С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
87 2 юни 2011, 8:10, 30944 прочитания

Не, благодаря, д-р Енчев

Рекламната кампания с "неработещите" момичета е обявена за дискриминационна и обидна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националният съвет по саморегулация

НСС е учреден от Българската асоциация на рекламодателите (БАР), Асоциацията на рекламните агенции - България (АРА) и Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО). НСС е сдружение с нестопанска цел, чиято основна задача е спазването на правилата на професионално поведение в областта на рекламата и търговските комуникации. 
Агенцията по заетостта потвърди, че все повече хора са твърде красиви, за да работят. Увеличил се е и делът на "трайно красивите"... (@_gradinko)

В света на д-р Енчев бихте могли да чуете подобна новина. В другия, реален свят обаче, описаната ситуация няма да бъде възможна, след като Етичната комисия (ЕК) към Националният съвет по саморегулация в рекламата (НСС), определи кампанията "С благодарности към д-р Енчев" за антивъзпитателна, дискриминационна и обидна.


Рекламната кампания представлява изображения на пинъп момичета* от началото на миналия век, които са признателни на д-р Ангел Енчев за новата си визия, продукт на способностите на пластичния хирург. На плакатите, които са разположени на ключови места в столицата и по магистрала Тракия, момичетата "твърдят", че тя им осигурява самочувствие, контрол над живота си, по-добър стандарт на живот.

Според д-р Ангел Енчев кампаниятa е "разработена с чувство за хумор и залага на намигащите провокативни слоугъни". Въпреки това той ще уважи решението на ЕК.

Рекламата действително се възприема с чувство за хумор, особено в социалните мрежи. Aко говорим за присъствие в тях, всъщност е успешна. Хаштагът** #DrEnchev например, е един от най-популярните сред българите в микроблогинг платформата Twitter и продължава да ражда вицове като:
@Roguegater: "#DrEnchev започва производството на силиконови краставици. Благодаря ви, #DrEnchev - вие спасявате света." и @beer2beer: "трудещите се - при Тренчев, безработните - при Енчев".



Ако се дистанцираме от явната ирония, за потребителите посланията на пластичния хирург подбуждат към неравно третиране и дискриминация, твърдят от НСС. Членовете на етичната комисия са убедени, че обществото в България се нуждае от противопоставяне на половото стереотипизане и насърчаване на равенството в търговската комуникация.

"Рекламите следва да се въздържат от популяризиране на хирургическа намеса и използване на медикаменти и/или хранителни добавки като единствен начин за постигане на личен, социален и обществен успех", категоричен е председателят на комисията Гриша Камбуров. На заседанието са били приети препоръки относно използването на сексуални стереотипи в рекламата. Предстоят и промени в Етичния кодекс.
Препоръки за използването на сексуални стереотипи в рекламите и търговските комуникации:

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло

В рекламите и търговските комуникации не следва да се използват визуални изображения и/или текстове, които съзнателно или подсъзнателно внушават наличието на предимства или извличането на ползи и преимущества, основаващи се единствено и само на полова принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да избягват явно или скрито внушение за подчиненост на полова основа, сексуално насилие и сексизъм.

Рекламите и търговските комуникации могат да подчертават красотата на човешкото тяло, но без да показват разголени интимни части от него.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да показват или намекват по недвусмислен начин осъществяването на сексуален акт между мъжа и жената или между представители на един и същ пол.

Рекламите и търговските комуникации не следва да принизяват по какъвто и да е начин човешкото тялото или части от него, представяйки ги единствено като предмет за сексуално удоволствие.

Рекламите и търговските комуникации не трябва да подбуждат по какъвто и да е начин към полова ненавист, разрешаване, насърчаване или възвеличаване на насилието срещу човешко същество, независимо от неговия пол, възраст, раса или религиозна принадлежност.

Рекламите и търговските комуникации следва да се въздържат от показване на хора от двата пола в неприсъщи за тях социални роли, създаващи деградивни и унизителни асоциации.

Рекламите и търговските комуникации трябва да уважават и зачитат достойнството и неприкосновеността на личността, включително и на човешкото тяло.

* Пинъп снимки - снимки на момичета от списания, част от поп културата на миналия век. Идва от pin-up - закачам на стена.
** # или обединени по смисъл теми в микроблогинг платформата Twitter.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: реклама

Прочетете и това

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица 1 Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

БСП напуска парламента; ГЕРБ признаха, че са зависими от ДПС; САЩ започнаха доставки на хуманитарна помощ за Венецуела; Amazon се отказа от Ню Йорк

17 фев 2019, 1503 прочитания

БСП реши да напусне парламента (обновена) 7 БСП реши да напусне парламента (обновена)

От левицата ще отправят искания към управляващите, свързани с изборното законодателство

17 фев 2019, 3106 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Търговският регистър се срина окончателно (Обновено)

Има опасност от загуба на данни, заради аварията

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност

Новата вълна посланици

Отпушените назначения в българските мисии превръщат част от ръководителите им в дипломатически изгнаници

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете