Загуби или спечели БДЖ от стачката?

В крайна сметка ръководството успя да наложи още по-големи съкращения на разходите

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

След дълги преговори късно снощи беше подписан колективният трудов договор в БДЖ "Пътнически превози", с което се постави официален край на продължилата 23 дни ефективна стачка в железниците. В резултат на стачката БДЖ загуби 2.5 млн. лв., но за сметка на това в новите колективни трудови договори залегнаха много допълнителни ограничения на разходите, желани от ръководството.

На фона на все по-отслабващата подкрепа за стачката от страна на служителите и нарастващия натиск на кредиторите, ръководството на БДЖ успя да наложи повечето си искания. Освен съкращенията на персонал и влакове, от средата на следващата година ще бъде въведена и бонусна система при заплащането на служителите. Това означава, че заплащането ще е според положения труд и ще се стимулират младите служители, изтъкват от ръководството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dimhristov avatar :-|
    dreamer
    • - 2
    • + 35

    Аз не си спомням в нашата история някой от настоящите синдикатите да е защитавал интересите на работниците. Виж за разлика от това яростно защитават политически и лични интереси.
    Например от синдикатите се очаква да преговарят за заплатите на работниците. Това е разбираемо. Но по коя логика се вменява на синдикатите да преговарят за процентите на осигуровките на държавата? Това е просто един политически прийом за да може да се употребява в случай на нужда. Нелепо е.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 37

    Тогава да използва вихъра на вълната и да довърши другите язви в транспорта:

    1) софийски градски транспорт (впреки общински) но пак от системата и със 100 милиона лева загуба, която расте в експоненциална прогресия и бива замазвана със счетоводни трикове (субсидия, прехвърляне на приходите от синята зона)

    2) РВД - ритуално разграбване на 160 милиона лева такси за прелитане над България. Само фонд работна заплата е 106 милиона, а отделно управителите са с договор за управление, където потъват още няколко милиона. Накрая за държавата остават 10-тина милона лева, но предвид яростното грабене, 1-2 години ще излезне на загуба и ще почне да тегли кредити. Московски да взема мерки, преди да е станал за посмешище!

    3) Летище София. 90 милиона лева приход - основно такси за излитане/кацане, 43 милиона фонд работна заплата, без договрите за управление.

    4) Български пощи - в технически фалит още в ден днешен

    Нередност?
  • 3
    bta avatar :-|
    bta
    • - 1
    • + 20

    Синдикати -смешници.

    Нередност?
  • 4
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 1
    • + 21

    Тази стачка показа освен решимостта да се случи нещо в БДЖ , а и от безсмисленото-фанатично съществуване на синдикатите , чийто искания се изчерпват единствено с "още от всички" и "повече за всички" !

    Нередност?
  • 5
    bibiiip avatar :-|
    bibiiip ®
    • - 1
    • + 14

    Те БДЖ са в стачка не от 23 дни, а от 23 години. И нищо не е свършило. Остават си същата губеща услуга с 40 годишните вкалове "летящи" със средна скорост под 30 КМ/ч. и "чудесното" отношение на жепейците към клетия човечец осмелил се да се понесе на някъде в нашите железници.

    Нередност?
  • 6
    miles avatar :-|
    Милен
    • - 4
    • + 3

    спечелиха синдикатите и до известна степен шефовете на БДЖ. но за обикновените работници печалбата е нулева. тях така или иначе ще си ги съкратят до желаната от шефовете бройка. просто синдикатите използваха работниците, за да прокарат своите интереси

    Нередност?
  • 7
    mrvip avatar :-|
    mrvip
    • + 6

    До коментар [#6] от "Милен":

    Какво ще рече "желаната от шефовете бройка" при приходи от билети 35 милиона срещу разходи за заплати 170 милиона? Кефи те всяка година държавата да бърка в моя и твоя джоб и да покрива разликата със субсидия?

    Нередност?
Нов коментар