С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
87 2 юни 2011, 8:10, 30276 прочитания

Не, благодаря, д-р Енчев

Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Грешни по рождение

Няколко реклами от последните години, които са създадени да провокират, и ефектите от тях

5 сеп 2014

Великобритания ограничава онлайн-порното

Потребителите, които искат да получават съдържание "за възрастни", ще трябва да го заявят изрично

11 окт 2011

Ядове в Twitter

Невнимателните какво казват (или показват) в социалната мрежа често заплащат с репутацията си.

13 юни 2011

Според Националния съвет за саморегулация

"Презерватирай се" не отговаря на правилата за етична реклама

7 дек 2010

Саморегулация сега!

Етичният кодекс на рекламния бизнес е приет. Остава и да заработи

2 окт 2009
Националният съвет по саморегулация

НСС е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. 
Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)

В света на д-р Енчев бихте могли да чуете подобна новина. В другия, реален свят обаче, описаната ситуация няма да бъде възможна, след като Етичната комисия (ЕК) към Националният съвет по саморегулация в рекламата (НСС), определи кампанията "С благодарности към д-р Енчев" за антивъзпитателна, дискриминационна и обидна.

Рекламната кампания представлява изображения на пинъп момичета* от началото на миналия век, които са признателни на д-р Ангел Енчев за новата си визия, продукт на способностите на пластичния хирург. На плакатите, които са разположени на ключови места в столицата и по магистрала Тракия, момичетата "твърдят", че тя им осигурява самочувствие, контрол над живота си, по-добър стандарт на живот.

Според д-р Ангел Енчев кампаниятa е "разработена с чувство за хумор и залага на намигащите провокативни слоугъни". Въпреки това той ще уважи решението на ЕК.

Рекламата действително се възприема с чувство за хумор, особено в социалните мрежи. Aко говорим за присъствие в тях, всъщност е успешна. Хаштагът** #DrEnchev например, е един от най-популярните сред българите в микроблогинг платформата Twitter и продължава да ражда вицове като:
@Roguegater: "#DrEnchev започва производството на силиконови краставици. Благодаря ви, #DrEnchev - вие спасявате света." и @beer2beer: "трудещите се - при Тренчев, безработните - при Енчев".



Ако се дистанцираме от явната ирония, за потребителите посланията на пластичния хирург подбуждат към неравно третиране и дискриминация, твърдят от НСС. Членовете на етичната комисия са убедени, че обществото в България се нуждае от противопоставяне на половото стереотипизане и насърчаване на равенството в търговската комуникация.

"Рекламите следва да се въздържат от популяризиране на хирургическа намеса и използване на медикаменти и/или хранителни добавки като единствен начин за постигане на личен, социален и обществен успех", категоричен е председателят на комисията Гриша Камбуров. На заседанието са били приети препоръки относно използването на сексуални стереотипи в рекламата. Предстоят и промени в Етичния кодекс.
Препоръки за използването на сексуални стереотипи в рекламите и търговските комуникации:

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло

В рекламите и търговските комуникации не следва да се използват визуални изображения и/или текстове, които съзнателно или подсъзнателно внушават наличието на предимства или извличането на ползи и преимущества, основаващи се единствено и само на полова принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да избягват явно или скрито внушение за подчиненост на полова основа, сексуално насилие и сексизъм.

Рекламите и търговските комуникации могат да подчертават красотата на човешкото тяло, но без да показват разголени интимни части от него.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да показват или намекват по недвусмислен начин осъществяването на сексуален акт между мъжа и жената или между представители на един и същ пол.

Рекламите и търговските комуникации не следва да принизяват по какъвто и да е начин човешкото тялото или части от него, представяйки ги единствено като предмет за сексуално удоволствие.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да подбуждат по какъвто и да е начин към полова ненавист, разрешаване, насърчаване или възвеличаване на насилието срещу човешко същество, независимо от неговия пол, възраст, раса или религиозна принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да се въздържат от показване на хора от двата пола в неприсъщи за тях социални роли, създаващи деградивни и унизителни асоциации.

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло.

* Пинъп снимки - снимки на момичета от списания, част от поп културата на миналия век. Идва от pin-up - закачам на стена.
** # или обединени по смисъл теми в микроблогинг платформата Twitter.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: реклама

Прочетете и това

Иван Бедров ще ръководи дейността на Радио "Свободна Европа" за България 1 Иван Бедров ще ръководи дейността на Радио "Свободна Европа" за България

До края на годината ще бъдат сформирани редакциите в София и Букурещ, съобщи базираната в Прага информационна служба на САЩ

22 сеп 2018, 2496 прочитания

"Инерком" поиска КЗК да разгледа сделката с CEZ отново 5 "Инерком" поиска КЗК да разгледа сделката с CEZ отново

Гинка Върбакова ще пробва да убеди регулатора, че вече няма общо с фотоволтаиците си, макар че остава техен собственик

21 сеп 2018, 2723 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Търговският регистър се срина окончателно (Обновено)

Има опасност от загуба на данни, заради аварията

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете