Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

София такава, каквато може да бъде


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lol avatar :-(
    lol
    • - 7
    • + 13

    Е съжалявам за инициативата, ама тая празна кофа Фандъкова, "реши" че софииския кошмар Петър Диков трябва да остане, та да имат софиянци срещу какво да протестират та да си уплътняват времето...

    Нередност?
  • 2
    nikolaiski avatar :-|
    Николай Узунов
    • - 3
    • + 11

    добра статия сте направили.инфографиката и данните в нея са супер.поздравления

    Нередност?
  • 3
    the8 avatar :-|
    The 8
    • + 11

    Инфогравиката е отлично доказателство, че МОЖЕТЕ. Ще си позволя само да подложа на съмнение данните, които "източниците" ви са ви предоставили - като почнем от НСИ, та до Animal Rescue - София.

    По някои от другите моменти - един съфорумец е споменал подобна на една моя идея - за пътуване с един билет от точка до точка, независимо от броя прикачвания, което ще позволи в достатъчна степен дублирането на линии. Нали билетите така или иначе ще стават електронни - елементарно ще бъде, при това положение, осъществяването на такава идея - машинката маркира код (или име) на спирката от която се качваме + тази до която пътуваме ИЛИ нещата се генерализират до ЗОНИ и така се генерализират възможните няколко цени на билетчето (примерно 2-3). И пак ще е по-изгодно за пътниците, отколкото да дупчат по 2-3 билета, на всяко прикачване. На билета е необходимо маркирането на час на валидност = времето, за което по разписание се стига до съответната спирка, увеличено с примерно 40-50 процента (поради прикачванията, закъснения на автобуси при извънредни условия...). Ако вариантът е зони - час на валидност = времето, за което по разписание се стига до първата спирка за съответната зона + минути, равни на времето, за което автобусът стига до последната спирка в зоната, преди да навлезе в следващата ценова зона. Звучи по-сложно на думи, отколкото да се осъществи, ама ... кой ли ти мисли чак толкова ...

    Една от причините сега автобусите да закъсняват е именно трафикЪт от коли с по един човек вътре, а той пък същевременно затова, въпреки неизгодата, е сам и търкаля возилото, защото автобусите закъсняват. Ама няма как една сутрин да щракнем с пръсти и общината да е нагласила достатъчно топли и ВЪЗнови автобуси/трамваи и тролеи И В СЪЩОТО ВРЕМЕ, всички д са повярвали в това и да са се отправили вместо към колите си - към близката спирка! Гарантирано ще стигнат не по-късно до работата си, но определено по-евтино, което в днешно време не е за пренебрегване...А и по-екологосъобразно, защото един автобус със 100 пътника не кади колкото 100 автомобила, а един трамвай с 200 - ХИЧ!


    Иначе тези от СОС ми е интересно, толкова народ, дали един от тях има да спи спокойно, без угризения?

    Нередност?
  • 4
    schiller avatar :-?
    СДС
    • - 1
    • + 11

    "Докато Рим гори", ужким такова е заглавието на статията, пък излиза, че е "София такава, каквато може да бъде".

    Нередност?
  • 5
    kumbeto avatar :-P
    kumbeto
    • - 1
    • + 7

    [quote#4:"СДС"]"Докато Рим гори", ужким такова е заглавието на статията, пък излиза, че е "София такава, каквато може да бъде". [/quote]

    И аз по това се подлъгах...

    Нередност?
  • 6
    newmind avatar :-|
    newmind
    • + 8

    СОС да Отговори на Въпросите:

    1. Какво ще се прави с незаконните остъклени балкони? Ще се узаконяват ли преди саниранията на МРРБ или ще се разрушават както е сега от ДНСК?

    2. Технически паспорти, Енергийни паспорти ще се изготвят ли докато имаме незаконни части като усвоените балкони или ще удължаваме сроковете за изготвянето им напр. 2222г. :-)

    3. Кога ще се прехвърли земята под блоковете на собствениците в ЕС?

    4. Кога ще има единни типови проекти (изготвени от районните арх. отдели ) за остъкляванията/усвояванияа на балконите и саниранията на старите панелни блокове?

    5. Кога СОС ще изготви Публичен регистър на всички НЕЗАКОННИ общински сгради, подлези и детски площадки без акт 16, без Удостоверение за въвеждане в експлоатация, без Технически паспорти?

    6. Кога СОС, районните кметства ще свалят незаконно поставените по техните фасади - климатици, сателитни чинии и кабели на интернет доставчици? Кой ще ги глоби,че не си спазват собствените Наредби да редът в София?

    ТЕЗИ ВЪПРОСИ КОГА ЩЕ НАМЕРЯТ АДЕКВАТНИ ОТГОВОРИ?

    За да бъде София Европейска културна столица!
    За да бъде София цивилизована столица на България!

    Повече цивилизованост и прозрачност в СОС !

    Нередност?
  • 7
    seniov avatar :-|
    seniov
    • + 3

    Не знам дали ще е удачно,но ако по квартали фирмите се стимулират да въведат различно работно време,биха се облекчили отделни пикови точки във времето на най-големите задръствания.

    Нередност?
  • benko
    • - 1
    • + 4

    Едно от грозните петна върху лицето на българската столица е т.н. "Женски пазар" и почти целия район Възраждане. Синоним на " простотия" "цигания", "мръсотия", " лицемерие" , "безхаберие" ... може да се изброява до безкрайност. Отвратиелно е състоянието на първото Софийско училище, безобразно е състоянието на сградите " гордо" титулувани "паметници на култура", " пишман европейско" е състоянието на улиците и тротоарите. На фона на всичко това недоумение буди апатията и нищоправенето на местната власт. Съпротивата срещу подобряването на раойна е епична. Това е така, защото по думите на кмета " тук играят големи пари". Тогава къде остават жителите на този квартал? Все пак става въпрос за МЕСТНА ВЛАСТ! Нека не се забравя ,че едноличен собственик на фирма "Общински пазари " ЕАД е самата Столична община. Поведението на местните управници буди, меко казано, нелицеприятни въпроси...

    Нередност?
  • 9
    klomdor avatar :-|
    klomdor
    • - 1
    • + 1

    оправете си линка от капитал ??????
    не говорим за София

    Нередност?
  • 10
    gospodinbezkrai avatar :-|
    gospodinbezkrai

    картата на шума от въздушния транспорт създава много грешното внушение, че това е единственият нарушаващ здравето на софиянци шум, и че това е главният проблем, който трябва да се решава!

    би трябвало да сложите интегрираната карта на всички източници, която е на разположение на същата страница на ГИС.
    Там се вижда, че шумът от автомобилния трафик е много по-страшен и всепроникващ и засяга почти всички домове в града! Автомобилът е проблемът, който трябва да се реши!

    Нередност?
Нов коментар