Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Генчо Генчев: Социализмът продава

Създателят на "О, Пепи"

Профил

Генчо Генчев е рекламист на свободна практика. Името му стана легенда в рекламните среди, след като направи "онази" реклама на кренвиршите "Леки" (запомнена с израза "О-о-о, Пепи", който стана част от градския фолклор). Това беше през 2005. След това Генчев направи и други запомнящи се реклами - на македонска наденица, която е по филма "Мера според мера" (в която героят казва "С тая наденица в историята ке влезем"), както и клипът с бай Вълчо от рекламата на салам "Перелик", заради която Генчев беше обявен за почетен гражданин на Павликени ("хубави хора - от Павликени").

По онова време Генчев е шеф на рекламния отдел на "Белла". После обаче настъпва разрив в отношения им и той започва самостоятелна рекламна дейност. Правил е реклами и на конкуренти, които отново са на соц тематика, като за салама "Вежен" и луканка "Балкантурист" (продукти на КФМ).

В основата на стила му са старите български филми. Генчев споделя, че голямата му мечта е била да учи режисура във ВИТИЗ, но не го приели. "Бях много обиден. След това нищо друго не ме интересуваше и съответно не учих нищо. Е, имам средно образование, но това не е толкова важно. Обичам да се шегувам, че не съм завършил нищо, но върша работа", заяви преди време в едно интервю той.

В последните три години Генчев работи върху сценария на "Оркестър без име 2", но си изкарва хляба с телевизионни реклами. "Хубавото на моите реклами е, че може да не казваш продукта, хората се сещат за тях", казва той. Макар мнозина да не харесват стила му, неговите реклами със соц елементи вече имат последователи. "Капитал" го потърси, за да разбере дали наистина има носталгия по социализма и продава ли тя.

"О-о-о, Пепи" ли беше първата ви реклама?


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    muiiio avatar :-|
    muiiio
    • + 6

    Е така де, аз на това му викам соцталгия. От Ostalgie - отдавна описан (от германците) социален феномен.

    Гудбай, Ленин. Инвентарната книга на социализма. Трабантчета и LOMO. Такива ми ти работи.

    Нередност?
  • 2
    non_party avatar :-P
    СОРОСОИДЕН ИЛЮМИНАТ
    • - 6
    • + 15

    Не ща да се заяждам, но ей тази лъжичка катран е достатъчна да развали цялата каца с мед : "Ако трябва да бъда честен, аз съм по-десен и от Волен Сидеров. "
    Отделен е въпросът колко мед има в кацата на Генчо Генчев.

    Волен Сидеров не е бил, не е и никога няма да бъде десен политик. "Атака" е ултралява партия, много по-вляво от няколкото комунистически партии, които се подвизават в Татковината ни. Учудва ме, че човек който се занимава с реклама бърка тотално понятията.
    "Атака" е партия, която е против частната собственост, чуждите инвеститори, ЕС, международната интеграция. Няма как дясна партия да бъде с подобни идеи.
    За останалото в статията също може да се спори много, защото това че една реклама се повтаря от всички, не означава автоматично, че всички тези хора купуват рекламирания продукт. На мен кренвирши "Леки" не ми харесват особено, предпочитам другите изброени марки.
    А глупостите с ТКЗС накрая са направо култови - отдавна такова животно нЕма, но явно авторът няма и понятие за това.
    А за прасетата - обикновено във всяка свинеферма има прасета и мирише еднакво, не само във въображаемите ТКЗС-та на автора :)

    Нередност?
  • 3
    misho73 avatar :-P
    misho73
    • - 3
    • + 22

    Човекът е креативен, а това е рядко качество. Няма значение дали харесваме направеното от него или не, още по-малко значение има соц епохата с която се заиграва. Важното е че внася свеж полъх в бранша. Фактът че е успял без формално образование го издига още повече в очите ми. Повече такива хора - по-добре. Симпатяга.

    Нередност?
  • 4
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 1
    • + 9

    До коментар [#2] от "БЕЗПАРТИЕН":

    Парв сте за Волен. Въобще повечето политици в БГ са левичари, особено настоящия ПМ, който си е жив ляв народняк (народняк не в историческия смисъл, а по-скоро като название за полит възгледи на долната част на средната класа). Костов като че ли има някакви десни жилки, но слабичко. Спред реалната политика, като чели БСП е най-дясната партия, вероятно доминирана от интересите на разни олигарси. Но пък нейната олигархичност и пословична крадливост, както и идеологическото и противоречие с практиките и я правят популистко-лумпенска организация. Лоша работа.

    Нередност?
  • 5
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube
    • - 1
    • + 14

    Човекът има нещо, което много рекламни експерти нямат - фантазия и свежи идеи.

    Нередност?
  • 6
    zzdravkov avatar :-|
    Zdravko Z.
    • + 7

    Странното е, че доколкото знам рекламната гилдия не го харесва много-много. Може би защото прав реклами които да продават а не реклами които да са върхът на модерното изкуство!

    Нередност?
  • 7
    lecoqnonsportif avatar :-|
    le coq non sportif
    • + 5

    На снимката малко приличана абитуриент

    Нередност?
  • 8
    nonameno avatar :-|
    nonameno
    • + 4

    Генчо е най-добрият съвременен рекламист в България. Повече от 15 години той генерира най-интересните идеи, най-свежите стопове, най-оригиналните слоугани. Препоръчвам нетовото творчество за изследване от студентската и академичната общност - и ние имаме точно позициониращи рекламисти! Оригинални, български. е се постарая да подготвя негово ДВД.

    Нередност?
Нов коментар