Не, благодаря, д-р Енчев
Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Националният съвет по саморегулация
НСС е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации.Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
87 коментара
Целият свят мисли, че съм мъртъв.Благодаря ви, д-р Енчев!
Осама бин Ладен
Като се има предвид какъв е target audience-а на др. Енчев, рекламата си е напълно приемлива.
От една страна "намигащият провокативен слоугън" е просто транскрипция на популярната и общонародна форма за изтънчен флирт: "Прекалено си хубава за да работиш!" (Намекващ за евентуалната, пък макар и малко неуточнена финансова мощ на флиртуващия).
От друга, влияе директно върху причинно-следствените процеси на стотици млади момичета, които мръзнат сутрин по спирките на път за работа. Посланието е просто - "Мини през др. Енчев, сложи си там каквото трябва и ще имаш поне шанса да участваш в изтънчен флирт с човек, притежаващ евентуална и неуточнена финансова мощ. (Десетки левове примерно)"
Логиката може да не е особено елегантна и лицеприятна, но да се возиш сутрин прав в 94 също не е.....
'противопоставяне на половото стереотипизане и насърчаване на равенството в търговската комуникация'
Винаги ще има красиви и грозни жени, колкото и на някои да им се иска всички да са еднакви.
До коментар [#3] от "dobadoba":
Кои са пък тези дето желаят всички жени да са еднакви се питам аз? :))
Впрочем външният вид не е мерило за успех и социален статус. Поне този външен вид..в който др. Енчев специализира...
До коментар [#4] от "alex_k":
Тези, които говорят/пишат за 'равенство'.
Лично на мен рекламната кампания ми харесва и очаквам следващите 'бисери', които ще видя.
Я се огледайте по улици и заведения - не особено атрактивни и закръглени момичета имат сериозни връзки и сключват брак. Перфектни красавици ходят на глутници и чакат да намерят глупака, който ще ги нарами и храни до гроб. И кой би завел една такава хубавица в къщи и да чака да пере, готви, ражда деца и да носи отговорност за семейството. Някои прибират миски и мисиски, но те си парадират с безгрижния живот и не смятат да се срамуват.
Някои семейства пък така си възпитават дъщерите.
Може да се промени изречението на билборда - Намерих си добра работа и я запазих, благодаря д-р Енчев.
До коментар [#6] от "jelezen":
"Може да се промени изречението на билборда - Намерих си добра работа и я запазих, благодаря д-р Енчев. "
Може, но това би променило коренно смисъла на рекламната кампания на доктора, чиято идея е, че външния вид сам "води" парите при теб без да се налага да работиш (изконната мечта на средностатистическия българин).
Още повече, че за намирането и запазаването на работата човек може да благодари на себе си, на шефа си, на връзките си (в зависимост от това кой как е решил да се справя с живота), но д-р Енчев едва ли би могъл да има особен принос за това, за да му отправяме благодарност.
Само не разбрах кой бил дискриминираният в рекламите - жените, че не можели да преуспеят без тялото си или мъжете, че били играчки в... "ръцете" на жените?
Оставам си с работната хипотеза, че дискриминирани са главно грозните и сдуханите.
До коментар [#6] от "jelezen":
Ммммного глупаво изказване!
"И кой би завел една такава хубавица в къщи и да чака да пере, готви, ражда деца и да носи отговорност за семейството."
Някои хора само за това си вземат жени да ги чакат да перат и да гледат децата.... Докато има такива разсъждения, които вкарват жената в пералното, ще има и билбордове, на които жените си искарват хляба по втория начин. НЯМА РАВЕНСТВО НА ПОЛОВИНА!
И въпреки че недоволстватве, как жените са представени като проститутки, вие ги възприемате като кухненски роботи. И как да си намерят добра работа като то от толкова домакинствуване и бебета и сексисти-ки на високи позиции, почти единствения начин за изкарване на приемлив доход остава в кревата!
пълна глупост
ако некой е за махане тук, това са билбордите като цяло
щото сега вместо "сложи си силиконови цици за да не работиш" ще се появи "яж вафли нестле с 5 канцерогенни съставки в съдържанието и още 5 причинителя на инфаркт за да си здрав"
най-разумното е да се ограничи облъчването на хората с реклами, а не да се опитваме да караме рекламодателите да не прекрачват някакви граници (щото второто е субективно)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.