С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
87 2 юни 2011, 8:10, 31677 прочитания

Не, благодаря, д-р Енчев

Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националният съвет по саморегулация

НСС е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. 
Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)

В света на д-р Енчев бихте могли да чуете подобна новина. В другия, реален свят обаче, описаната ситуация няма да бъде възможна, след като Етичната комисия (ЕК) към Националният съвет по саморегулация в рекламата (НСС), определи кампанията "С благодарности към д-р Енчев" за антивъзпитателна, дискриминационна и обидна.


Рекламната кампания представлява изображения на пинъп момичета* от началото на миналия век, които са признателни на д-р Ангел Енчев за новата си визия, продукт на способностите на пластичния хирург. На плакатите, които са разположени на ключови места в столицата и по магистрала Тракия, момичетата "твърдят", че тя им осигурява самочувствие, контрол над живота си, по-добър стандарт на живот.

Според д-р Ангел Енчев кампаниятa е "разработена с чувство за хумор и залага на намигащите провокативни слоугъни". Въпреки това той ще уважи решението на ЕК.

Рекламата действително се възприема с чувство за хумор, особено в социалните мрежи. Aко говорим за присъствие в тях, всъщност е успешна. Хаштагът** #DrEnchev например, е един от най-популярните сред българите в микроблогинг платформата Twitter и продължава да ражда вицове като:
@Roguegater: "#DrEnchev започва производството на силиконови краставици. Благодаря ви, #DrEnchev - вие спасявате света." и @beer2beer: "трудещите се - при Тренчев, безработните - при Енчев".



Ако се дистанцираме от явната ирония, за потребителите посланията на пластичния хирург подбуждат към неравно третиране и дискриминация, твърдят от НСС. Членовете на етичната комисия са убедени, че обществото в България се нуждае от противопоставяне на половото стереотипизане и насърчаване на равенството в търговската комуникация.

"Рекламите следва да се въздържат от популяризиране на хирургическа намеса и използване на медикаменти и/или хранителни добавки като единствен начин за постигане на личен, социален и обществен успех", категоричен е председателят на комисията Гриша Камбуров. На заседанието са били приети препоръки относно използването на сексуални стереотипи в рекламата. Предстоят и промени в Етичния кодекс.
Препоръки за използването на сексуални стереотипи в рекламите и търговските комуникации:

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло

В рекламите и търговските комуникации не следва да се използват визуални изображения и/или текстове, които съзнателно или подсъзнателно внушават наличието на предимства или извличането на ползи и преимущества, основаващи се единствено и само на полова принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да избягват явно или скрито внушение за подчиненост на полова основа, сексуално насилие и сексизъм.

Рекламите и търговските комуникации могат да подчертават красотата на човешкото тяло, но без да показват разголени интимни части от него.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да показват или намекват по недвусмислен начин осъществяването на сексуален акт между мъжа и жената или между представители на един и същ пол.

Рекламите и търговските комуникации не следва да принизяват по какъвто и да е начин човешкото тялото или части от него, представяйки ги единствено като предмет за сексуално удоволствие.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да подбуждат по какъвто и да е начин към полова ненавист, разрешаване, насърчаване или възвеличаване на насилието срещу човешко същество, независимо от неговия пол, възраст, раса или религиозна принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да се въздържат от показване на хора от двата пола в неприсъщи за тях социални роли, създаващи деградивни и унизителни асоциации.

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло.

* Пинъп снимки - снимки на момичета от списания, част от поп културата на миналия век. Идва от pin-up - закачам на стена.
** # или обединени по смисъл теми в микроблогинг платформата Twitter.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: реклама

Прочетете и това

Вечерни новини: Само три строителя за детската болница за 100 млн. лв., ВСС се прицели в Лозан Панов Вечерни новини: Само три строителя за детската болница за 100 млн. лв., ВСС се прицели в Лозан Панов

И още: Ердоган постави условия за примирие с кюрдите в Сирия; Ще има ли сделка за Brexit; Масови протести в Барселона заради осъдените сепаратисти

16 окт 2019, 1398 прочитания

Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България 1 Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България

Според дирекция "Миграция" той има забрана да напуска страната от 2011 г., която обаче трябва да е отпаднала автоматично

15 окт 2019, 2311 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Търговският регистър се срина окончателно (Обновено)

Има опасност от загуба на данни, заради аварията

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10