Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 22 ное 2011, 17:30, 4485 прочитания

Който не стачкува, не печели

Загубата от 600 хил. лв. на ден при стачка, обявена от ръководството на БДЖ, е по-скоро невярна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
По думите на председателя на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров от един ден стачка товарните превози ще са на загуба от 400 хил. лв., а пътническите - от 200 хил. лв. Владимиров обаче пропусна да уточни, че това е целият оборот, или приходите на ден, които компанията реализира. (За миналата година "Товарни превози" реализират 153 млн. лв. оборот или малко над 400 хил. лв. на ден).

В така поднесената информация за 600 хил. лв. на ден загуби не се споменава какви ще са разходите, които компанията няма да плати, тъй като влаковете просто няма да се движат. В тази графа спадат заплатите, които няма да бъдат платени на стачкуващите, горивото, инфраструктурните такси и т.н. Ако тези разходи бъдат добавени в уравнението, крайният резултат ще е съвсем друг.


Преди време, изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев се пошегува, че пътническите превози са толкова неефективни, че от всеки ден стачка компанията ще намали загубата при пътническите със 142 хил. лв. Това изявление не е много далеч от истината.

При товарите все пак има положителен резултат. Според Владимиров за разлика от предходната година, когато те са на загуба от 26 млн. лв., сега те са на плюс от 10 млн. лв. Или това прави по 27.4 хил. лв. средно на ден в полза на БДЖ. Това са пари, които реално ще загуби превозвачът (тук не смятаме неустойките към спедитори, за които БДЖ не е представило изчисленията си). Друг е въпросът, че влаковете, превозващи товари, се движат основно нощно време и така при стачка от 8 часа сутрин до 16 часа следобед, компанията няма да загуби нищо.

Ако оставим настрана този факт, при спестени 142 хил. лв. на ден от спрените пътнически влакове, резултатът от бездействието на БДЖ пак би трябвало да е в полза на железницата.



[[infographic:68]]

Анкета

Ще печели или ще губи БДЖ от стачката?

За да гласувате в анкетата, натиснете върху предпочитания от вас отговор.
// Kапитал
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

София ще преразгледа ремонтната си програма за 2020 г. София ще преразгледа ремонтната си програма за 2020 г.

Общината обмисля прехвърлянето на някои от големите инфраструктурни проекти за 2021 г.

30 мар 2020, 356 прочитания

С конкурс ще се решава какво да има в сградата на Централната минерална баня С конкурс ще се решава какво да има в сградата на Централната минерална баня

Дори след избора на финалисти общината може да реши да не следва нито една от идеите и сама да вземе решение

30 мар 2020, 417 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Ръководството на БДЖ ще иска съдът да обяви готвената стачка за незаконна

Най-засегнати от протеста се очаква да бъдат металургичният, минният и енергетичният сектор, тъй като те няма как да минат на автотранспорт

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10