Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

БДЖ: Пари няма – действаме!

Ръководството е доволно от подписването на "реформаторските" колективни трудови договори

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Очевидно не можем да преведем 15 млн. евро на германската банка до края на годината", заявиха от ръководството на Български държавни железници. Те обаче са убедени, че мотрисите "Сименс", които са заложени по заема към банка Kwf ще останат собственост на БДЖ и ще продължат да оперират.

Подобно на транспортния министър Ивайло Московски, ръководството на БДЖ се надява въпросът да бъде разрешен при посещенията на премиера Бойко Борисов и финансовия министър Симеон Дянков в Германия през втората половина на януари. Московски обаче предположи, че след Нова Година мотрисите ще бъдат блокирани.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pavlin0511 avatar :-|
    pavlin0511
    • - 6
    • + 2

    Мижи да те лажим докато продадем всичко апетитно в БДЖ. Пък тези мушитрънки в ръководството на БДЖ няма да ги има до няколко години.

    Нередност?
  • 2
    gope avatar :-|
    Gopeто
    • + 6

    Най-после да чуя нещо различно и по-скоро позитивно от ръководството на железницата. Наистина проблема с билетите е голям, макар да има кондуктор във влака, оказва се,ч е доста хора пътуват гратис. Според три са посоките, в които трябва да се действа:
    1. Правилата за продажба. Трябва да се спре с практиката да се глобяват пътници за това, че се качват без билет от гарите, в които се продават. Кондуктора продава билет, но без да зачита картите за намаление и на висока цена. Така аз, който пътувам всеки ден (и си купувам билети), като се кача в последния момент бивам третиран като нарушител. А аз в такива моменти не чакам кондуктора и отивам при него.
    2. Техника и технология. В момента билетите във влаковете се се пишат на ръка и това е много зле, ако повече хора се качват без билет. А тези пътници са повече, защото много от гарите и всички спирки не се проддават билети. Едва ли е проблем да се закупят преносими устройства за издаване на билети във влака.
    3. Това е и най-трудно за решаване - Манталитета. Успех с гратисчийството БДЖ ще постигне тогава, когато кондукторите спрат да вземат пари на ръка, без да издават документ. Ако за предните две могат да се предложат работещи варианти веднага, то за този проблем се иска майсторлък.
    И нещо важно. Да си ъпдейтнат системата за продажба на билети с модул за запазени места. Едва ли ще е много трудно. Но ще е добре да можеш да си вземеш запазено място от Мездра или Карлово за бързия влак от Варна или Бургас.
    Всъщност много е прав Недев, като казва, че заради гратисчиите няма и достатъчно информация. Аз например мисля, че някои влакове са спрени именно по тази причина. Неадекватно информация за пътникопотока.

    Нередност?
  • roni.1965
    • - 1
    • + 5

    А синдикатите, какво постигнаха със стачката? 2000 човека ще бъдат освободени, 130 влака спрени, през 2012 още 600 освободени ... !
    Синдикатите постигнаха едно единствено нещо, осигуриха си РЕКЕТА: - без тяхно съгласие не може да бъде освободен железничар, който е синдикален член.

    След като бъдат съкратени всички, които не членуват в синдикатите едва тогава ще дават съгласие за техни членове.

    И кой казва, че СИК(КНСБ) и ВИС(ПОДКРЕПА) вече ги няма в България??

    Нередност?
  • 4
    philipotel avatar :-|
    Durruti
    • + 3

    До коментар [#3] от "roni.1965":

    Всъщност в крайна сметка загубиха дори това право.

    Нередност?
Нов коментар