Отпушване на хаоса
В проекта за план за организация на движението в София има няколко смислени и лесни за осъществяване идеи


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Газ, спирачка, клаксон... И отново, всички заедно: газ, спирачка, клаксон. Това е всекидневният рефрен на всички по-големи градове в света.
София не прави изключение и популярният припев целодневно звучи в различни части от него, заедно и поотделно. И въпреки че трафикът е най-често споменаваното нещо, което софиянци искат да се промени, не са много тези, които са склонни да слязат от личния си автомобил и с това да допринесат за облекчаването на лудницата по градските артерии. От друга страна е и трудно го направят най-малкото защото общината не е създала нужните предпоставки за това: градският транспорт е нередовен, няма адекватно засичане на линии по него - едни маршрути се припокриват, а други липсват; не съществуват алтернативи за придвижване - като велоалеи и адекватни пешеходни маршрути.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
34 коментара
Аз също имам предложение за отпушване на част от тапата, която всяка вечер се образува от София прес до моста на 4-ти километър. Точно след спирката на София прес изведнъж 4 лентовия път се стеснява до двулентов плюс бус линия. А най- сттанното е, че отдясно на бус линията има още една забранена за движение лента. Пълен абсурд. И в момента всички, които искат да навлязат в кръговото на 4-ти км или трябва да са в нарушение карайки по бус лентата или трябва за тези 200 метра да висим по около 15 мин преди да слезем надолу към кръговото, докато две ленти стоят свободни.
Идеите са разумни, но аз за друго ще се изокам - пак се похарчиха едни пари със съмнителна ефективност, т.е. казаха ни, че водата е мокра... и си платихме солено няколко милиона евро на чужда фирма, която е наема за няколко стотици хиляди БГ подизпълнител.
Увеличаването на скоростта по посочените булеварди е ключово за трафика в много отношения. Освен посоченото намаляване на времето за пътуване и вредните емисии, такъв ще бъде ефектът и върху произшествията по тези артерии. (На всеки дървен философ може да му звучи крайно нелогично, но е доказано вярно.)
За трафика и отпушването на улиците в центъра голям виновник са и спрените навсякъде автомобили. Макар това поетапно да се изчиства с поставянето на колчета по тротоарите, има силна необходимост от паркинги, най вече около станциите на метрото, както и такива за живеещите в самия център.
Има и още, и още, и още...
Всичко в статията е правилно, но има толкова по-лесни и евтини начини за подобряване на трафика и в момента. Например: премахване на правото на паркиране по някои от основните булеварди, което ще увеличи пропускливостта им значително. Друго важно нещо е оптимизиране на светофарните уредби, зелена вълна почти никъде не съм видял. А за градския транспорт: има толкова много припокриващи се линии, като по този начин безпричинно се прахосват ресурси. Трябва цялостна стратегия за ГТ с повече довозващ транспорт в кварталите до метрото, премахване на дублиращите се маршрути и т.н.
Бих добавил към горните идеи: Градски транспорт от точка до точка с един билет, независимо от броя на прекачванията, и квартални автобуси от и до спирките на метрото.
Трябва да се довърши южната дъга и то бързо.
Имаме свършващи в нищото булеварди като ГМ Димитров(до зоопарка), Н.Вапцаров (До Кошарите), защо да не се продължат ?
Нищо смислено не прочетох. Хората използват центъра за транзитно преминаване, защото НЯМА ДРУГИ ВАРИАНТИ.
Околовръстното беше една от малкото смислени идеи на Бойко, но трябва да се довърши.
И да се създадат вътрешни рингове. Включително с бутане на безмислени сгради. Само че за тази цел трябат изменеия на ЗУТ.
С тия идиотски идеи на тоя измислен консултант, просто задръстванията ще се преместят на други места, при това на по-тесни улички.
От изключителна важност е (до)изграждането на СОП.
Знам, че се работи и в момента, но примерно за конктретни планове за ремонт на Източната дъга и строеж на моста над ЖП линията за Казичене не съм чувал. Както и за планове за свързването на Младост с детелината на Тракия.
СОП от Бъкстон до Люлин трябва да се превърне в приоритет въпреки прогнозната цена от 100тина милиона евро. Иначе идващите по Тракия пак ще си минават за Люлин и Овча Купел по Цариградско, Орлов Мост и Тодор Александров.
Северната тангента уж щеше да е готова до 2012та, щяхме да се състезаваме със сърбите кой пръв ще стигне границата, а то вече 2012та дойде.
Трябва да се отчете, че се работи но пробелмите са наслагвани с десетилтеия и нужно допълнително усилие.
И между другото мисле е време да почне да се мисли за развиване на агломерационния транспорт. Вместо да се махат сега съществщуваши ЖП линии , защо да не се използват за изграждането на един хубва СБан?
Не знам дали ще е удачно,но ако по квартали фирмите се стимулират да въведат различно работно време,биха се облекчили отделни пикови точки във времето на най-големите задръствания.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.