LIVE: БДЖ стачкува

Какво се случва днес в страната? В блога на capital.bg ще можете да намерите цялата актуална информация и снимки във връзка с протестите

Дневник    ©  Анелия Николова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

86 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 76
    belalov avatar :-|
    belalov
    • - 3
    • + 9

    1.През последните 20 години влаковете и линиите са намалени многократно до степен когато следващо намаление ще ликвидира БДЖ. Когато знаеш, че като отидеш на жп гарата без да знаеш разписанието може половин ден да няма влак в твойта посока въобще няма да ходиш. 2. Намаленеито на влакове и маршрути е много по-голямо от намалението на населението. 3.Концентрацията в големите градове е довод в полза на жп транспорта и това е причина в света между големите градове да има жп връзка в т.ч. с тунели под Ламанша или Японско море. 4. Увеличеният брой на автомобилите не предимство, а недостатък защото са по-неефективни и замърсяващи в сравнение с жп транспорта. Затова в София се инвестират стотици милиони в метро и трамваи, автомобилите са 10-пъти повече. Част от причината е, че различни лобита карат държавата да влага милиарди в пътища, а са против парите за БДЖ. 5. Остатък от "комунизма" е негативизма към стачките, но при пазарната икономика те са реален инструмент за постигане на разумен компромис. Смешно е да се казва, че стачка ще предизвика фалит, а още по-малко, че решението на мениджмънта няма алтернатива. Ръководство което няма различни алтернативи и не може да убеди служителите си за каузата не е никакво ръководство.

    Нередност?
  • 77
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 7
    • + 1

    До коментар [#74] от "03.12_2d1h3s":

    Ако искате съчувствие и подкрепа от останалата част от обществото разкарайте тъпаците синдикалисти, защото те са основна брънка във всички далавери, които си описал. Докато ви представят хора като Тренчев и Бунев то не очаквайте хората да се застъпят за вас.

    Нередност?
  • 78
    voklev avatar :-(
    voklev
    • - 7
    • + 1

    До коментар [#74] от "03.12_2d1h3s":

    Съжелявам, че сте част от БДЖ ! Не познавам БДЖ, повече от 30 години те съм се качвал във влак. За това, че се е случило това е защото така е писано да се случи - астрални причини - знам, че не ме разбирате, но е така.

    Нередност?
  • 79
    gfurnadzhiev avatar :-|
    Георги Фурнаджиев
    • - 2

    „По думите му се предлагат неща, които са под Кодекса на труда, като промяна на нощния труд - ... на отпуските - от 22 на 20 дни“

    Репортера ли грешно е предал или г-н Бунев не е чел чл 155 ал (4) от Кодекса на труда?

    Нередност?
  • 80
    gfurnadzhiev avatar :-|
    Георги Фурнаджиев
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#75] от "ventsy":

    Не зная човека със сложното име какво предлага, но решението е просто. ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯТ ТРАНСПОРТ да се развие неимоверно много. Както автобусния може, така може и железопътния.

    Нередност?
  • 81
    director_general avatar :-?
    Генерален Директор
    • - 4
    • + 4

    Когато държавата не иска да спаси работническата класа, то последната трябва да се спаси от държавата.

    Нередност?
  • 82
    mik2 avatar :-?
    mik2
    • - 5
    • + 4

    Управляващите се държат подло. Хората са съгласни да бъдат съпращавани поетапно до 2015 г. Когато обаче поискаха защита срещу съкращения, веднага получиха отказ. Значи, правителството се гаври с работниците. Те искат само да се гарантират обявените от шефовете числа за съкращение в споразумението, да сложат подписите си и да няма повече сътресения поне през обявения период. Но, явно си имат работа с изпечени лъжци, които твърдо следват примера на Дянков - "иди ми, дойди ми". Това е несериозно. Затова стачката няма да спре, даже ще се разрасне. Дърводелството е хубав занаят, но дърводелци в управление на държавата, това вече ми идва повечко:)

    Нередност?
  • 83
    borabora54 avatar :-|
    borabora54
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#72] от "03.12_2d1h3s":

    Това е точната позиция. Браво! Разбирачите и закривачи на БДЖ, не е лошо да посочат европейска страна в която автобусния транспорт (по-скъпата алтернатива) е така развит като в Бг? Лошо управление, това е истината. А лошото управление (и възможностите, които се предоставят да бъде осъществявано) не се дели нито на държавно, нито на частно. То си е лошо управление.

    Нередност?
  • 84
    mik2 avatar :-|
    mik2

    До коментар [#83] от "borabora54": Именно.

    Нередност?
  • 85
    delian avatar :-|
    Делян Делчев
    • - 1
    • + 2

    До коментар [#2] от "galleen":

    Не че не съм съгласен с теб, но принципно тези, които искат да не стачкуват имат същото това право както и стачкуващите. Неморално е да ги укоряваш, точно колкото неморално от плуралистична гледна точка би било да укоряваш гласувалите за друга партия. Това е право на избор, а всеки сам (трябва да) си носи последствията от него.

    Нередност?
Нов коментар