БДЖ трябва да плати 15 млн. евро до месец за мотрисите Siemens
Ако не извади парите, жeлезницата ще загуби единствените си модерни вагони
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
БДЖ ще трябва да плати до края на този месец 15 млн. евро по заема от германската кредитна институция KfW, с който бяха купени преди години мотрисите Siemens, съобщи транспортното министерство. Ако не извади парите, железницата ще загуби единствените си модерни вагони.
Първоначално от германската държавна банка са настоявали да бъдат изплатени всички просрочени задължения, възлизащи на 24 млн. евро. Министър Ивайло Московски е договорил разсрочка за част от дълга с държавния секретар на Федералното министерство на икономиката и технологиите Ернст Бургбахер.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Социализмът свържи! Дойде време да се плаща сметката! :)
Онзи ден точно това писах, че не трябва да се мисли за стачка, а как да се излезе от батака в който се намира БДЖ. Та до кога ще се източва едно предприятие, а народа след това трябва да плаща. А виновните по скоро в затвора и да си връщат дълговете на БДЖ.
Синдикатите ше намерят пари нали твърдят ,че има
да продадат за скраб всички конски вагони и да платят кредита. Ако трябва да останат само тези 6 композиции в цялото БДЖ, но да не горят вагони, не загиват хора, без гратисчии и подкупни кондуктори. Радикално, но другата попара още я сърбаме, а мен тя не ме кефи. Сорри
Целия проблем е , че на БДЖ държавата е вменила социални функции и затова никога няма да е печеливша.
Няма такава железница в модерна Европа.
Обикновенно там железницата е много по-бърза , комфортна , но и по-скъпа от автобусния транспорт.
Не служи за безплатно обслужване на разни малцинства , а кондутор да пъхне пари на ръка в джоба е нещо немислимо.
Докато държавата не вземе мерки против гратисчиите ще е все така.
Флик да не се прави на ментор, а да даде една гаранция на Кредитна банка (банката дължи услуги на правителството, тя си знае) и да платят част от дълга за влакчетата, защо ли му трябваха на Никито Василев 2003 не стана ясно (какво да очакваш от разносвач на вибратори), ама нейсе, то минало.....
Сделката е гарантирана от немското правителство и можем да бъдем ошамарени стой та гледай.......
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.