По-малко от два месеца, след като стана министър на транспорта, Ивайло Московски се зае със смени в подопечните му дружества. Първи в списъка са Пенчо Попов, изп.-директор на Български държавни железници (БДЖ) и Асен Танчев, изп.-директор на Летище София. Общото и за двамата е, че за времето на своето управление те не се отличиха с нищо. И двамата произлизаха от структурите на съответните дружества, но на върха на кариерното си развитие се оказаха в сянката на сравнително новите си заместници.
Функциите на Пенчо Попов (бивш директор на товарните превози) реално се изпълняваха от Владимир Владимиров, председател на Управителния съвет в железниците, който е външен за системата и беше назначен от предишния министър Александър Цветков. Шефът на летището Асен Танчев пък многократно беше засенчван от оперативния директор Николай Кабакчиев, който е прекарал на летището около 4 години. Кабакчиев беше първият отстранен от новия министър още преди месец.
Сега начело на БДЖ ще застане Йордан Недев. Завършва икономика в СУ "Св. Климент Охридски" и магистратура по финанси в London Business School. От 2004 г. до 2005 г. е бил изпълнителен директор на CEE Securities, през 2005 г. става част от екипа на MMD Partners, като до сега е ръководи финансовото консултиране. Бил е и финансов консултант по IPO-то на Investor.bg на Българската фондова борса, а след това и негов изпълнителен директпр. Той е външен за жп системата, но през последните две години работи като консултант по преструктурирането на БДЖ. Това е видно и от сайта на MMD Partners. Компанията е консултирала оптимизирането на товарните и пътническите превози, обясни Владимир Владимиров.
Шеф на летището става Веселин Пейков. Той има магистратура по гражданско инженерство от института за инженери в гражданската авиация в Киев, Украйна. След завършването си през 1994 г. започва работа на летище София, като заема различни позиции. До декември 2010 г. е бил директор "Информационни технологии и поддръжка". По медиите излезе информацията, че само преди седмица е бил отстранен от бившия си шеф.
Освен смени в състава на изпълнителните директори Московски започна и смяна в бордовете на компаниите бенефициенти по Оперативна програма "Транспорт". Най-много са промените в Национална компания "Железопътна инфраструктура", с която Московски като зам.-министър по еврофондовете беше в директен контакт. Там той острани Орлин Алексиев, досегашен председател на Управителния съвет и председател на комисията по бюджет и финанси в Столична община. Отстранен е и зам-директорът на компанията Красимир Крачунов, който се славеше като един от доверените хора на Цветков. Не е ясно дали Крачунов няма да се раздели с поста си и в Управителния съвет на "Български пощи". Промяна има и в Управителния съвет на "Пристанищна инфраструктура". Там на мястота на Мирослав Миланов е назначен Владимир Тодоров.


По-малко от два месеца, след като стана министър на транспорта, Ивайло Московски се зае със смени в подопечните му дружества. Първи в списъка са Пенчо Попов, изп.-директор на Български държавни железници (БДЖ) и Асен Танчев, изп.-директор на Летище София. Общото и за двамата е, че за времето на своето управление те не се отличиха с нищо. И двамата произлизаха от структурите на съответните дружества, но на върха на кариерното си развитие се оказаха в сянката на сравнително новите си заместници.
Функциите на Пенчо Попов (бивш директор на товарните превози) реално се изпълняваха от Владимир Владимиров, председател на Управителния съвет в железниците, който е външен за системата и беше назначен от предишния министър Александър Цветков. Шефът на летището Асен Танчев пък многократно беше засенчван от оперативния директор Николай Кабакчиев, който е прекарал на летището около 4 години. Кабакчиев беше първият отстранен от новия министър още преди месец.
11 коментара
От трън, та на глог...
Слагаме наши хора за да можем да опоскаме железниците и летището и пристанищата и въобще всичко което е останало.
Г-н Министър,
1. Можел ли е Пенчо Попов да работи по собствено виждане след като твърдите ,че шефът му Владимиров е отнемал провомощията и се е разпореждал ?
Ваше твърдение ..."Функциите на Пенчо Попов (бивш директор на товарните превози) реално се изпълняваха от Владимир Владимиров, председател на Управителния съвет в железниците, който е външен за системата и беше назначен от предишния министър Александър Цветков"
2. Защо отговорността се поема от Попов които е бил в сянка ,може би с отнети правомощия а не от ШЕФА Владимиров ,който здраво е работил ?
аз съм за смените,трябва да се слагат хора които могат да управляват,от системите хората могат да усвояват,а не да управляват и преструктурират
До коментар [#3] от "ivi61": Г-н Владимиров е придобил БЕЗЦЕННИ качества, опит и КОНТАКТИ в битието си на председател на БЪЛГАРСКА СОЦИАЛИСТИЧЕСКА МЛАДЕЖ и изпълнителен директор на "Кълвача" АД ))
Московски изпълнява поръчки най-вероятно като някой му подсказва къде кого да смени. По всяка вероятност от Герб разбраха че няма да спечелят следващ мандат и сега бързат да натоварят каквото могат. Следващото нещо което може да се очаква е приватизация и концесии в тези отрасли.
Друсане на чувала + милиционерски кадрили.
До коментар [#3] от "ivi61":
Владимиров е нашия човек, затова.
Уважаеми господин Министър,
Вясно е, че със стари к...и нов бардак не става. Но и новите няма да ви свършат много работа, ако не ремонтирате бардака както трябва. Според изискванията на занаята.
Освен ако задачата не е да се прибере оборота и да се вазира някъде надалече...
Не ги знам и не се интересувам к'ви ги вършат началниците на БДЖ.... обаче ме интересува да ми докарат влакове с климатик и интернет,може и рециклирани да са вагоните,но като имат тия удобства,няя проблеми. Ако може и с поне 160км/ч да бягат пфффф.... само на влак ше се возим...... ма то нямат наяждане да ги е**, чак повъщат,обаче продължават....
Да го прават,нямам възражения, само тия работи да ми сложат за мен.... как беше... кат има за мене, ше има и за тех :)