С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
39 8 юли 2011, 17:00, 7604 прочитания

Пътни рекорди

Конкуренцията между строителите свали цената на "Струма" до почти рекордните 1.78 млн. евро на километър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първият търг за магистрала "Струма" постави нова поредица от рекорди в новата история на българското пътно строителство. За отсечката между Долна Диканя и Дупница подадоха оферти рекорден брой кандидати – 19, допуснати до отваряне на ценови оферти бяха също рекорден брой от тях – 17 и в крайна сметка спечели кандидат с почти рекордно ниска цена за изпълнение.

Консорциум "Струма 1" ще изгради 16.8-километровия път за 58.5 млн. лв. без ДДС или 1.78 млн. евро на километър. Обединението включва три компании - "ГБС – Инфраструктурно строителство", италианската "Импреза" и "Пътстрой 92".


Като цена офертата на трите компании се конкурира само с тази на гръцката "Актор" за "Тракия", която спечели отсечката между Нова Загора и Ямбол с 1.7 млн. евро на километър без ДДС.

Цената, предложена от консорциум "Струма-1" е близо два пъти по-ниска от прогнозния бюджет за трасето между Долна Диканя и Дупница – около 100 млн. лв. Близо до нея бяха офертите на още двама участници - консорциум "Струма" игра с 59.96 млн. лв., а италианското обединение Салваторе Матарезе – Клаудио Салини Гранди Лавори – с 59.99 млн. лв. Това на практика спаси участниците с най-ниската оферта от допълнителна обосновка на цената, която по закон се налага, ако тя е с повече от 30% под средната на останалите оферти.

Преобладаващата част от участниците в процедурата предложиха да изградят участъка за 80-100 млн. лв. Най-висока цена предложи италианската компания "Сочета Италиана пер Кондоте д'Акуа" - 117.1 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години 1 От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

Причината е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите над страната

23 фев 2019, 1429 прочитания

Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра 6 Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра

ГБС, "Джи Пи груп", "Трейс" и "Хидрострой" са сред участниците в търга за 123 млн. лв. без ДДС

22 фев 2019, 2848 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Значително пазарно силен си

Проект за промяна на Закона за защита на конкуренцията може да въведе свръхрегулация в търговията

Мариан Колев: През 2019 г. "Хиполенд" ще направи дебюта си на борсата

Собственикът на веригата магазини за играчки и детски стоки пред "Капитал"

Ерик Рубин: Ако една държава контролира енергията ви, тя има огромна власт над вас

Американският посланик пред "Капитал" за активизирането на САЩ срещу Русия и Китай на Европа и Балканите

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

30 something

"30" на Симона Костова беше представен на Международния филмов фестивал в Ротердам и в Берлин

Роман от най-балканската страна

Писателят и театрален режисьор Петър Денчев превръща разочарованията в идейна сила за новата си книга

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете