Правителството се престраши: уволнява 2000 души от БДЖ

Борисов: моята роля е като на хирург - ако не отрежа, пациентът умира

   ©  Анелия Николова

Държавните железници ще съкратят повече от 2000 служители, стана ясно тази вечер. Това е част от антикризисен пакет от мерки, включващ още вдигане на цените на билетите и закриване на губещи линии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
27 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dduchev avatar :-|
    dduchev
    • - 4
    • + 64

    браво!

    Нередност?
  • 2
    birdman avatar :-(
    birdman
    • - 32
    • + 14

    Най-после са престрашиха ! Само не ми е ясно поради каква причина се дават 6-е работни заплати , как са си ги изработили ? Ако някой работник бива съкратен то той ползва законовото си обезщетение , тези 6 заплати познайте от чий джоб излизат ! Гадни пиявици !

    Нередност?
  • 3
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 40

    Тези заплати са за доброволно на напусналите.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 4
    misho73 avatar :-P
    misho73
    • - 6
    • + 60

    Дожвиях го. Не мога да повярвам. То както е тръгнало и до Буграс по магистрала ще пътуваме, бе! Радвам се като малко дете на влакче на Коледа. Честно, БДЖ ми е болна тема от поне 10г. Всеки мой разговор за упадъка на държавата започваше с пример за БДЖ - как за 2-5К работни места се прахсоват милиони. За да кара машиниста влак (и да получи хиляда лева заплата) той генерира загуба от един милион например, около 1000 пъти по-лошо, отколкото просто да му ги дадем, без да кара влак. Ако Тивкичко се ускори по този път, пък ако вземе и да съкрати и бюджета на МВР, ще стана гербер. Какво пък, ако нещата вървят - ще го понеса и това, Тиквичко да ми е пртиен лидер. Така или иначе всичко се обърка :-)

    Нередност?
  • 5
    stanislav_yankov avatar :-P
    Станислав Янков
    • - 40
    • + 4

    Поне не са тръгнали да приватизират (демек - крадат)! Засега!

    ------------------------------------------------------
    Който се интересува, може да погледне, извършването на какви гнусотии поддържат българските управляващи (тези на власт и тези в опозиция, заедно):

    http://theworld.blog.bg/politika/2008/08/20/sledeneto-na-choveshkite-misli-veche-stana-i-publichno-na-za.224664

    И нещо не толкова "екзотично", не но не по-малко опасно или защо Бори сов е вреден за нашето здраве и дори за живота ни (одобрено е добиването от "Шеврон" на шистов газ в Добруджа и в Лудогорието - стъпка, която ще отрови подпочвените води и като следствие цялата природа там). Тия трябва да се разкарат от властта възможно най-бързо! Ако не бяхме толкова загубени - сега щеше да има предсрочни избори.

    http://www.youtube.com/watch?v=jUzxnQiFvyc

    Нередност?
  • 6
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 8
    • + 28

    До коментар [#2] от "ямболия":

    Важното е че са последните 6! А и машинистите няма да разхождат 200-300 тона желязо от Мездра до Враца за кеф на крайпътните свраки, което съгласи се спестява едни щест заплати само с един курс. Тези 6 заплати са най-малкото зло - 9млн. Сравни със ежегодната загуба от 200млн.! Ми това са около 70км. магистрала, всяка година! За пследните 20 - 1400км. магистрала опукахме в тая кочина, резил. Три пъти София-Варна! Вярно и лунната пътека ще асфалтираме с тия пари! И тази стъпка я прави Тиквичко, не е за вярване. Дано само не с откаже до нова година, че има тоя навик. Ако бях Дянков, щех да го заплашвам с оставка всяка сутрин.

    Нередност?
  • 7
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 4
    • + 24

    Фалирало "Кремиковци" и (поне) реформирано БДЖ. Не е истина. Утре ще черпя наред, само да не е на уруки!

    Нередност?
  • 8
    pavelan avatar :-|
    Павел Антонов
    • - 2
    • + 56

    Проблемът на БДЖ далеч не е в машинистите и влаковете, а в изцяло неефективната и раздута администрация. Хирургичната намеса трябва да отстрани паразитиращата администрация, а не да реже клона, на който седи БДЖ - влаговете и директно заетите с тях редови железничари. Рецептата за вдигане на железницата на крака включва оптимизиране на работата, редуциране на администрацията, динамичен маркетинг, подкрепен от законодателни преференции за този най-екосъобразен транспорт. София, например, все още разполага със съществуващ ж.п. пръстен, който със сравнително малки инвестиции може да добави един важен компонент към системата на градския и крайградски транспорт. Железопътна линия свързва аерогарата, центъра на София, и доста от крайградските квартали. Елементарно е да се свържат летищата със със системата на железниците, да се въведе задължително превозване на транзитните тирове през страната на влакови композиции, да се дадат изгодни условия за дългосрочно стопанисване на гари и съоръжения. Но иска ли това правителството?

    Нередност?
  • 9
    charlyb avatar :-|
    charlyb
    • - 1
    • + 25

    "Правителството се престраши..."
    ===
    То се "престрашава" маса пъти досега за много разумни неща. До следващия ден, когато ги отменя.

    Нередност?
  • 10
    sinbad avatar :-|
    Сандокан
    • - 1
    • + 12

    Професор-доктор Борисов осъществява вагоноектомия с помоща на асистиращия анестезиолог Д-р Дянков, а сестра Московски е на специализация в Казхстан...

    Извод: Пациента е в сигуни ръце!

    Нередност?
Нов коментар