След 2014 г. бизнесът ще може да пести по 313 млн. лв. заради обещаното намаляване на бюрокрацията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

След 2014 г. бизнесът ще може да пести по 313 млн. лв. заради обещаното намаляване на бюрокрацията

Нормативите изискват от бизнеса 918 задължения за представяне на информация пред администрацията, които му струват 2.7 млрд. лв. Най-големи затруднения създават данъчните закони.

След 2014 г. бизнесът ще може да пести по 313 млн. лв. заради обещаното намаляване на бюрокрацията

Само с въвеждането на електронен болничен лист спестяванията за фирмите ще достигнат над 100 млн. лв. годишно, отчита икономическият министър Трайчо Трайков

4197 прочитания

Нормативите изискват от бизнеса 918 задължения за представяне на информация пред администрацията, които му струват 2.7 млрд. лв. Най-големи затруднения създават данъчните закони.

© Bombardier (CC-BA)


По 313 млн. лв. годишно ще може да спестява бизнесът от 2014 г. заради обещаното ново намаляване на административната тежест. Това показват изчисленията на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Един от основните инструменти за намаляване на административната тежест са електронното правителство и внедряването на електронните услуги, смята министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, цитиран от БТА. Според него само въвеждането на електронния болничен лист ще донесе спестявания за бизнеса от над 100 млн. лв. годишно. 

Хиляди задължения

Проучването на МИЕТ е на база прегледа на 20 закона, 239 подзаконови нормативни актове към тях и 193 свързани актове от европейското законодателство. Това е вторият етап от работата за намаляването на административната тежест. При първия беше приет национален план, според който тежестта трябва да бъде съкратена с 20% до края на 2012 г. 

Новото изследване показва, че нормативите изискват от  бизнеса 918 задължения за представяне на информация пред администрацията, които му струват 2.7 млрд. лв. Най-големи затруднения създават данъчните закони.

302 предложения за промени

При прегледа са направени 302 предложения за намаляване на административната тежест. Най-много от предложените мерки засягат промени в Закона за управление на отпадъците - 85, Закона за енергетиката - 66, Закона за чистотата на атмосферния въздух - 27, Кодекса за социално осигуряване - 22. Основната част от предложенията за намаляване на административната тежест са свързани с подаване на сведения по електронен път, събиране на данни служебно от администрацията, вместо да бъдат изисквани от бизнеса, премахване на дублиращи се задължения за информиране, намаляване на честотата на подаване на информация, опростяване на терминологията и намаляване на сложността на нормативните разпоредби.

По 313 млн. лв. годишно ще може да спестява бизнесът от 2014 г. заради обещаното ново намаляване на административната тежест. Това показват изчисленията на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Един от основните инструменти за намаляване на административната тежест са електронното правителство и внедряването на електронните услуги, смята министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, цитиран от БТА. Според него само въвеждането на електронния болничен лист ще донесе спестявания за бизнеса от над 100 млн. лв. годишно. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Все пак да припомним къде сме, въпреки непрестанното бръщолевене и пилеене на пари по въпроса:
    - Осигуровките на работника се плащат все още със 6 отделни платежни нареждания всеки месец.
    - Годишна лихва за просрочие към НАП в размер на 12 стотинки се плаща с 12 платежни от по 1 стотинка, защото "програмата ги прихващала на месечна база".
    - Нулевите ДДС-декларации за какво са, не може ли просто да не се пускат.
    - както и нулевите отчети в ТР за неработещите фирми
    - декл. 1 защо трябва да се пуска всеки месец наново, ако няма промяна в декларираните обстоятелства?
    - защо, след като платиш, трябва да пускаш декл. 6, че си платил? Да сте чули нещо подобно в Глобул, Мтел, БТК, ЧЕЗ - всичките от които имат много повече клиенти, отколкото има фирми в България? Да сте чули там да си платиш фактурата и после да минеш да декларираш плащането? Изобщо някъде има ли го това? Сигурно и БДЖ е по-ефективна от тях...

    Но още по-уникални са оправданията, колко било трудно да се промени нещо. Лично Бил Гейтс и Лари Пейдж били поканени да обединят платежните, но те отказали такава трудна задача ;-). Не знам какви наркомани, пияници, друсалки и пр. отрепки работят в НАП и НОИ, но никой няма да ги търпи безкрайно. Един ден някой ще ги хване за яката и ще ги изхвърли на улицата, под одобрителните викове на данъкоплатеца.

  • 2
    vanja969 avatar :-P
    Ваня

    Има две уловки в заглавието:
    1. Дали въобще ще има бизнес след 2014 година - още малко ако управлява Невдянков и ще унищожи всичко и всички;
    2. Колко ще струват 313 млн. лв. след 2014 лв. Защото може да се окаже, че не са толкова много.

  • 3
    grohnal avatar :-|
    grohnal

    "ще може"?
    бъдещо пожелателно време.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.