Български синдикални железници
Профсъюзите използват предизборната ситуация, за да блокират промените в затъналото дружество


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Ако синдикатите наистина искат да помогнат за подобряването на финансовото състояние на обичаната от тях БДЖ, по-добре би било да спрат да заплашват със стачка и наистина да преминат към ефективни действия.
Всеки ден протест на заетите в "Пътнически превози" понижава загубата на компанията със 142 хил. лв. Поне това показват сметките на ръководството на държавния мастодонт. Компанията е толкова неефективна, губеща и безпарична, че ако беше частна, отдавна трябваше да спре да се движи. Бизнес логиката обаче често не съвпада с политическата. Особено когато приближават избори.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
23 коментара
Мераклията добре знае, коя кака "дава". Затова и си иска така неприкрито. Още на ниво Столична община синдикатите успяха да пресекат реформата в градския транспрот. Резултатът е виден за всички - стари грохнали рейсове, чутовен преразход на гориво (основно под формата на кражба), липса на управляеми светофари, пълна неспособност за справяне с елементарни ситуации като събиране на 2 рейса по маршрута...Дори евтинки нещица като електронните табла с времето на пристигане по спирките отдавна не са поставяни, при все че първата обществена поръчка за тях беше спечелена с цена от 86 лева на бройка...Сиреч кражбите не оставят и 86 лева в касата, та поне на централните спирки да сложат по още едно табло. Трагедията е пълна!
"Реформата" в БДЖ, която Капитал се опитва да изкара толкова добра, всъщност е анти-реформа. Първата работа на лицето Владимир Владимиров бе да дублира всички директорски длъжности в БДЖ с по един партиен кадър, който да прибира пари. БДЖ сами се махат от всички печеливши линии.
В момента БДЖ умишлено ликвидира печелившата си дейност на Фериботния комплекс. Печеливш - вече всички работещи в комплекса знаят за подготвената концесия, както и за ТИМ, които вече са се приготвили да командват.
Статията прекрасно загатва аналогията на БДЖ с гръцкия проблем. Огромни разходи, силно раздут щат и безумно слабо управление. Трябва да се реже до кокал. А синдикатите да не се правят на троянски коне.
До коментар [#2] от "KTPK":
Има два начина да се освободиш от некадърни мениджъри. Първият е да ги уволниш. Вторият, ако не можеш да ги уволниш, е да ги заобиколиш с кадърни такива, и постепенно да ги изолираш от управлението. Докато намериш начин да ги разкараш.
В БДЖ не можеш да изхвърлиш хора току така, т.е., остава ти вторият начин.
Защо да не могат да се съкратят хора в БДЖ,и не само там,но в полицията,и изобщо във всички държавни структури трябва да се извършат съкращения.Значи в частните фирми може,а държавата не може да прави съкращения.Там явно са друга категория хора и имат привилегии,за разлика от хората заети в частния сектор.
#4 - ако са ти натресли хора на шефа за мениджъри, просто им спираш парите (Дянков)... Но статията е манипулативна - нали сещате, è най-лесно е да се обвинят синдикатите за несполуките на едно предприятие, а не великите мениджъри, дето са продавали "Зайо-байо"с лук, и изведнъж по партийна линия са ги направили шефове на управителни съвети, а не знаят колко е разстоянието между двете релси.
Положението с БДЖ е като с мините в Англия през 70те. Въпросът е кога и у нас ще се намери някой с топките на желязната лейди - Дянков на няколко пъти заемаше твърда позиция по подобни проблеми, но накрая винаги ББ "оправяше" нещата. За съжаление и този път натам е тръгнало....
До коментар [#5] от "Румен Йорданов":
Това е въпрос, на който никой няма да ти отговори.
До коментар [#1] от "cinik":
Мани. Интересно ми е кога и на Братоев ще му скроят шапката та да видят сметката и на метрото......
До коментар [#7] от "anihilator_jack":
По темата, захваната от теб - гледни днешния "Стандарт". Докато държавата плащаше субсидия от 5-6 лева на кило тутун, международните тютюневи концерни го изкупуваха по 2-3 лева килото. Сега субсидия на килограм няма и резултатът е, че същите концерни чинно си плащат пълната цена от 10 лева от собствения джоб. Тоест, 20 години подред сме пълнили гушите на международни конгломерати с по над 100 милиона лева годишно. 20 години - 2 милиарда. Ами, те бедните затова са бедни, защото не могат да си правят сметката. Иначе и Африка, и Южна Америка са подгизнали от природни богатства.
Поръчковите статии не са нещо ново.Но да се появат в Капитал е учудващо.Какъв колективен рай може да бъде при това и смешно за автора?! случая когато се прегази човек от влак? Той виждал ли е такава гледка? И за това синдиката иска 3 дни санаториум за служителите преживели този инцидент...и това било комично...за мен не е.Относно 250 лв.с/у отпуск - тук да изясня,точно с толкова пада възнаграждението на работника,когато е в домашен отпуск,така че това в никакъв случай не е нито благинка нито печалба и стимулиране на ползването на отпуск!А относно това,че се плащат пропътуваните километри искам да му кажа на вашия автор,че има Наредба която регламентира командировките в страната.По тази Наредба трябва да се плащат командировъчни пари или километрично възнаграждение за тази вид дейност и то се плаща това,което е по благоприятно за работника.В много случай при обслужването на влаковете това не се спазва от работодателя и вместо командировъчни пари се плаща километррично възнагхраждение!И това да сравняват държавната железница с частни фирми ,които откровенно не спазват гореспоменатата Наредба и не плащат такива възнаграждения е алогично и наистина вече смешно!Значи да подкрепяме тези,които не спазват законите в страната и не плащат!Браво - и това във Капитал!!!И не напоследно място искам от автора да ми публикува щом се радва на такъв медиен комфорт железниците,които са на печалба в света,на които ,разбира се държавата не отделя никакви средства,субсидии и т.н.Щото по този път по който се върви сега в България,железниците отиват към ликвидация и единствената печалба от нея ще бъдат след ликвидирането й,парите от нарязаните на скрап локомотиви,вагони и релси плюс субсидията за пътническите превози,която ние данъкоплатците плащаме за превоз на социално слаби,многодетни майки,тежкоувредени лица,пенсионери,студенти,у еници...
Синдикатите дълго реваха за Кремиковци, разкарваха хората си като мечки по "Раковска" и показваха мускули на правителството. Какво стана, когато икономическата логика затвори комрината? Да сте чули за синдикален плач, за протисти, за паднало правителство?
Гърците сега са на този хал и заради неотстъпчивата и неконструктивна позиция на синдикатите си, но на правителството не му попречи да закрие определено губещата международна линия Букурещ-София-Атина, която се поддържаше и от БДЖ. А ние линии не закриваме... Чакаме да се доизточи държавата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход