С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
39 8 юли 2011, 17:00, 7416 прочитания

Пътни рекорди

Конкуренцията между строителите свали цената на "Струма" до почти рекордните 1.78 млн. евро на километър

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пътищата пак са с нов шеф

Досегашният Сергей Михалев е освободен "по взаимно съгласие"

13 сеп 2011

Лиляна Павлова: Имаме нужда от нов Закон за устройство на територията

Новият министър на регионалното развитие и благоустройството пред "Капитал"

9 сеп 2011

Строителство - по пътя на оцеляването

Фирмите масово се преориентират към инфраструктура, което прави конкуренцията за обекти жестока

4 юли 2011

Магистрала на диета

Кризата извади изненадващи победители и изпилени цени и в търговете за "Марица"

29 апр 2011
Първият търг за магистрала "Струма" постави нова поредица от рекорди в новата история на българското пътно строителство. За отсечката между Долна Диканя и Дупница подадоха оферти рекорден брой кандидати – 19, допуснати до отваряне на ценови оферти бяха също рекорден брой от тях – 17 и в крайна сметка спечели кандидат с почти рекордно ниска цена за изпълнение.

Консорциум "Струма 1" ще изгради 16.8-километровия път за 58.5 млн. лв. без ДДС или 1.78 млн. евро на километър. Обединението включва три компании - "ГБС – Инфраструктурно строителство", италианската "Импреза" и "Пътстрой 92".

Като цена офертата на трите компании се конкурира само с тази на гръцката "Актор" за "Тракия", която спечели отсечката между Нова Загора и Ямбол с 1.7 млн. евро на километър без ДДС.

Цената, предложена от консорциум "Струма-1" е близо два пъти по-ниска от прогнозния бюджет за трасето между Долна Диканя и Дупница – около 100 млн. лв. Близо до нея бяха офертите на още двама участници - консорциум "Струма" игра с 59.96 млн. лв., а италианското обединение Салваторе Матарезе – Клаудио Салини Гранди Лавори – с 59.99 млн. лв. Това на практика спаси участниците с най-ниската оферта от допълнителна обосновка на цената, която по закон се налага, ако тя е с повече от 30% под средната на останалите оферти.

Преобладаващата част от участниците в процедурата предложиха да изградят участъка за 80-100 млн. лв. Най-висока цена предложи италианската компания "Сочета Италиана пер Кондоте д'Акуа" - 117.1 млн. лв.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Правителството в защита на Орбан, Аpple плати на Ирландия 13 млрд. евро Вечерни новини: Правителството в защита на Орбан, Аpple плати на Ирландия 13 млрд. евро

И още: Утре депутатите гласуват смяната на трима министри, в парламента обсъждат медийния закон на Пеевски

19 сеп 2018, 504 прочитания

Делът на незаконните цигари падна до 4.7% Делът на незаконните цигари падна до 4.7%

Градовете с най-голям дял продукти без бандерол са Хасково, Велико Търново и Плевен

19 сеп 2018, 284 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Значително пазарно силен си

Проект за промяна на Закона за защита на конкуренцията може да въведе свръхрегулация в търговията

Петя Аврамова и нейните покровители

Най-голямата гордост на кандидат-министъра на регионалното развитие са два спорни проекта - водният цикъл на Враца и пещерата "Леденика"

Финансова грамотност за нашите деца

Все повече инциативи обучават ученици и подрастващи за важността на парите, инвестициите и семейния бюджет

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Георги Марков, писателят

Penguin ще публикува на английски четири кратки романа на Георги Марков. Защо е важно да го помним и като белетрист?

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Правителството в защита на Орбан, Аpple плати на Ирландия 13 млрд. евро

Емисия

DAILY @7PM // 19.09.2018 Прочетете