Много българи просрочват плащания на сметки и кредити през януари и февруари
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Много българи просрочват плащания на сметки и кредити през януари и февруари

Капитал

Много българи просрочват плащания на сметки и кредити през януари и февруари

Кредиторите вече започват процедура по събиране на дългове на третия ден от просрочието

2170 прочитания

Капитал

© Надежда Чипева


Кредиторите започнат процедурите по събиране на вземания на третия – петия ден от падежа, съобщиха от Асоицацията на колекторските агенции в България, които се занимават със събиране на задължения. Те предупреждават, че януари и февруари са месеците, в които много българи просрочват плащанията на сметки и кредити, защото харчат повече, отколкото могат да си позволят, по празниците.

По данни на асоциацията най-много забавени плащания българите имат за кабелна телевизия, следвана от сметките за парно и вода. Най-изрядни са плащанията по ипотечните кредити.

SMS и обаждане по телефона

"През настоящата година потребителите трябва да подхождат с още по-голямо внимание към закъсненията в плащанията, тъй като кредиторите стартират процедура по събиране на вземанията си още на 3-ия - 5-ия ден след датата на падежа", коментира Димитринка Гринко, член на Асоциацията на колекторските агенция.

Тя обясни, че данните попадат или в агенция за събиране на вземания, или в специализиран вътрешен отдел на организацията кредитор. Коректната процедура по събиране на вземания стартира с изпращането на sms, следва обаждане, което има за цел да напомни за задължението, но и да информира за последствията от по-продължително отлагане, обясниха от асоциацията.

Кой е кредиторът

По време на първия разговор длъжникът трябва да получи името на кредитора възложител, размера на задължението и датата на неговия падеж. Асоциацията вече има телефон - 02/4006 800, на който потребителите, получили некоректни обаждания или лошо отношение, могат да подават сигнал.

По-високи януарски сметки

От обединението съветват гражданите да планират добре покупките по празниците и да предвидят по-високи суми за плащане на сметки през януари – за отопление и за мобилни телефони, за да не се окажат в просрочие. От асоциацията на компаниите, които събират дългове, твърдят, че целта им е с разяснения да бъдат улеснени затруднените длъжници, както и да им бъдат предложени алтернативи за погасяване на дълга.

"Прекаленото отлагане на задълженията може да доведе до крайни мерки под формата на съдебни дела и допълнително увеличаване на размера на дълга с прибавянето на съдебните разходи", предупреждават фирмите, които събират дългове.

Източник: Капитал Daily

Кредиторите започнат процедурите по събиране на вземания на третия – петия ден от падежа, съобщиха от Асоицацията на колекторските агенции в България, които се занимават със събиране на задължения. Те предупреждават, че януари и февруари са месеците, в които много българи просрочват плащанията на сметки и кредити, защото харчат повече, отколкото могат да си позволят, по празниците.

По данни на асоциацията най-много забавени плащания българите имат за кабелна телевизия, следвана от сметките за парно и вода. Най-изрядни са плащанията по ипотечните кредити.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK