Не, благодаря, д-р Енчев

Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна

Билбордовете на д-р Енчев, които внесоха смут сред публиката
Билбордовете на д-р Енчев, които внесоха смут сред публиката    ©  Надежда Чипева
Билбордовете на д-р Енчев, които внесоха смут сред публиката
Билбордовете на д-р Енчев, които внесоха смут сред публиката    ©  Надежда Чипева

Националният съвет по саморегулация

НСС е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. 

Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Етикети

реклама
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


87 коментара
  • 1
    atropin avatar :-|
    atropin
    • -11
    • +309

    Целият свят мисли, че съм мъртъв.Благодаря ви, д-р Енчев!

    Осама бин Ладен

  • 2
    alex_k avatar :-P
    Alexandar
    • -18
    • +237

    Като се има предвид какъв е target audience-а на др. Енчев, рекламата си е напълно приемлива.

    От една страна "намигащият провокативен слоугън" е просто транскрипция на популярната и общонародна форма за изтънчен флирт: "Прекалено си хубава за да работиш!" (Намекващ за евентуалната, пък макар и малко неуточнена финансова мощ на флиртуващия).

    От друга, влияе директно върху причинно-следствените процеси на стотици млади момичета, които мръзнат сутрин по спирките на път за работа. Посланието е просто - "Мини през др. Енчев, сложи си там каквото трябва и ще имаш поне шанса да участваш в изтънчен флирт с човек, притежаващ евентуална и неуточнена финансова мощ. (Десетки левове примерно)"

    Логиката може да не е особено елегантна и лицеприятна, но да се возиш сутрин прав в 94 също не е.....

  • 3
    dobadoba avatar :-P
    dobadoba

    'противопоставяне на половото стереотипизане и насърчаване на равенството в търговската комуникация'
    Винаги ще има красиви и грозни жени, колкото и на някои да им се иска всички да са еднакви.

  • 4
    alex_k avatar :-P
    Alexandar

    До коментар [#3] от "dobadoba":

    Кои са пък тези дето желаят всички жени да са еднакви се питам аз? :))

    Впрочем външният вид не е мерило за успех и социален статус. Поне този външен вид..в който др. Енчев специализира...


  • 5
    dobadoba avatar :-P
    dobadoba

    До коментар [#4] от "alex_k":

    Тези, които говорят/пишат за 'равенство'.
    Лично на мен рекламната кампания ми харесва и очаквам следващите 'бисери', които ще видя.

  • 6
    jelezen avatar :-|
    jelezen
    • -19
    • +112

    Я се огледайте по улици и заведения - не особено атрактивни и закръглени момичета имат сериозни връзки и сключват брак. Перфектни красавици ходят на глутници и чакат да намерят глупака, който ще ги нарами и храни до гроб. И кой би завел една такава хубавица в къщи и да чака да пере, готви, ражда деца и да носи отговорност за семейството. Някои прибират миски и мисиски, но те си парадират с безгрижния живот и не смятат да се срамуват.
    Някои семейства пък така си възпитават дъщерите.
    Може да се промени изречението на билборда - Намерих си добра работа и я запазих, благодаря д-р Енчев.

  • 7
    g_todorova avatar :-|
    Галя Тодорова

    До коментар [#6] от "jelezen":
    "Може да се промени изречението на билборда - Намерих си добра работа и я запазих, благодаря д-р Енчев. "

    Може, но това би променило коренно смисъла на рекламната кампания на доктора, чиято идея е, че външния вид сам "води" парите при теб без да се налага да работиш (изконната мечта на средностатистическия българин).
    Още повече, че за намирането и запазаването на работата човек може да благодари на себе си, на шефа си, на връзките си (в зависимост от това кой как е решил да се справя с живота), но д-р Енчев едва ли би могъл да има особен принос за това, за да му отправяме благодарност.

  • 8
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    Само не разбрах кой бил дискриминираният в рекламите - жените, че не можели да преуспеят без тялото си или мъжете, че били играчки в... "ръцете" на жените?

    Оставам си с работната хипотеза, че дискриминирани са главно грозните и сдуханите.

  • 9
    burova1 avatar :-|
    burova1

    До коментар [#6] от "jelezen":

    Ммммного глупаво изказване!
    "И кой би завел една такава хубавица в къщи и да чака да пере, готви, ражда деца и да носи отговорност за семейството."
    Някои хора само за това си вземат жени да ги чакат да перат и да гледат децата.... Докато има такива разсъждения, които вкарват жената в пералното, ще има и билбордове, на които жените си искарват хляба по втория начин. НЯМА РАВЕНСТВО НА ПОЛОВИНА!
    И въпреки че недоволстватве, как жените са представени като проститутки, вие ги възприемате като кухненски роботи. И как да си намерят добра работа като то от толкова домакинствуване и бебета и сексисти-ки на високи позиции, почти единствения начин за изкарване на приемлив доход остава в кревата!

  • 10
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    пълна глупост

    ако некой е за махане тук, това са билбордите като цяло
    щото сега вместо "сложи си силиконови цици за да не работиш" ще се появи "яж вафли нестле с 5 канцерогенни съставки в съдържанието и още 5 причинителя на инфаркт за да си здрав"
    най-разумното е да се ограничи облъчването на хората с реклами, а не да се опитваме да караме рекламодателите да не прекрачват някакви граници (щото второто е субективно)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал