Който не стачкува, не печели
Загубата от 600 хил. лв. на ден при стачка, обявена от ръководството на БДЖ, е по-скоро невярна
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
По думите на председателя на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров от един ден стачка товарните превози ще са на загуба от 400 хил. лв., а пътническите - от 200 хил. лв. Владимиров обаче пропусна да уточни, че това е целият оборот, или приходите на ден, които компанията реализира. (За миналата година "Товарни превози" реализират 153 млн. лв. оборот или малко над 400 хил. лв. на ден).
В така поднесената информация за 600 хил. лв. на ден загуби не се споменава какви ще са разходите, които компанията няма да плати, тъй като влаковете просто няма да се движат. В тази графа спадат заплатите, които няма да бъдат платени на стачкуващите, горивото, инфраструктурните такси и т.н. Ако тези разходи бъдат добавени в уравнението, крайният резултат ще е съвсем друг.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
"... влаковете, превозващи товари, се движат основно нощно време и така при стачка от 8 часа сутрин до 16 часа следобед, компанията няма да загуби нищо..." - значи от цялата дандания ще загубят само ПЪТНИЦИТЕ, за които билетите сравнени с автобусните превози са по-евтини.
Синдикатите ще закрият железниците !
Ако едно нещо не изкарва пари поне да си покрива разходите е за продаване или фалиране. Помислете само, ако фирмата Ви е от 25 години все на загуба и всяка година трябва да вадите пари за да я подпомагате ще го правите ли? Държавата няма пари точно заради паразитни дружества като Кремиковци, БДЖ, Български пощи и т.н., защото ги дотира всяка година и те все повече затъват. Помислете само, как може да липсват 800 вагона и да няма виновни? Тия вагони са платени с държавни пари и някой се е облажил от далаверата. Лично аз не ги виждам и след тия съкращения как ще работят така че поне да не тежат на държавата. За всеки случай за да вземат големите европейски пари след две години и да се опитат да обновят железницата ще трябва да режат до кокал.
Да създадат холдинг между БДЖ и фирмите за скрап, едно добро сътрудничество, което ще доведе до реформа и оптимизация на активите.
Въпреки леките съмнения,стачката на железничарите на 24 ноември засега не се отменя. 014.html
Ръководството на БДЖ да плаши стачкуващите и обяви стачката за незаконна. Не били спазени задължителните изисквания относно сключване на споразумения за задоволително транспортно обслужване, което трябва да стане най-късно три дни преди началото на стачката и да задоволява поне 50 % от обема на превозите. Щели да записват стачкуващите работници и служители и да ги ...
Ето и бързата реакция на КНСБ:"Обявената за 24 ноември 2011 г. ефективна стачка е ЗАКОННА и всякакви манипулации от страна на ръководството на БДЖ, главни юристи и др. целят сплашване на работниците и служителите, които заявиха своята готовност за стачка. Такава груба манипулация, натиск, с искането за поименни списъци на тези, които ще стачкуват, не са извършвани през 22-те години на преход в България. Единствения легитимен орган, който може да се произнесе за законността на стачката е Българският съд."
http://yphalachev.blogspot.com/2011/11/blog-post_4
Тези мерки трябваше преди години да се вземат, да се погасят задълженията и БДЖ да се даде на някой концесионер, който да направи дружеството конкурентноспособно.
Сега вместо да си играят с тия съкращения, по-добре да обявят фалит, колкото и зле да се отрази това на пазара на труда, понеже така не става. От тия държавни дружества не печели никой, освен хората, които ги докарват до това им състояние.
Като железниците ще правят по 600 000 лв на ден пропуски да си работят и да ги събират тея пари.
Ама управлението им е некадърно та са стигнали до тук
До коментар [#6] от "Никола":
Влаковете трябва да се карат така че концесионирането ще удари по раздутата управленска структура иначе и сега и за в бъдеще жепеиците работници ще взимат по 800 лв а директорите за в бъдеще нещо нецензурно.
Много "късогледа" статия, шегичките с БДЖ нато основна инфраструктура на страната, не са много уместни точно сега пред стачката.... Даже брюкселските зелки се усетиха и "разскачаха" относно плановете за рИформи в БДЖ на правителството.... а на тях по принцип България им е последна грижа.....
[quote#6:"Никола"]Сега вместо да си играят с тия съкращения,[/quote]
"Съкращения" е готина дума ама не е пенкелер (в преносен смисъл-магическо решение помагащо да се реши всеки проблем. Побългарен "pain'killer").
Да кажем в един окръг нещата не били добре. Ако се уволнят всички портиери, чистачки, телефонистки и...знам ли кой още, от "низшия/спомагателен персонал", във всички окръжни, околийски, градски и районни комитети - нещата ще станат ли наред? Разбира се че не. И всички "партийни работници" да уволнят това би довело до трескаво търсене на друга "работа" за тях, но нещата не биха се променили, без коренна промяна на подхода.
Та и в БДЖ същото. Ама да постачкуват, и да клъцнат малце завалиите ползващи евтините билети. Те, завалиите, са много фотогенични в ТВ репортажи.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.