Новият брой:
Служебната президентска република

Добре дошли контейнери

Гръцките проблеми дават глътка въздух за българските пристанища и спедитори

Има една проста закономерност. Когато докерите на пристанище Солун стачкуват, тези на пристанище Бургас имат повод за радост.

Кризата в съседна Гърция и постоянната несигурност дали товарите, преминаващи оттам, ще могат да стигнат от точка А до точка Б увеличават интереса към родния пристанищен бизнес. През последните няколко години той изпитва известни затруднения поради догонващата си позиция спрямо доста по-конкурентните пристанища Констанца и Солун. Това едва ли ще се промени скоро при наличната инфраструктура, а така пристанищата ни ще продължат да се надяват на дребните възможности. В последно време поне такива има. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ivan_radanov avatar :-|
    Иван Раданов
    • + 1

    'Капитал', вторият параграф от 'Когато докерите са недоволни' трябва да е обозначен с надпис 'платено съобщение'.
    Иначе няма обяснение защо винаги, когато пишете за контейнери на пристанище Бургас, публикувате мението на дошлата преди малко повече от месец контейнерна линия, но много оскъдно споменавате другия голям контейнерен оператор, който е там от години.
    Не ви извинява пословичната несговорчивост на италианската фирма.

    Нередност?
  • 2
    peni1948 avatar :-|
    Peni Radulov
    • + 3

    Следващата голяма крачка на правителството трябва да бъде построяването на терминали за контейнеровози.Заедно с магистралите тракия и хемус ще отделим част от световния коработовар към България и средна европа.Следователно за да получиш първо трябва да построиш.

    Нередност?
  • 3
    morsky avatar :-|
    Морски

    Специализиран терминал за контейнери в Бургас и ЖП връзка с Македония - без тях коридор 8 е доста куц.
    Каспийския и Кавказкия регион се развиват доста бързо и ако искаме да се включим в транзитните потоци трябва да се събудим - една магистрала Тракия не стига.

    Нередност?
Нов коментар