"Български пощи" са новото БДЖ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Български пощи" са новото БДЖ

Ивайло Московски

"Български пощи" са новото БДЖ

Според транспортния министър Ивайло Московски в момента това е компанията с най-ниска производителност, най-голяма мрежа и най-много губещи клонове

6129 прочитания

Ивайло Московски

© Цветелина Белутова


"Българските пощи" скоро ще последват съдбата на БДЖ. Това заяви по TV7 министърът на транспорта и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от БНР.

"Български пощи" в момента са компанията с най-ниска производителност, най-голяма мрежа и най-много губещи клонове, коментира министърът. Според него проблемите в дружеството са предизвикани от предишното правителство, което е избързало с либерализацията на пощенските услуги. Транспортният министър смята, че цените на пощенските услуги трябва да бъдат променени, за да може държавните пощи да станат конкурентни на частните оператори.

Преди три месеца стана ясно, че "Български пощи" ще търси заем до 5 млн. евро. Причината беше предупреждението на Vivacom, че ще събере вземанията си от 4.6 млн. лв. принудително. Подобни искания са представени и от други клиенти и доставчици. За десетмесечието загубата на компанията достигна 6.2 млн. лв.

Подробности можете да прочетете на dnevnik.bg.

"Българските пощи" скоро ще последват съдбата на БДЖ. Това заяви по TV7 министърът на транспорта и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от БНР.

"Български пощи" в момента са компанията с най-ниска производителност, най-голяма мрежа и най-много губещи клонове, коментира министърът. Според него проблемите в дружеството са предизвикани от предишното правителство, което е избързало с либерализацията на пощенските услуги. Транспортният министър смята, че цените на пощенските услуги трябва да бъдат променени, за да може държавните пощи да станат конкурентни на частните оператори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    А след пощите, иде ред на Софийски градски транспорт, ТЕРЕМ, ВМЗ Сопот, Топлофикация София. Но не либерализацията е виновна...

  • 2
    glupcho68 avatar :-?
    glupcho68

    До коментар [#1] от "cinik":

    Ми то всички държавни фирми вървят по един и същи път.Взимат заеми после не ги връщат докато фалират или ги продадат.Заинтересовани да ги купят после все се намират.

  • 3
    ju_li avatar :-?
    ju.li

    А как така се изненадват сега, след три гидини управление?!?
    Защо това не се показа още в началото, та да не си мислим сега лоши неща за тях?
    До сега само за "доктори хонорис кауза" ли са се борили?

  • 4
    dreamboxer avatar :-|
    hypercube

    Български пощи би могла да се превърне в една много успешна куриерска фирма ако попадне на подходящ мениджмънт. Според мен и тук като при БДЖ неминуемо ще се наложи рязане на клонове, оптимизация на персонал и разходи. Факт е обаче - услугата им е евтина и достъпна до най-голяма част от населението и би било жалко да я изгубим. Дано само да не я приватизират с някаква тъмна сделка и подобно на Виваком да започнат да се продават имоти на парче защото това ще бъде пагубно за всички.

  • 5
    dimhristov avatar :-|
    dreamer

    кажи му "държавна компания" и повече не го обиждай.

  • 6
    442 avatar :-|
    442

    Какъв Ви е проблема ??? Нали му фанахте цаката ! Освобождаваш персонал, отрязваш клоновете, които пречат на нашите хора и готово ето ти реформа. Някой ще се уреди с печеливш бизнес, а за държавата една кокошка снасяща златни яйца по-малко. После Дянкоф ще готви постни пици, без брашно.

  • 7
    stavrogin avatar :-|
    Stavrogin

    услугите на Български пощи съвсем не са най-евтините, напротив, от скъпите са, хората ходят по инерция в Български пощи, има поне 5 фирми с лиценз за универсалната пощенска услуга

  • mik2

    Хайде сега! Нека Дянков каже защо умишлено премахна 800 малки пощенски станции, че уж били нерентабилни? Какво стана обаче с тези сгради? Май "невинно" ще бъдат разпродадени от "удобен" на властта обект? Парите ще отидат в точно определна банка, която пък е определена да финансира точно този, който ще купи пощите като цяло! Това се знае от две години, но се разчиташе на късата народна памет. Сега вече "огладняха" и "трупът" е на масата! Късайте, чакали нароната снага! Змията като умира, най-много хапе.. Като добавим и групата вестникарски и телевизионни верни слуги на Делян Пеевски, картинката напълно е завършена, браво! Банката за развитие оперира с държавните пари, предоставени милостиво със смешната лихва върху обкновена спестовна сметка, като в същото време "раздава" кредити с над 10%! Ето - на това му викаме ние "успешен" бизнес! Спечелените милиони пък отиват за реклами в "нашите" хора от масмедиите! Хитро..и законно:)

  • 9
    volrath avatar :-P
    volrath

    Ако този който иска да купи БГ Пощи се казва - Deutsche Post, няма проблеми!

    Но тук пак ще има врътки и т.н.Представяте ли си като си купите фирма, която държи голяма сграда в центъра на всеки град и село в страната?

  • 10
    fafla avatar :-|
    vanquez

    Докато ги купят, ще са останали само някакви селски магазини с табела "Поща". Разпродаването на апетитните имоти отдавна си върви. Във Варна Марешки взе (практически) Централна поща, тази в Аспарухово...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK