеца.) Истината е, че през този период избягвах да правя нарушения, за да не предизвиквам катаджиите да ме проверяват. Така че това ми поведение имаше положителен ефект за моята дисциплина зад волана.

Но така или иначе идва един момент, в който отново попадаш в ръцете на системата. Чувал съм за новата уредба в столичния КАТ, която уж трябвало да направи плащането на глоби бързо, лесно и приятно. Онази с номерчетата. Влязох в сградата и потърсих апарата, който ги дава. Единият не работеше. Другият не пускаше номерчета. Натиснах три пъти копчето, докато един друг посетител не ме светна: "Пуска само по 20, ако има толкова чакащи, след като намалеят чакащите, пуска пак." Чинно заставам на опашка пред автомата и чакам. След малко ми пуска номер. Поглеждам към светещите табла, където е отбелязано кой в момента е наред. Явно ще се чака.

След близо час висене идва моя ред. Взимам си наказателното постановление, отивам до клона на СИБанк, плащам го, връщам се отново на гише №12, подавам си синия отрязък от касовата бележка... и тъкмо си мисля, че нещата вече наистина се случват бързо жената, зад гишето потъва някъде из дебрите на КАТ. След малко се връща и ми казва: "Сега идете на гише №31 да си получите синия талон оттам."

Правя кръгом и се запътвам за гише №31. Там се оказвам петнадесети на опашка от хора, които носят различни бумаги – от молби за проверка на точките, удостоверения за добро здраве, молби за нови книжки и т.н. Оказва се, че това е портал за всичко. Изчаквам пак да дойде реда ми, подавам си лична карта, а девойката от другата страна ми казва: "Трябва да отидете на гише №13 да ви изчистят от системата и след това се върнете тук!"

Правя отново кръгом и се запътвам към гише №13 вече със зле прикрито раздразнение. Там стои само някакъв шофьор, който се опитва да разбере кога ще му дойде актът, който са му направили в Банско. Идва моя ред и пак подавам документите си през гишето. "Трябва да ме изчистите от системата", казвам и продължавам: "Така каза вашата колежка от гише №31, каквото и да означава това, Вие трябва да знаете за какво става въпрос". Жената зад стъклото ме поглежда игриво и ми отвръща: "Ще трябва да отидете на гише №18!"

"А-а-а-а-а,не!", набирам скорост аз. "Не може да ме правите на луд и да обикалям цялата сграда за някакъв си син талон!". Отсреща ме поглеждат леко стреснато и ми отвръщат: "Ама защо трябва да се карате на мен, един момент!". Служителката на КАТ става от бюрото си, скрива се за две минути в съседната стая и след това гордо ми подава документите с думите: "Изчистен сте от системата".

Можела значи! Отново кръгом и към гише №31. Там само изчаквам две жени да се изтеглят от гишето, вече пререждам всички, подавам си шофьорската книжка, а девойката отвътре ми казва: "Момент да проверя дали сте изчистен от системата... дааа, изчистен сте. Вие за дубликата на талона ли сте, вашият изгубили ли сте го?"

"Не, казвам, взет ми от КАТ през 2007 година. И ако е загубен, явно сте го загубили тук." Почти изтръпнах да не ме запратят към поредното гише да пиша молба за издаване на дубилкат, каквато идея май витаеше във въздуха в момента.

Малко преди да каже нещо, пухкавото момиче зад гише №31, се обърна, отиде в другата стая и се върна със синия ми талон. Взех го в ръце и се запътих гордо към изхода. Процедурата ми отне има-няма... 2 часа и половина. 150 минути, за да платя някакви си 30 лева глоба и да си получа един напълно ненужен къс синя хартия, какъвто няма никъде в Европейски съюз. Мисля следващото ми посещение в КАТ да не е преди следващите 5 години. Нали съм изчистен от системата...

Миналата седмица смениха шефа на столичния КАТ. Началникът на същия този КАТ, където си загубих 2 часа и половина, за да обикалям гишетата за някакъв си син талон. Дори да е само това, явно е имало защо да го махат! Да видим какъв ще е следващият шеф...

Не съм от най-дисциплинираните шофьори. И не се гордея с това. Нещо повече: според един вече бивш шеф на КАТ съм бил нарушител рецидивист. Истината обаче е, че вече не правя чак толкова много нарушения. Сблъсъкът ми с безумната система за плащане на наказателни постановления ме отказа преди 4 години да посещавам сградата на столичния КАТ на бул. "Драган Цанков". Заради това си стоях толкова години без талон. Смяната на документите ме принуди все пак да се явя пред гишетата на пътната полиция, за да платя за нарушенията и да взема документа, който вървял в комплект с книжката.

А платих само последният от шестте акта, защото използвах пролуките на системата. На останалите пет просто им беше изтекъл давностния срок. И тъй като държавата не ме стимулира или наказва за лежерното ми отношение към наказателните постановления, се възползвам от правото си да се мотая. И така си минава времето. (Трябва да уточня, че бях предизвикан към такова отношение към КАТ и държавата, след като два пъти напразно се разкарвах до сградата на бул. "Драган Цанков" през 2007-ма, за да получа акта си за нарушение в провинцията, който така и не успя да пристигне от Нова Загора до София за два месеца.) Истината е, че през този период избягвах да правя нарушения, за да не предизвиквам катаджиите да ме проверяват. Така че това ми поведение имаше положителен ефект за моята дисциплина зад волана.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

26 коментара
  • 1
    iwonow1 avatar :-|
    iwonow

    Автора на статията ,видно е много горд , с андрешковщината и може би , сиромахилството си - хвала на такива -"столичани в повече " , май , пак браво ...

  • 2
    gost22 avatar :-|
    gost22

    До коментар [#1] от "iwonow":
    Андрешко, Андрешко ама е прекарал системата с 5 акта. И каква е файдата от толкова гишета и чиновници — незаслужени заплати...

  • 3
    baletlnetpepas avatar :-|
    Автор

    До коментар [#1] от "iwonow":

    разбира се, че когато нещата са ти уредени така че да не плащаш глобите - няма да плащашл И не мога да разбера защо всички решихме че Андрешко е изцяло негативен образ, а съдия-изпълнителя (защото точно съдия-изпълнител остава андрешко в блатото, не бирник - прочети разказа отново) е положителенл

    Депресиращото в Андрешко, поне за мен, е че в разказа, читателя не може да се идентифицира, с който и да е от образите

  • 5
    ju_li avatar :-P
    ju.li

    Да похваля и аз катаджиите. Свърших си и аз работата за има-няма 2-3 часа, е вярно само половината от това за което ходих там, но педишния път, когато сменяха номерата отвисях там повече от 20 часа, та сега е по-добре. Когато отида следващия път (за останалата част) ще видим...

  • 6
    mnodulgaregforma avatar :-|
    mnodulgaregforma

    Има много истина в този разказ. При изключително малоумната ни бюрокрация, колкото и да е примерен човек, в даден момент им тегли една. И аз не съм изряден пред държавата по тази причина.
    Да направят всичко електронно и да се плаща по банков път или с карта. Дотогава, щом мога да си позволя, няма да си губя времето с глупости.

  • 7
    marin avatar :-|
    Марин

    Само да припомня кой продължи системата с талоните (наследена от старите шофьорски книжки) - синьото правителството (и аз гласувах за него). Извод - общо взето ние сме си виновни, избрахме народни представители, които ни ги забиха тези талони.

  • 8
    vstoyanov avatar :-|
    vstoyanov

    сериозно - тотална цигания и неебателност в продължение на години и после очаква бюрокрацията да му е малко?? първо трябва да оправят нещата за нормалните хора и чак после да мислят за андрешковците и агро-типажите.

    а за подобно безотговорно поведение би трябвало да има много много по-тежки последствия.

  • 9
    aussie avatar :-P
    aussie

    Прав е автора за синия талон. Време беше отдавна да изчезне.
    Там където живея дори не е проблем ако нямаш книжка в себе си и те спре полицая. Веднага може да види дали си ти и дали си изряден по-простата причина че те снимат в местния КАТ скогато си вадиш книжката. Чак не ми го побира ума че системата е толкова скапана в КАТ а може да бъде толкова лесно направена да е напълно електронна.
    Малко повече мисъл и планиране трябва ама като си нямавъзможност за това какво да се прави това е положението :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK