Отпушване на хаоса

В проекта за план за организация на движението в София има няколко смислени и лесни за осъществяване идеи

Предвижда се "Орлов мост" да престане да служи за транзитна точка на трафика в София и движението да се пренасочи по заобиколни маршрути
Предвижда се "Орлов мост" да престане да служи за транзитна точка на трафика в София и движението да се пренасочи по заобиколни маршрути
Предвижда се "Орлов мост" да престане да служи за транзитна точка на трафика в София и движението да се пренасочи по заобиколни маршрути    ©  Надежда Чипева
Предвижда се "Орлов мост" да престане да служи за транзитна точка на трафика в София и движението да се пренасочи по заобиколни маршрути    ©  Надежда Чипева

Газ, спирачка, клаксон... И отново, всички заедно: газ, спирачка, клаксон. Това е всекидневният рефрен на всички по-големи градове в света.

София не прави изключение и популярният припев целодневно звучи в различни части от него, заедно и поотделно. И въпреки че трафикът е най-често споменаваното нещо, което софиянци искат да се промени, не са много тези, които са склонни да слязат от личния си автомобил и с това да допринесат за облекчаването на лудницата по градските артерии. От друга страна е и трудно го направят най-малкото защото общината не е създала нужните предпоставки за това: градският транспорт е нередовен, няма адекватно засичане на линии по него - едни маршрути се припокриват, а други липсват; не съществуват алтернативи за придвижване - като велоалеи и адекватни пешеходни маршрути.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
34 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hermes avatar :-|
    HERMES
    • - 4
    • + 61

    Аз също имам предложение за отпушване на част от тапата, която всяка вечер се образува от София прес до моста на 4-ти километър. Точно след спирката на София прес изведнъж 4 лентовия път се стеснява до двулентов плюс бус линия. А най- сттанното е, че отдясно на бус линията има още една забранена за движение лента. Пълен абсурд. И в момента всички, които искат да навлязат в кръговото на 4-ти км или трябва да са в нарушение карайки по бус лентата или трябва за тези 200 метра да висим по около 15 мин преди да слезем надолу към кръговото, докато две ленти стоят свободни.

    Нередност?
  • 2
    oft231057892 avatar :-|
    oft231057892
    • - 16
    • + 14

    Идеите са разумни, но аз за друго ще се изокам - пак се похарчиха едни пари със съмнителна ефективност, т.е. казаха ни, че водата е мокра... и си платихме солено няколко милиона евро на чужда фирма, която е наема за няколко стотици хиляди БГ подизпълнител.

    Нередност?
  • 4
    the_stig avatar :-|
    The Stig
    • + 30

    Увеличаването на скоростта по посочените булеварди е ключово за трафика в много отношения. Освен посоченото намаляване на времето за пътуване и вредните емисии, такъв ще бъде ефектът и върху произшествията по тези артерии. (На всеки дървен философ може да му звучи крайно нелогично, но е доказано вярно.)
    За трафика и отпушването на улиците в центъра голям виновник са и спрените навсякъде автомобили. Макар това поетапно да се изчиства с поставянето на колчета по тротоарите, има силна необходимост от паркинги, най вече около станциите на метрото, както и такива за живеещите в самия център.
    Има и още, и още, и още...

    Нередност?
  • 5
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 3
    • + 31

    Всичко в статията е правилно, но има толкова по-лесни и евтини начини за подобряване на трафика и в момента. Например: премахване на правото на паркиране по някои от основните булеварди, което ще увеличи пропускливостта им значително. Друго важно нещо е оптимизиране на светофарните уредби, зелена вълна почти никъде не съм видял. А за градския транспорт: има толкова много припокриващи се линии, като по този начин безпричинно се прахосват ресурси. Трябва цялостна стратегия за ГТ с повече довозващ транспорт в кварталите до метрото, премахване на дублиращите се маршрути и т.н.

    Нередност?
  • 6
    goschko avatar :-|
    goschko
    • - 2
    • + 49

    Бих добавил към горните идеи: Градски транспорт от точка до точка с един билет, независимо от броя на прекачванията, и квартални автобуси от и до спирките на метрото.

    Нередност?
  • 7
    kintiminti avatar :-|
    кинти
    • - 2
    • + 33

    Трябва да се довърши южната дъга и то бързо.
    Имаме свършващи в нищото булеварди като ГМ Димитров(до зоопарка), Н.Вапцаров (До Кошарите), защо да не се продължат ?

    Нередност?
  • 8
    mrraff avatar :-|
    Vencislav Dimitrov
    • - 5
    • + 35

    Нищо смислено не прочетох. Хората използват центъра за транзитно преминаване, защото НЯМА ДРУГИ ВАРИАНТИ.
    Околовръстното беше една от малкото смислени идеи на Бойко, но трябва да се довърши.
    И да се създадат вътрешни рингове. Включително с бутане на безмислени сгради. Само че за тази цел трябат изменеия на ЗУТ.
    С тия идиотски идеи на тоя измислен консултант, просто задръстванията ще се преместят на други места, при това на по-тесни улички.

    Нередност?
  • 9
    npaine avatar :-|
    NPaine
    • + 36

    От изключителна важност е (до)изграждането на СОП.

    Знам, че се работи и в момента, но примерно за конктретни планове за ремонт на Източната дъга и строеж на моста над ЖП линията за Казичене не съм чувал. Както и за планове за свързването на Младост с детелината на Тракия.

    СОП от Бъкстон до Люлин трябва да се превърне в приоритет въпреки прогнозната цена от 100тина милиона евро. Иначе идващите по Тракия пак ще си минават за Люлин и Овча Купел по Цариградско, Орлов Мост и Тодор Александров.

    Северната тангента уж щеше да е готова до 2012та, щяхме да се състезаваме със сърбите кой пръв ще стигне границата, а то вече 2012та дойде.

    Трябва да се отчете, че се работи но пробелмите са наслагвани с десетилтеия и нужно допълнително усилие.

    И между другото мисле е време да почне да се мисли за развиване на агломерационния транспорт. Вместо да се махат сега съществщуваши ЖП линии , защо да не се използват за изграждането на един хубва СБан?

    Нередност?
  • 10
    seniov avatar :-|
    seniov
    • - 8
    • + 6

    Не знам дали ще е удачно,но ако по квартали фирмите се стимулират да въведат различно работно време,биха се облекчили отделни пикови точки във времето на най-големите задръствания.

    Нередност?
Нов коментар