Който не стачкува, не печели

Загубата от 600 хил. лв. на ден при стачка, обявена от ръководството на БДЖ, е по-скоро невярна

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

По думите на председателя на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров от един ден стачка товарните превози ще са на загуба от 400 хил. лв., а пътническите - от 200 хил. лв. Владимиров обаче пропусна да уточни, че това е целият оборот, или приходите на ден, които компанията реализира. (За миналата година "Товарни превози" реализират 153 млн. лв. оборот или малко над 400 хил. лв. на ден).

В така поднесената информация за 600 хил. лв. на ден загуби не се споменава какви ще са разходите, които компанията няма да плати, тъй като влаковете просто няма да се движат. В тази графа спадат заплатите, които няма да бъдат платени на стачкуващите, горивото, инфраструктурните такси и т.н. Ако тези разходи бъдат добавени в уравнението, крайният резултат ще е съвсем друг.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zaniza avatar :-?
    ЗаНиЗа
    • - 2
    • + 20

    "... влаковете, превозващи товари, се движат основно нощно време и така при стачка от 8 часа сутрин до 16 часа следобед, компанията няма да загуби нищо..." - значи от цялата дандания ще загубят само ПЪТНИЦИТЕ, за които билетите сравнени с автобусните превози са по-евтини.

    Нередност?
  • 2
    birdman avatar :-@
    birdman
    • - 14
    • + 21

    Синдикатите ще закрият железниците !

    Нередност?
  • 3
    dragozow avatar :-|
    Кум Вълчан
    • - 7
    • + 18

    Ако едно нещо не изкарва пари поне да си покрива разходите е за продаване или фалиране. Помислете само, ако фирмата Ви е от 25 години все на загуба и всяка година трябва да вадите пари за да я подпомагате ще го правите ли? Държавата няма пари точно заради паразитни дружества като Кремиковци, БДЖ, Български пощи и т.н., защото ги дотира всяка година и те все повече затъват. Помислете само, как може да липсват 800 вагона и да няма виновни? Тия вагони са платени с държавни пари и някой се е облажил от далаверата. Лично аз не ги виждам и след тия съкращения как ще работят така че поне да не тежат на държавата. За всеки случай за да вземат големите европейски пари след две години и да се опитат да обновят железницата ще трябва да режат до кокал.

    Нередност?
  • 4
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 1
    • + 16

    Да създадат холдинг между БДЖ и фирмите за скрап, едно добро сътрудничество, което ще доведе до реформа и оптимизация на активите.

    Нередност?
  • 5
    ursus avatar :-|
    uzur
    • - 1
    • + 1

    Въпреки леките съмнения,стачката на железничарите на 24 ноември засега не се отменя.
    Ръководството на БДЖ да плаши стачкуващите и обяви стачката за незаконна. Не били спазени задължителните изисквания относно сключване на споразумения за задоволително транспортно обслужване, което трябва да стане най-късно три дни преди началото на стачката и да задоволява поне 50 % от обема на превозите. Щели да записват стачкуващите работници и служители и да ги ...
    Ето и бързата реакция на КНСБ:"Обявената за 24 ноември 2011 г. ефективна стачка е ЗАКОННА и всякакви манипулации от страна на ръководството на БДЖ, главни юристи и др. целят сплашване на работниците и служителите, които заявиха своята готовност за стачка. Такава груба манипулация, натиск, с искането за поименни списъци на тези, които ще стачкуват, не са извършвани през 22-те години на преход в България. Единствения легитимен орган, който може да се произнесе за законността на стачката е Българският съд."
    http://yphalachev.blogspot.com/2011/11/blog-post_4014.html

    Нередност?
  • 6
    ngyurov avatar :-@
    Никола
    • - 1
    • + 6

    Тези мерки трябваше преди години да се вземат, да се погасят задълженията и БДЖ да се даде на някой концесионер, който да направи дружеството конкурентноспособно.
    Сега вместо да си играят с тия съкращения, по-добре да обявят фалит, колкото и зле да се отрази това на пазара на труда, понеже така не става. От тия държавни дружества не печели никой, освен хората, които ги докарват до това им състояние.

    Нередност?
  • 7
    petronito avatar :-P
    petronito
    • + 1

    Като железниците ще правят по 600 000 лв на ден пропуски да си работят и да ги събират тея пари.
    Ама управлението им е некадърно та са стигнали до тук

    Нередност?
  • 8
    petronito avatar :-|
    petronito

    До коментар [#6] от "Никола":

    Влаковете трябва да се карат така че концесионирането ще удари по раздутата управленска структура иначе и сега и за в бъдеще жепеиците работници ще взимат по 800 лв а директорите за в бъдеще нещо нецензурно.

    Нередност?
  • 9
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • + 2

    Много "късогледа" статия, шегичките с БДЖ нато основна инфраструктура на страната, не са много уместни точно сега пред стачката.... Даже брюкселските зелки се усетиха и "разскачаха" относно плановете за рИформи в БДЖ на правителството.... а на тях по принцип България им е последна грижа.....

    Нередност?
  • 10
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт

    [quote#6:"Никола"]Сега вместо да си играят с тия съкращения,[/quote]
    "Съкращения" е готина дума ама не е пенкелер (в преносен смисъл-магическо решение помагащо да се реши всеки проблем. Побългарен "pain'killer").
    Да кажем в един окръг нещата не били добре. Ако се уволнят всички портиери, чистачки, телефонистки и...знам ли кой още, от "низшия/спомагателен персонал", във всички окръжни, околийски, градски и районни комитети - нещата ще станат ли наред? Разбира се че не. И всички "партийни работници" да уволнят това би довело до трескаво търсене на друга "работа" за тях, но нещата не биха се променили, без коренна промяна на подхода.
    Та и в БДЖ същото. Ама да постачкуват, и да клъцнат малце завалиите ползващи евтините билети. Те, завалиите, са много фотогенични в ТВ репортажи.

    Нередност?
Нов коментар