Новият брой: Пътят към Европа
Close

БДЖ отново се възпротиви на реформата и ще стачкува

Синдикатите твърдят, че решението на ръководството на дружеството за съкращаване на 2000 души не е съгласувано с тях

Над ¼ от разписанието в страната ще бъде редуцирано, а билетите ще поскъпнат между 9 и 15%
Над ¼ от разписанието в страната ще бъде редуцирано, а билетите ще поскъпнат между 9 и 15%
Над ¼ от разписанието в страната ще бъде редуцирано, а билетите ще поскъпнат между 9 и 15%    ©  Анелия Николова
Над ¼ от разписанието в страната ще бъде редуцирано, а билетите ще поскъпнат между 9 и 15%    ©  Анелия Николова
Не случайно казах, че на нас ни се падна най-лошото време и най-непопулярните мерки да ги направим ние. В момента моята роля е като на хирург. Идва пациент, който умира. Той умира.

Бойко Борисов, министър-председател

- 150 влака ще бъдат спрени от движение

- 29.6 млн. лв. е загубата на дружеството за 9-те месеца на годината, което е подобрение със 17 млн. лв. на годишна база

Служителите на БДЖ отново се подготвят за стачни действия, след като след няколко седмици мълчание за мерките за ускоряване на реформите в петък ръководството на дружеството най-накрая ги обяви. Те предвиждат до края на годината да бъдат съкратени над 2000 от служителите, да бъдат повишени цените на билетите и разреждане на влаковете по почти всички линии.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    donangel avatar :-|
    DonAngel
    • - 1
    • + 29

    Фалитът ще е бавен и мъчителен. Вече продължава повече от 10 години... явно му е дошло времето най-накрая.
    Некадърен соц.мениджмънт, нежелание за реформи и послушание пред синдикатите. Нека БДЖ бъде за пример: това се получава, когато синдикатите размахват брадвите си в едно предприятие..

    Нередност?
  • 2
    gospodin avatar :-P
    Г-н D
    • - 10
    • + 10

    Нещо ми се губи, моля, пояснете: т.н. "реформа в БДЖ" да не би да започва и да завършва със съкращаването на 2000 служители в компанията!?
    Ако ставаше така, продайте това ноу-хау на Папандреу! Като посъкрати този-онзи, и - току-виж - излязъл на чисто с 360-те милиарда дългове.

    Нередност?
  • 3
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 23
    • + 1

    Няма как да убедим г-н Дянков, че трудът на железничарите заслужава повече внимание.А защо преди това правителството или синдикатите не помислиха възможно ли е тези 2,000 работника да им се намери работа като огняри,машинисти в Речно корабоплаване Дунав,Русе или в
    Праходство Варна.Така щеше да бъде безболезнено и нямаше да се стига до ПРЯК сблъсък.

    Нередност?
  • 4
    gospodin avatar :-|
    Г-н D
    • + 30

    До коментар [#3] от "xalikarans":

    Трябва да си спомняш историята с Кремикжвци - абсолютно идентична е. Предприятието се източи до шушка под незаинтересования поглед на държавата. В БДЖ е същото - единственото печелившо звено - товарни привози - ще се продава! Със съкращението на хора и линии ще се спестят разходи, с които ще се погасяват кредити. Ами иновации, перспективи? Ако изкарваме колкото да си гасим дълговете ще умрем от глад.
    Някой замисля ли се условната линия Станянци - Лом колко струва на дружеството и какви приходи носи? Веднага ше избутат напред социалната функция: баба Мара от Станянци може да поиска веднъж на три години да прескочи до внучката в Лом. Така е, но на държавата ще й излезе по-евтино да й изпрати лимузина, вместо да поддържа инфраструктура, да възстановява след набезите на циганите, да кърпи вагони и локомотиви, да издържа и персонал на принципа "може да потрябва".
    В този си вид БДЖ можеше само да удължи живота на Кремиковки (като скрап), ако той не беше избързал за хлопне вратите...

    Нередност?
  • 5
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 1
    • + 17

    [quote#3:"xalikarans"] да им се намери работа като огняри,машинисти в Речно корабоплаване Дунав,Русе или в
    Праходство Варна.[/quote]
    Приятелю, свери си календара. От миналия век няма огняри в транспорта. :)

    Нередност?
  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell
    • + 2

    До коментар [#5] от "gost22":добре нека е на твоята,помпиери:)

    Нередност?
  • m17
    • - 1
    • + 23

    До коментар [#3] от "xalikarans":

    Нито Дянков, нито данъкоплатците ни интересува "труда" на железничарите. Интересува ни колко пари даваме от данъците си и какво получаваме. И специално за БДЖ даваме много а получаваме малко. Е време е това да свърши.
    Отделно времето в което държавата "намира" работа на куцо кьораво и сакато отмина много отдавна. Сега всеки се оправя сам.

    Нередност?
  • 8
    m17 avatar :-|
    m17
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#2] от "Б.Давидков":

    Ами всъщност да - основата на реформата е съкращаване на персонал докато разходите почнат да се покриват от приходите. И конкретно за БДЖ тези 200 човека са смао началото, реално компанията има нужда от максимум 3-4000 човека т.е 2/3 от сегашния персонал са излишни.

    Нередност?
  • 9
    m17 avatar :-|
    m17
    • + 7

    До коментар [#4] от "Б.Давидков":

    Абсолютно сте прав, това е правилния начин. БДЖ трябва да функционира като пазарен субект - приходите да покриват разходите. Отделно, ако държавата прецени и може да си го позволи, може определени групи от населението, примерно бедни пенсионери, бедни ученици и сие да бъдат подпомагани с част от цената на билета. Но тва трябва да става индивидуално всеки човек, както е в градския транспорт. А не както е сега - държавата плаща субсидия за цяла линия и всички си пътуват за малко или никакви пари.

    Нередност?
  • 10
    bloger avatar :-|
    bloger
    • + 2

    Заповядайте в Блогът за железници - мнения на жп клиенти, анализи, коментари.
    www.rail.blog.bg

    Нередност?
Нов коментар