Новият брой: Пътят към Европа
Close

Реформата в БДЖ е под въпрос след запор на активи

Държавата не може да се разпорежда временно с пътническите и товарните превози

Докато държавата се накани да извърши реформа в БДЖ, железниците може окончателно да колабират. Днес се разбра, че дружествените дялове на "Холдинг БДЖ" в две от дъщерните му дружества - "БДЖ Пътнически превози" и "БДЖ Товарни превози", са били запорирани от фирма, свързана с бизнесмена Васил Божков (виж двете запорни съобщения вляво).

Става въпрос за "Трансимпекс" АД, която е доставила на желензиците 200 колооси, за които не си е получила навреме парите. През февруари компанията получи изпълнителен лист срещу БДЖ в размер на 10.3 млн. лв. След това тя поиска запор на сметките на холдинга, като текущите разлащания на компанията вече се извършват през сметки, които не са на холдинга.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • + 3

    Лешоядите се нахвърлят върху умиращия мастодонт.

    Нередност?
  • 2
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • + 5

    Аз като се замисля доста скрап може да се извлече, да не изчезнат пак няколко композиции. Иначе когато реформират МВР, тогава и БДЖ.

    Нередност?
  • 3
    pavlin0511 avatar :-|
    pavlin0511
    • - 1

    До коментар [#1] от "NPaine":
    Тези които я източваха сега бързат да си съберат вземанията.

    Нередност?
  • 4
    shwarzspeht avatar :-P
    Клюводървец
    • - 1
    • + 4

    Ж.П.коловоза от Бойчиновци до Берковица е обрасъл със храна за овци и кози.Често явление и пастирът да седи между линиите на сгъваемо столче,чакайки стоката да се нахрани.Относно дълговете на БДЖ,тези дето запорират сметките, те са крали.Синдикати ,явление непознато от 1944 г.Всъщност някой обикновен БЪЛГАРИН,задава ли си въпроса с какви пари съществуват тези ракови образования.

    Нередност?
  • 5
    panik avatar :-|
    panik
    • + 2

    До коментар [#3] от "pavlin0511":

    Е да ама тези имат изрядни договори, по които някой, волно или неволно, не е плащал или е забавял плащания, което при едни търговски отношения води до санкции.

    Нередност?
  • 6
    pavlin0511 avatar :-|
    pavlin0511
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#5] от "panik":

    А до колко са изгодни тези договори.

    Нередност?
  • 7
    panik avatar :-|
    panik
    • + 2

    До коментар [#6] от "pavlin0511":

    Ако се зачетете в коментара ми - аз съм написал "изрядни" от юридическа гледна точка. Това, разбира се, че не винаги се припокрива с "изгодни". Дето се вика, който ги е подписвал да им бере гайлето /отговорността/, ако има кой да им я потърси отговорността, де...

    Нередност?
  • 8
    dreamer79 avatar :-|
    атанас
    • + 1

    До коментар [#6] от "pavlin0511":

    Докато не се осъдят бивши и настоящи шефове в БДЖ, които са подписвали договорите, за ограбване на дружеството, договорите официално са изгодни. Дотогава е съвсем нормално кредиторите да си търсят парите, защото държавата е обявила чрез приемането на ситуацията, че всичко е законно и не ощетява по никакъв начин дружеството. Да, и аз искам нещата да се оправят по нормалния начин- съд за кралите, намаляне на задълженията до наистина ползвани за дружеството средства и изплащане на останалото от участниците в схемите за източване, но живеем в България, където обявен от съда за виновен за корупция(освен Вальо Топлото и шефа на Трамкар) и осъден да върне даже и лев(ония осъдените като крали не бяха съдени да възстановят пари) няма.
    Иначе е ясно, че компания, която плаща за сайт с форма за мейл 100000лв като проект за електронна продажба на билети като една от най-малките кражби(Сигурно поне 50-60000 са прибрани от шефовете, а изпълнителите са били доволни, че за нищо получават огромна сума.), постоянно гони да инвестира за нещо, но не знае къде са 1000-1500 вагона, в която с участие на отговорни лица се краде гориво в промишлени обеми, купуват се скъпи нови влакове, които после тежат като дълг, и т.н., определено няма как да не фалира. Но пък и мениджърите винаги са били хора с политически протекции, които знаят, че сега им е паднало, а и имат да си платят за поста на партийната каса, а след няколко години ще са сменени от следващото управление. Затова и компанията е тотално опустошена и върви по гръцкия сценарий. Принципно в цялата ни държава е нещо подобно, но просто БДЖ е търговско дружество и по-трудно разчита на бюджетна субсидия. Иначе миналата година колко общини бяха на ръба на фалита заради лоши инвестиции на кметовете и огромни задължения? Един осъден кмет да има?
    Сега някой да е казал, че компанията е на ръба на фалита, защото е източвана? Всичко се говори, че е до голям персонал и непечелещи линии. Да де, ама заемите не са били за заплати. Нещо като в Гърция- олигарсите правят луди пари, само за олимпиадата вместо 900 милиона усвояват 10 милиарда, но накрая единствените виновни са гражданите, които са имали по-високи заплати или осигурена държавна работа. Е, едните са получили примерно 1/10 от откраднатото, докато другите са станали милиардери, но само първите ще си го отнесат след искането на кредиторите да се почне да се плаща по заемите.

    Нередност?
  • 9
    izabell avatar :-|
    izabell

    Раздаде Империята си зада спечели враговете на своя страна.Отдаде дължимото и на верните приятели,защото знаеше че Благодарността
    е най- нетрайната човешка добродетел и Подаръците не бива да секват:)

    Нередност?
Нов коментар