Ивайло Московски: Нямаме вариант Б при продължителна стачка в БДЖ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ивайло Московски: Нямаме вариант Б при продължителна стачка в БДЖ

Ивайло Московски: Нямаме вариант Б при продължителна стачка в БДЖ

Мария Иванова
4131 прочитания

© Юлия Лазарова


Министерството на транспорта не разполага с допълнителен бюджет да поеме извозване на пътници, в случай, че стачката в БДЖ продължи няколко дни. Това обяви министър Ивайло Московски в сутрешния блок на bTV. Той призова служителите на железопътната компания да постъпят мъдро, като подчерта, че без реформи дружеството няма как да бъде изправено на крака.

Служителите в БДЖ се готвят да преустановят работа от 8:00 до 16:00 часа на 24 ноември, в отговор на обявените от ръководството на компанията планове за преструктуриране, което ще доведе до съкращаване на 2000 души. Има готовност и за продължаването на стачката в следващите дни, ако не се стигне до преговори между ръководството и служителите на компанията. Според министър Московски, ако се стигне до такъв сценарий, страната няма да изпадне в транспортен хаос, тъй като алтернативните транспорти имат достатъчно капацитет да поемат пътниците.

Пред сутрешния блок на Нова телевизия, заместник-министърът на транспорта Камен Кичев също отправи призив към железопътните служители да не стачкуват ефективно. Той поясни, че ако по региони ефективна стачка, кметовете и общините са тези, които ще трябва да  вземат необходимите мерки по извозване на пътниците.

"Нямам ангажимент да връщам пари на някой, който си е купил билет – могат да отидат на вратите на синдикатите и да си поискат от тях парите", заяви Кичев в отговор на въпрос дали и как ще бъдат обезщетявани засегнатите от стачката пътници.

Днес министърът ще се срещне с представители на синдикатите в търсене на компромисно решение по темата. Все още остава висящ и въпросът дали обявената стачка е легитимна. По думите на Московски в сутрешния блок на bTV, ако съдът прецени, че протестът е незаконен, ще се търсят различни варианти за санкции. Той обаче подчерта, че твърденията, че ще бъдат уволнявани хората, които участват в стачката, са несериозни.

Председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров също посочи пред bTV, че няма да се уволняват автоматично служители. Вече над 600 души са приели офертата на компанията да напуснат доброволно, като получат обезщетение в размер на шест работни заплати, каза още той. 

Министерството на транспорта не разполага с допълнителен бюджет да поеме извозване на пътници, в случай, че стачката в БДЖ продължи няколко дни. Това обяви министър Ивайло Московски в сутрешния блок на bTV. Той призова служителите на железопътната компания да постъпят мъдро, като подчерта, че без реформи дружеството няма как да бъде изправено на крака.

Служителите в БДЖ се готвят да преустановят работа от 8:00 до 16:00 часа на 24 ноември, в отговор на обявените от ръководството на компанията планове за преструктуриране, което ще доведе до съкращаване на 2000 души. Има готовност и за продължаването на стачката в следващите дни, ако не се стигне до преговори между ръководството и служителите на компанията. Според министър Московски, ако се стигне до такъв сценарий, страната няма да изпадне в транспортен хаос, тъй като алтернативните транспорти имат достатъчно капацитет да поемат пътниците.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    wds23355772 avatar :-P
    wds23355772

    Хаха! Демек си признават, че единствения начин за успех на стачката е тя да бъде колкото се може по-дълга и неотклонна! Евала!

  • 2
    DALILAN avatar :-|
    dalilan

    Нагло, по-нагло, най-нагло...
    "Нямам ангажимент да връщам пари на някой, който си е купил билет – могат да отидат на вратите на синдикатите и да си поискат от тях парите", заяви Кичев в отговор на въпрос дали и как ще бъдат обезщетявани засегнатите от стачката пътници.

  • 3
    panik avatar :-(
    panik

    Еми - да - нагло естествено! То на всички е ясно, че трябва да има реформи, но пренебрежението към хората и незачитането на синдикатите в случая е повече от отвратително. Друг е въпроса, че синдикатите до голяма степен са виновни за достигането на това дередже. Но това е - който не му понася да се изнася...
    Липсва всякакъв диалог - само надъхани ръководителчета, изпаднали по кръстовищата в подходящ момент, но за това пък заредени със самочуствие, доближаващо се до това на вожда...

  • 4
    cheta avatar :-|
    cheta

    Организаторите на стачката ще загубят - представете си колко хора ще пострадат от липсата на превоз, КАК ЩЕ РЕАГИРАТ. Прафсъюзите май не дооценяват обществения отзвук! Засегнатите са десетки хиляди, а икономиката ще загуби мильони лв.

  • 5
    delian avatar :-|
    Делян (delian) Делчев

    Аз съм против тази стачка и съм за реформите в БДЖ, просто защото няма как. Обаче да не връща парите на засегнатите пътници е простотия. Парите трябва да им бъдат върнати!

  • 6
    npaine avatar :-|
    NPaine

    До коментар [#3] от "panik":

    Синдикатите предлагат единствено и само държавата да продължи да налива пари. И ако може членския им внос да се събира на място в БДЖ за по лесно.

    Блокират всякакви реформи, не изказват една рационална и горе долу интелигентна мисъл.

    Как да зачиташ такива хора?

    Признай си с ръка на сърцето, би ли седнал да преговаряш с нагъл и глупав човек?

  • 7
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Стачка на БДЖ от няколко дни наистина ще покаже реалното място на "пътнически превози" в националната инфраструктура...
    Така да се каже, вместо управата на БДЖ трезво да направи анализ и оценка на споменатото "място", си правим експеримент в натура... що не, в практиката се доказва истината.....

  • 8
    etkata avatar :-|
    Десен екстремист

    "кметовете и общините са тези, които ще трябва да вземат необходимите мерки по извозване на пътниците."

    Откъде, накъде? Преди 3 дни му казах на Бойко да готви военни да карат влаковете.
    А то е ясно какво ще стане. Днес ще пилят нервите на всички и ще си ги мерят. После ще се яви Бойко като Батман и ще се споразумеят за нещо посредата.

  • 10
    arimancer avatar :-|
    zeromancer

    Иска ми се тоя път да не отстъпи правителството.
    Нямаме ресурса да бъдем социална ангажирана държава преди да се научим да сме икономически стабилна такава.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK