Загуби или спечели БДЖ от стачката?
В крайна сметка ръководството успя да наложи още по-големи съкращения на разходите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След дълги преговори късно снощи беше подписан колективният трудов договор в БДЖ "Пътнически превози", с което се постави официален край на продължилата 23 дни ефективна стачка в железниците. В резултат на стачката БДЖ загуби 2.5 млн. лв., но за сметка на това в новите колективни трудови договори залегнаха много допълнителни ограничения на разходите, желани от ръководството.
На фона на все по-отслабващата подкрепа за стачката от страна на служителите и нарастващия натиск на кредиторите, ръководството на БДЖ успя да наложи повечето си искания. Освен съкращенията на персонал и влакове, от средата на следващата година ще бъде въведена и бонусна система при заплащането на служителите. Това означава, че заплащането ще е според положения труд и ще се стимулират младите служители, изтъкват от ръководството.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Аз не си спомням в нашата история някой от настоящите синдикатите да е защитавал интересите на работниците. Виж за разлика от това яростно защитават политически и лични интереси.
Например от синдикатите се очаква да преговарят за заплатите на работниците. Това е разбираемо. Но по коя логика се вменява на синдикатите да преговарят за процентите на осигуровките на държавата? Това е просто един политически прийом за да може да се употребява в случай на нужда. Нелепо е.
Тогава да използва вихъра на вълната и да довърши другите язви в транспорта:
1) софийски градски транспорт (впреки общински) но пак от системата и със 100 милиона лева загуба, която расте в експоненциална прогресия и бива замазвана със счетоводни трикове (субсидия, прехвърляне на приходите от синята зона)
2) РВД - ритуално разграбване на 160 милиона лева такси за прелитане над България. Само фонд работна заплата е 106 милиона, а отделно управителите са с договор за управление, където потъват още няколко милиона. Накрая за държавата остават 10-тина милона лева, но предвид яростното грабене, 1-2 години ще излезне на загуба и ще почне да тегли кредити. Московски да взема мерки, преди да е станал за посмешище!
3) Летище София. 90 милиона лева приход - основно такси за излитане/кацане, 43 милиона фонд работна заплата, без договрите за управление.
4) Български пощи - в технически фалит още в ден днешен
Синдикати -смешници.
Тази стачка показа освен решимостта да се случи нещо в БДЖ , а и от безсмисленото-фанатично съществуване на синдикатите , чийто искания се изчерпват единствено с "още от всички" и "повече за всички" !
Те БДЖ са в стачка не от 23 дни, а от 23 години. И нищо не е свършило. Остават си същата губеща услуга с 40 годишните вкалове "летящи" със средна скорост под 30 КМ/ч. и "чудесното" отношение на жепейците към клетия човечец осмелил се да се понесе на някъде в нашите железници.
спечелиха синдикатите и до известна степен шефовете на БДЖ. но за обикновените работници печалбата е нулева. тях така или иначе ще си ги съкратят до желаната от шефовете бройка. просто синдикатите използваха работниците, за да прокарат своите интереси
До коментар [#6] от "Милен":
Какво ще рече "желаната от шефовете бройка" при приходи от билети 35 милиона срещу разходи за заплати 170 милиона? Кефи те всяка година държавата да бърка в моя и твоя джоб и да покрива разликата със субсидия?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.