LIVE: БДЖ стачкува
Какво се случва днес в страната? В блога на capital.bg ще можете да намерите цялата актуална информация и снимки във връзка с протестите
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
86 коментара
1.През последните 20 години влаковете и линиите са намалени многократно до степен когато следващо намаление ще ликвидира БДЖ. Когато знаеш, че като отидеш на жп гарата без да знаеш разписанието може половин ден да няма влак в твойта посока въобще няма да ходиш. 2. Намаленеито на влакове и маршрути е много по-голямо от намалението на населението. 3.Концентрацията в големите градове е довод в полза на жп транспорта и това е причина в света между големите градове да има жп връзка в т.ч. с тунели под Ламанша или Японско море. 4. Увеличеният брой на автомобилите не предимство, а недостатък защото са по-неефективни и замърсяващи в сравнение с жп транспорта. Затова в София се инвестират стотици милиони в метро и трамваи, автомобилите са 10-пъти повече. Част от причината е, че различни лобита карат държавата да влага милиарди в пътища, а са против парите за БДЖ. 5. Остатък от "комунизма" е негативизма към стачките, но при пазарната икономика те са реален инструмент за постигане на разумен компромис. Смешно е да се казва, че стачка ще предизвика фалит, а още по-малко, че решението на мениджмънта няма алтернатива. Ръководство което няма различни алтернативи и не може да убеди служителите си за каузата не е никакво ръководство.
До коментар [#74] от "03.12_2d1h3s":
Ако искате съчувствие и подкрепа от останалата част от обществото разкарайте тъпаците синдикалисти, защото те са основна брънка във всички далавери, които си описал. Докато ви представят хора като Тренчев и Бунев то не очаквайте хората да се застъпят за вас.
До коментар [#74] от "03.12_2d1h3s":
Съжелявам, че сте част от БДЖ ! Не познавам БДЖ, повече от 30 години те съм се качвал във влак. За това, че се е случило това е защото така е писано да се случи - астрални причини - знам, че не ме разбирате, но е така.
„По думите му се предлагат неща, които са под Кодекса на труда, като промяна на нощния труд - ... на отпуските - от 22 на 20 дни“
Репортера ли грешно е предал или г-н Бунев не е чел чл 155 ал (4) от Кодекса на труда?
До коментар [#75] от "ventsy":
Не зная човека със сложното име какво предлага, но решението е просто. ЖЕЛЕЗОПЪТНИЯТ ТРАНСПОРТ да се развие неимоверно много. Както автобусния може, така може и железопътния.
Когато държавата не иска да спаси работническата класа, то последната трябва да се спаси от държавата.
Управляващите се държат подло. Хората са съгласни да бъдат съпращавани поетапно до 2015 г. Когато обаче поискаха защита срещу съкращения, веднага получиха отказ. Значи, правителството се гаври с работниците. Те искат само да се гарантират обявените от шефовете числа за съкращение в споразумението, да сложат подписите си и да няма повече сътресения поне през обявения период. Но, явно си имат работа с изпечени лъжци, които твърдо следват примера на Дянков - "иди ми, дойди ми". Това е несериозно. Затова стачката няма да спре, даже ще се разрасне. Дърводелството е хубав занаят, но дърводелци в управление на държавата, това вече ми идва повечко:)
До коментар [#72] от "03.12_2d1h3s":
Това е точната позиция. Браво! Разбирачите и закривачи на БДЖ, не е лошо да посочат европейска страна в която автобусния транспорт (по-скъпата алтернатива) е така развит като в Бг? Лошо управление, това е истината. А лошото управление (и възможностите, които се предоставят да бъде осъществявано) не се дели нито на държавно, нито на частно. То си е лошо управление.
До коментар [#83] от "borabora54": Именно.
До коментар [#2] от "galleen":
Не че не съм съгласен с теб, но принципно тези, които искат да не стачкуват имат същото това право както и стачкуващите. Неморално е да ги укоряваш, точно колкото неморално от плуралистична гледна точка би било да укоряваш гласувалите за друга партия. Това е право на избор, а всеки сам (трябва да) си носи последствията от него.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.