Малцина са достойни за БДЖ

Управляващите опитват да изгонят стратегическите инвеститори от приватизацията на "Товарни превози"

Не е ясно за коя гара пътува БДЖ
Не е ясно за коя гара пътува БДЖ
Не е ясно за коя гара пътува БДЖ    ©  Юлия Лазарова
Не е ясно за коя гара пътува БДЖ    ©  Юлия Лазарова

Министърът на транспорта Ивайло Московски тази година ще има възможността да се освободи от част от "товара" си. След като преди месеци той заяви, че на него се е паднала късата клечка да отговаря за държавни мастодонти, затънали в проблеми и дългове, визирайки пощите и железниците, тази година той ще се раздели с една от тежестите си - "Товарни превози". Приватизацията се очаква да започне през март и надеждата на правителството е да приключи сравнително бързо, защото парите са нужни на свръхзадлъжнялото БДЖ.

Сделката обаче отсега се очертава натоварена с проблеми - първо, стратегическите инвеститори се отблъскват с ненужно високи критерии. Освен това в последния момент се правят продажби и прехвърляния на активи, като някои от тези движения допълнително могат да отслабят интереса към дружеството (виж карето). И за да не нямаме второ копие на продажба на "Булгартабак", т.е. устойчива тенденция на нагласени сделки, управляващите могат този път да обсъдят малко по-широко идеите си и да ги нагласят по пазарната логика, а не по желанието на конкретен инвеститор. Защото съвпаденията са твърде много - случайно или не, като потенциални кандидати се спрягат аналогични на първата процедура имена.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • - 3
    • + 9

    И с БДЖ ще стане каквото стана с останалите приватизирани мастодонти - едно голямо нищо!

    Нередност?
  • 2
    svetlaq avatar :-P
    svetlaq
    • - 11
    • + 3

    Приватизацията на БДЖ-Товарни превози е задължителна,заради много обтстоятелства,защото няма друг начин да получим заема от Световната банка,защото не е работа на държавата да се занимава с превози и защото това е единствената надежда пред компанията да се модернизира.Цветан Василев има ли сделка в България,в която да не го замесвате?Какъв ви е проблема с него не знам,но аз не мисля,че той ще е лош собственик,стга да предложи добра цена за БДЖ.

    Нередност?
  • 3
    svetlaq avatar :-|
    svetlaq
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#1] от "geordgeo":

    Те добре,че сега преди приватизацията са цъфнали и вързали,направо европейските държави ни завиждат за прекрасното състояние на БДЖ :)

    Нередност?
  • 4
    pesho_ark avatar :-|
    pesho_ark
    • - 14
    • + 1

    То още нищо не е сигурна, ама вие си предполагате и си пищете- няма проблеми. И пак едни и същи имена се спрягат- все едно и също. Ама дано наистина да се окаже ,че Цветан Василев е сред купувачите, че поне човека знае как да спаси положението:)

    Нередност?
  • 5
    elena_kil avatar :-|
    elena_kil
    • - 14
    • + 2

    Надявам се или Цветан Василев ,или Първа инвестиционна банка да го купят, че да го оправят и закрепят това БДЖ и всички да сме доволни. Те поне ще си свършат добре задълженията, работила съм и с двете банки и са изключителни професионалисти.

    Нередност?
  • 6
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • - 1
    • + 15

    След партийти очевидно вече и банките имат платени форумци :)
    Трима с рейтинг нула ни обясняват колко велик е цветан василев :)

    Нередност?
  • 7
    mihal_mh avatar :-|
    mihal_mh
    • - 16
    • + 3

    Поне, ако е Цветан Василев БДЖ ще остане БЪЛГАРСКО, а няма да е пак на някой чужденец.

    Нередност?
  • 8
    rado767 avatar :-|
    rado767
    • - 15
    • + 2

    Я вижте хубаво в статията колко чужденци чакат на опашката! Защо трябва да се позволява всичко в България да е на чужденци- само да печелят от нас и да си перат парите? По -добре да е Василев- единствено неговата банка е българска! За какво повече да си говорим.....

    Нередност?
  • 9
    kazahstan avatar :-|
    kazahstan
    • - 9
    • + 4

    Какво ви е все Цветан Василев в устата.Цветан Василев това,Цветан Василев онова,да не би да е незаконно да участвш и приватизационните търгове на държавата? Който предложи най-добри условия,той ще спечели наддаването,а и сътоянието на БДЖ-Товарни превози не е за завиждане,ако вие мислите,че е много лесно от такава изпаднала компания да направиш печелившо предприятие,по-добре вие се заемете,да ви видим тогава.

    Нередност?
  • 10
    burgazliika avatar :-P
    burgazliika
    • - 13
    • + 2

    Цветан Василев е единствения,който има опита и ресурсите да изправи тази закъсала компания на крака,да я измъкне от батака и да я направи модерен и печеливш товарен превозвач,така че не знам какво имате проти той да участва в процеса по приватизация.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал